13. feb 2006 Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Når livet blir forlænget :-) {{forumTopicSubject}}
Som nogen måske har opdaget, så fik Ronni for ca 5 uger siden konstateret kraftig begyndende ringfod.
Han fik så ro på sygefold, ringsko og kraftig stødabsorberende indlæg samt solanum mobility flex.
han har været ked af det og kedet sig i et stykke tid i starten, men humøret er blevet lidt bedre. Han er også en smule mindre halt end da "behandlingen" startede. nogen dage er det bare en urenhed, andre dage en egentlig halthed (kan jeg se, når han traver på folden).
Men da der ER en forbedring, er dyrlægen villig til at give ham yderligere 8 uger med "behandlingen", for at se hvordan det så ser ud.
Så 4 uger mere på sygefold, så må han komme ud til de andre drenge. (men så må det heller ikke blive værre efter han er kommet der ud, så ryger han på alene fold igen).
Og jeg fik lov til at skridte korte kontrollerede ture på ham bare et par gange om ugen, for at der sker lidt i hans liv, og han ik keder sig så ufatteligt meget!
Er både lykkelig og enormt trist. For nu er der da lidt håb for min dreng, men jeg ved med mig selv, at jeg blir endnu mere ked af det, når han så alligevel ikke kan holde til det.
men vi ser tiden an i de næste 8 uger, og må så tage den derfra... så er vi henne midt i august...
ved ik hvorfor jeg skriver dette, måtte bare lige lette mit både triste og glade hjerte.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
synes det er enormt svært at skulle igennem dette. det ville være meget lettere, om hesten faldt og brækkede alle 4 ben... så vidste man da at det var slut...
hader dette måske/måske ikke... og det er så hårdt at måtte aflive en ellers glad sød og rar hest, fordi han ikke har ondt nok til at være halt, men også har for ondt til at ku bruges som ridehest, og keder sin R*V i laser, og blir sur og trist, og falder sammen...
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
Når livet blir forlænget :-)