29. nov 2003 Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Ride i skoven eller ej {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg jo igang med at tilride min 3 års og det går rigtig fint.. egentligt ville jeg jo gerne over til tur ridning og så kun en gang om ugen ca på bane.. da jeg helst ville hun bare sulle gå lige ud...
Men skal over en vej for at komme i den del af skoven hvor man må ride.. og da stop signalet jo ikke er 100 % endnu og slet ikke på tur (da det jo ikke er trænet) er jeg lidt nervøs for en hest over den vej (billistere vil ikke kunne se den hvis den komme farende ud af skoven) med eller uden rytter
Desværre er der ikke ofte andre at ride på tur med pga det tidspunkt jeg er i stalden på.. da en rolig ældre hest jo ville være en god ide..
Samtidigt er jeg ikke den mest modige rytter når det kommer til ture.. da jeg har haft et par grimme oplevelser tidligere..
Men tænkte på om det er nok afvæksling med den træning vi laver lige nu.. rider "seriøst" (med sadel og lidt trav) 1-2 gange om ugen.. skridter lidt uden sadel eller træning fra jorden 1 gang om ugen og går tur i skoven 2 gange om ugen.. hesten går i løsdrift.. hvad mener i ?? er det nok afvæksling indtil vi er klar til at ligge ridningen i skoven ?
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Så det er ikke turen der ver der er problemet, men hvorvidt jeg kan stoppe hende hvis hun fx bliver bange.. eller om hun løber hjem over den farlige vej..
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Stop signalet fungere fint på banen og normalt når vi går tur (med mindre hun bliver bange) men det skal jo gerne lige trænes lidt i nye situationer før det er der
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Ride i skoven eller ej