452 visninger
|
Oprettet:
når hesten ikke vil spise?? {{forumTopicSubject}}
hej.. jeg har fået sat min nye, alt for tynde og meget muskelfattige hest på en kur fra hippolyt, alle heste plejer da at elske hippolyt men ikke min.. han snuser til det og går så sin vej.. foderet ligger stadig i krybben om morgenen.. hippolyts dyrlæge sioger jeg bare skal lade foderet ligge i krybben, til det er spist men der tages kun en ganske lille smule af det..
også selvom det er ganske små mængder.
han får i øjeblikket smertestilende for en overbelastet ryg, dette for han oralt men nægter at spise noget som helst i flere timer efter fordi det er bittert. er så frustrende.. hvad søren skal jeg gøre?
hjælp..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 28
Uhh jeg synes du skal give det en chance for når den først får smag for det er det bare super foder. Hvad er det ? Irish mash eller hvad ? Jeg ville nok lave så små potioner at den spiser op og så flere gange i døgnet.... Min hingsteplag blev håndfodret i starten. Stik den en sukkerknald efter det bitre for at tage smagen eller polo-pastiller (de der pebermynthe) dem plejer mine også at elske. Jeg fik faktisk at vide at det der med at de er så sære med at snuse til maden kan være fordi de mangler zink - det gør noget ved lugtesansen.
Pøj pøj
Hilsen Charlotte
sep 2007
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 20
han vil slet intet røre efter medicin, hvorken gulerod eller noget. er træls.. overvejer at blande det op med lidt æblemost..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 28
sep 2007
hehe der går nok en måned før han spiser det:)
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.597
sep 2007
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 28
når hesten ikke vil spise??