11. sep 2007 Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Gule kort. {{forumTopicSubject}}
DRF har jo som bekendt gule kort de kan uddele hvis regelmentet bliver overtrådt.
Dette skrev HN denne artikel om;
http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5439/
Hvorefter DRF blev utilfreds med deres brug af næppe;
http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5456/
Hele 13 gule kort er der uddelt IALT.
Som jeg ser det, siger det bare lidt om hvor overbærerende man er med tingene - at det skal være en overtrædelse af reglementet - som fx. det der er blevet givet gult kort med for ikke at dukke op itl præmie overrækkelse, for det er jo også en stor skandale..
Men et gult kort er der ikke blevet givet pga. overbrug af hjælpe tøjler eller i det hele taget uhensigtsmæssig brug at bidet?
Hvad syntes i om det? Evt. hvordan skal man bruge det gule kort - skal vi tage systemet fra islænder verdenen eller som nævnt i første artikel, køresporten?
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.901
Det med hjælpetøjler og bid er jo straks meget sværer at bedømme, hvis bidt/hjælpetøjlen er tilladt i følge reglementet, så bliver det jo en personlig vurdering af hvor når det er for meget.
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
.. man skal starte et sted
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Til distriktsstævner har jeg også tit set TD'er komme med en kommentar til rytteren - og det har stoppet det (:
Jeg kender en pige, der var til stævne på hendes pony, hvor dommeren midt i hendes dressurprogram stoppede hende, og bad hende stoppe med det samme, men at sidde og flå ponyen i kæften - hvorefter pigen self. stortudede, MEN lærte at styre sig (;
Jeg synes det er fint.. Rom blev ikke bygget på en dag vel ? (:
Tror også det er meget forskellligt, hvad man ser som dårlig behandling af hesten. Nogle anklager jo andre for mishandling, bare fordi man har et bid i munden på hesten (:
Synes der skal være en klar grænse - en slags defination, hvor går det over stregen??
For ellers kan det jo diskuteres for evigt -.-
aug 2006
Følger: 192 Følgere: 187 Heste: 7 Emner: 99 Svar: 1.600
De har lavet regler, så er det bare med at følge dem.
apr 2009
Følger: 15 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 183
Gule kort.