{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.271 visninger | Oprettet:

Vold af hesten ved dyrlæge besøg {{forumTopicSubject}}

Hvordan takler man det..
min hingst blev kastereret igår. dyrlægen kom , men sefølig den dag skulle den lille hoppe løbe ind til ham. da vi efter ca1-2 timer fik manden på stald var han jo oppe og køre over at hoppen var ude og lugter godt.
nu har jeg trænet lidt bak og frem og det får ham til at slappe a. men nåede ikk få chancen dyrlægen greb hesten af ham der tog ham ind. så han ville vise hvordan man opdrager en hingst. så han sparkede ham i maven HÅRDT og både flad og knytnæve slag i hovedt. hingsten prøvede at slippe væk ind i en boks så hev han i snoren så han fik en ordenlig gok ind i murens hjørne med hovedet. jeg skreg op og ville ta ham men dyrlægen tjattede til mig og sagde at han slet ikk var opdraget. men han skal tages på en speciel måde. og det ville dyrlægen ikk accepere så han mente den eneste vej frem med en hingst er respekt.. ja men med måde tænkte jeg. vold=fygt derved senere afmagt. Vold er roden til al ondt.
idag kom jeg ud for at give penicillin - lidt hævet mule på str med en cola skruelåg i omkreds. 2 hævelser på siden . sår over øjet. har billeder
han hopper nu til side når man vender sig mod hans mave og at løfte armen så flyver hovedet op og han stopper med samarbejde.. altså nu en utryg hest blev resultatet...

hvad gør man i det tilfælde?????
nævner ikk dyrlægens navn da jeg kun har stedets ejer som vidne.(også deres dyrlæge) de var også overraskede.. det frygtelig at stå der og ikk vide hvordan man skal reagere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vold af hesten ved dyrlæge besøg
  • #1   20. jun 2009 kontakt dyrlægen og klag.

• #2   20. jun 2009 Det skal der sku klages over !!

• #3   20. jun 2009 jeg ville bestemt skifte dyrlæge! det er ikke dyrlægens opgave at opdrage på en hest eller et andet dyr for den sags skyld!
    hvis dyret er så uhåndterlig at han ikke kan komme til, så må han jo sige stop og bede ejeren få styr på det.
    at han håndtere dyret forkert kan give store problemer fremover, for hesten vil jo nok ikk kunne lide dyrlæger fremover og det gør jo at han gør sit eget arbejde meget sværere.

jeg vil bestemt også klage, for det er mishandling han har udsat hesten for og det er ulovligt. han skal vide at i ikke acceptere den slags.

Jeg håber i har staldejerens støtte i den sag, for de har vel heller ikke lyst til at det skal gå udover en af deres heste?

• #4   20. jun 2009 Med al den hestekendskab du skriver i profil, at du har, undrer det mig at du lod dyrlægen fortsætte..

• #5   20. jun 2009 Dét er bare IKKE i orden!!!!!!!!!

• #7   20. jun 2009 ikke til en elelr anden. Man skal klage til den aktuelle dyrlæge.

• #8   20. jun 2009 jeg ville også skifte dyrlæge...

• #9   20. jun 2009
    nu kender jeg helene og hun er ikke høj og kraftig hvis man vil kan man skuppe hende væk er det ikke svært at flytte med hened og derfor har hun været magtes løs over at gøre noget over for dyrelægens skuppend af hende og jo hun har stor forstand på heste og kender jeg hende godt nok så har hun gjort hvad hun kunde for at rerde sin hest fra slag..

• #10   20. jun 2009 ja jeg er hestekyndig men kender ikk ens reaktion før man står der. jeg prøvede at overtage, skreg op med stop med at sparke min hest... men gik hel i stå... er ikk lii den største person så er let at flytte rundt med

• #11   20. jun 2009 Jeg ville ikke finde mig i det og finde mig en ny dyrlæge!

• #12   20. jun 2009 Klag til selve dyrlæge huset. Jeg har oplevet en dyrlæge er var præcis lige sådan.

• #13   20. jun 2009 sådan en spasser han burde f.... blive hængt ud på HG med navn samtidig burde han politi anmeldes..
    Derud over stakkels din lille hyp havde det været min ja så havde jeg klappet dyrlægen ned.. INGEN skal gøre min hest ondt.

• #14   20. jun 2009 det ville gi voldsdom at slå dyrlægen han ville ikk få andet end en påtale. men klinikken er vist hans egen.. men sir nøøøj hvis det var mig ville jeg. men klap lige hesten. man bliver fuldstændig nedgjort og magtes løs en hest der hopper for livet en dyrlæge der sparker begge helt vilde hvordan går du imellem der??? uden at forværre en situation.. en bedøvelses sprøjte stod jeg med .. man nå sq ikk tænke.. det fucking ubehagelig. ved sq hvordan min hest skal tages. men efter de slag er han blevet ret hovedsky

• #15   20. jun 2009 Jeg har prøvet vores smed slog vores hest med en flad filting. Mig, mor og hende havde haft et skænderi, da hun skulle have ormekur, så hun var stadig sur. Smeden havde en dårlig dag også gik det også ud og hesten ;s
    Men smeden undskyldte for sit temp. den dag.

• #16   20. jun 2009 der findes bar ingen undskyldning for vold

• #17   20. jun 2009 jeg forstår dig fuldt ud, og vil væde med at alle dem der har skrevet de ville slå ham ned med en skovl, de ville de ikke.

for en dyrlæge er en der HJÆLPER, og man kunne aldrig drømme om at han ville gøre sådan noget, og i en sådan situation er man målløs og står sikkert og er magtesløs. man aner ikke hvad man skal gøre, for sådan noget sker bare ikke. og slet ikke for én selv.

jeg ville skifte dyrlæge, og få dine forældre til at ringe og klage smiley -de ved nok hvem de skal klage til :´)

-stakkels dig & din hest smiley

• #18   20. jun 2009 hehe forældre hmm... har meldt det til politiet. men de gir max en påtale.
    det nytter jo ikke på fremtidens kunder
    valgte de dyrlæger pga go ry.. hmm hermed dårlig ry for den enkelte.
    han var kanon dygtig til sit job.. men ikke opdragelse.. hvordan opdrager han sine børn? hestene er jo vores- dem tæsker vi ikk!!

• #19   20. jun 2009 Hold da kæft man! Aner ikke hvad jeg ville have gjort i din situation, men jeg havde hvertfald ikke fundet mig i det. Der er sateme ingen mennesker der skal gøre min pony noget! Det lyder til at du har meldt ham, og det er hvertfald en god ting at du har fået det gjort, samt at jeg håber for dig, at du vil advarer andre mod ham, og jeg formoder heller ikke at du selv vil bruge ham igen, efter denne oplevelse.

• #20   20. jun 2009 Det skal der i hvertfald klages over. Sådan noget er bare IKKE acceptabelt. Klag til dyrlægen, dyrens beskyttelse, dyrehospitalet eller hvor han nu er ansat og sørg for, at han ikke slipper af sted med sådan en behandling af levende dyr.

• #21   20. jun 2009 mine beviser er bare små.. lidt utydelige billeder og mine ord for at det er sket...

• #22   20. jun 2009 Uanset hvad du har af beviser, synes jeg du skal gøre alt hvad du kan for at få gjort noget ved den dyrlæge. Den der opførelse er bare ikke iorden.

• #23   20. jun 2009 Så kan du da tage nogle flere billeder? Det var i går det skete?

• #24   20. jun 2009 hævelserne har lagt sig en del men der skal jo være bevis. han er hel oppe og køre...

• #25   20. jun 2009 det er på ingen måder i orden. i og med at du har vidner, så er det bare igang med at klage over ham. sæt han gør det igen mod andre heste. det er ikke i orden!

• #26   20. jun 2009 Politiet er nok ligeglade. Det er i 1 omgang dyrlægen og hans evt. chef du skal gå til.

• #28   21. jun 2009 haha, du var sørme 28 år ups xD

men kan du ikke sende billeder af de skader dyrlægen har lavet, ind til et eller andet, med et brev om hvad han gjorde ? smiley

• #29   21. jun 2009 ved godt en hingst kan være hidsig ang hopper i brunst. det blev min , men ikk så hidsig at han skulle ha tæsk. det var klart bedre at lade ham gå i boksen og få ro end at hive ham tilbage så han smækkede øjet i muren og ryge i vejret med hovedet og en dyrlæge der ikk mente hesten sku ryge i vejret. det ene tog det andet til min hyp slukkede og stadig ikk er vågnet a den chock. han er den type der ikk ser en klask som afstraffelse det er han ikk vandt til. han blir frustreret bange. har taget mig 1½ år at få ham til at stole på mennesker. og fundet en måde han kunne acceptere at blive hjulpet på. som i kan læse i min profil +hjemmeside har jeg tit med problemheste. han har altid været lidt en drengerøv/gadedreng og ikk rigtig ville samarbejde. men gerne nusses. gået i løsdrift i et år og derefter stille og rolig kommet i hænder igen. de sidste 3 mdr er han blevet trænet fra jorden både fold og på bane og gået fin. sadel hovedtøj og køreliner så super en pony.hygget om og nusset på fold . han kaldte tit på en. han er jo en ung mand som er i tilridning.. hmm var i tilridning. nu kan jeg jo starte forfra.
    nu lægger han øre og vender sig. når han kommer ud og luftes er han ikk til at fange. tog mig 1½t. og såville han kun med i meget lang snor . det er så skamli. så følsom en hest.
    nu er jeg ked a jeg kunne se på det men hva ska man gøre. ville ønske jeg havde video af det. men hvem kan lige få sig selv til at gøre det?! man tænker ikk venter bare på et hul at bryde ind.. man går så tæt på man kan men blir tjattet væk af en dyrlæge og hesten ser man er der og klart han ikk kan se mig som makker mere.
    på mandag må jeg ringe rundt jo.
    han har stadig nogle buler fra slag men de er ikke til at se.på de skide billeder. men mærkes kan de.
    har lyst til at offentliggøre navnet uhh. men hvis mine beviser er for små står jeg med en sag på nakken!!!!!! ord mod ord. sår ved øjet arh det er nok fra fold.. buler ved mave/luger nok bare spark fra fold.. bevis det!! hmm

• #30   21. jun 2009 har du kontaktet hans chef elelr ham selv?
    Hvis nej, hvorfor ikke?

• #31   21. jun 2009 han ejer det selv...

• #32   21. jun 2009 nu er hævelserne faldet godt kan kun mærke lidt på maven. har mailet dyrlægeforeningen og lagt klage ved politiet det er da en start. så er det jo mandag i morgen

• #33   21. jun 2009 ville gøre som du har hjort, og melde det til politiet!

derudover ville jeg skifte dyrlæge, og sørge for at fortælle ALLE jeg overhovedet kender om idioten, og fraråde dem nogensinde at bruge den pågældende dyrlæge!

send gerne PB med navn og klinik på den dyrlæge. så vil JEG aldrig bruge den dyrlæge.

• #34   20. sep 2010 skriv gerne en pb hvis i har oplevet lignende. hvis en sag er over 1 år vil dyrlæge nævnet ikke tage emnet op!

Kommentér på:
Vold af hesten ved dyrlæge besøg

Annonce