{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må man ride i skoven?
  • #1   3. okt 2013 Den skov jeg har ridekort til, har klart og tydeligt stående i deres regelsæt, hvilke perioder der er jagt i skoven og dermed lukket for ryttere.

• #2   3. okt 2013 Altså min far er også jæger han er ude og skyde eller hvad man kan kalde det morgen og aften. Så tror hvis man skal så skal det være midt på dagen også kunne man evt. have refleksdækken på samt refleks på så de kan at det ikke er et dyr de skal skyde smiley

• #3   3. okt 2013 Spørg skovens"ejer". De kan sikkert svare dig på hvornår du måde ride i deres skov. smiley
    Jeg har bestemte stier jeg må ride på, og den ene bliver "lukket" når sæsonen er gået ind. smiley

• #4   3. okt 2013 Øøøøh, jeg har fået at vide at bukkejagten er ''lukket''?

• #5   3. okt 2013 Der plejer at være skilte ved skovene når de er lukket til jagt. Det er der ihvertfald ved den skov jeg rider i. Der er røde trekanter ved indgangene til skoven hvor der står hvorfor den er lukket smiley

• #6   3. okt 2013 Julie:

Jagten gik ind 1. oktober og er ikke KUN bukkejagt, men generelt jagt.
    De må også skyde råen (hunen) nu..

• #8   3. okt 2013 Du må altid ride på offentlige stier og veje, hvis der er sådan nogle i din skov. Men sørg for at have tøj på der gør dig synlig. En rød regnjakke, en refleksvest eller lignende.
    I min skov skilter de ikke, vi skal selv holde øje med hvornår bilen holder der, så må vi ikke ride ud på de små stier.

• #9   3. okt 2013 Hvor jeg bor, bliver der heller ikke skiltet eller lukket af, når der er jagt. Så jeg forsøger så vidt muligt at komme ud at gå med hestene og hunden om eftermiddagen, og jeg sørger altid for at tage tøj på i skrappe farver (eller som minimum en refleksvest), så jægerne ikke kommer til at forveksle os med vildt. smiley

• #10   3. okt 2013 der hvor jeg bor bliver der skiltet ved alle åbninger, man må gerne ride der men skal holde sig på de store veje i skoven.

• #11   3. okt 2013 Ville slet ikke tager chancer med at ride ind i skoven, heller ikke om eftermiddagen, og heller ikke om jeg så havde den vildeste pangfarvede påklædning på. Tænk hvis man virkelig blev forvekslet med dyrene de skyder.

• #12   3. okt 2013 Hvornår stopper jagten igen? Vi/ jeg har ikke set nogle opslag, men hørte skud igår.

• #14   3. okt 2013 I den skov jeg rider i bliver der heller ikke skiltet. De gange jeg har mødt jægerne i skoven har de gerne siddet på lur i de områder hvor der ikke er nogle ridestier andet end de store stiger der går rundt om, men de sidder jo ikke og peger med geværet ud på de store stier. De har travlt med at kigge ind i buskaset.

• #15   3. okt 2013 Hvis det er en offentlig skov, er jeg næsten sikker på at de ikke må drive jagt der.

• #16   3. okt 2013 råbukke må man altså også skyde nu smiley

Men det er sådan set lige meget - faktum er, at der i oktober og november måned som regel er rigtig meget aktivitet blandt jægerne.

Alle jer, der rider i skovene, bør faktisk have en jagttabel, så I let kan se, hvornår I skal passe på. Jeg har sådan en lille-bitte lamineret lomme-ting, som jeg har fået i Almas for flere år siden, den er jeg ret glad for.

Den kan også findes på nettet: (link fjernet)

Der er naturligvis ingen jægere, der forsætligt skyder efter andet end vildt, men det er faktisk ikke særlig rart for nogen af parterne, hvis man kommer for tæt på hinanden.

• #17   3. okt 2013 Rababseren, Jægerne forveksler jer ikke med dyr, bare rolig smiley
    de skyder jo ikke hvis de bare kan se noget bevæge sig, de SKAL kunne se hvad det er de skyder, altså skal de kunne se om det er et rådyr eller en hest, eller et menneske for den sags skyld..

• #18   4. okt 2013 De skove der er her omkring sætter de skilte eller en plast snor op ved alle indgange om jagt.

Kommentér på:
Må man ride i skoven?

Annonce