891 visninger
|
Oprettet:
(=Emilie Larsen og Regitze=) l
4. dec 2008 Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 319
4. dec 2008 Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 319
mishandling? hva syntes du? {{forumTopicSubject}}
hej vi er ved at lave nogle undersøgelser om hvor mange som syntes de danske toprytterer mishandler deres heste for at nå toppen..
- vi mangler din hjælp, hvem syntes du der mishandler og hvorfor, vi skal ikke diskuterrer men plot høre andres holdninger.
dec 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 319
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
De rider heller ikk dårligt, for ellers ville de jo ikke kunne nå toppen?
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.597
dec 2008
dec 2008
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
De forskellige dyreværnsinstanser HAR jo allerede tjekket op på rytterne og endnu har de jo ikke konkret kunne sige om nogen overhovedet egentlig mishandlede nogen...
Og så skal vi jo ikke glemme, at man er uskyldig indtil andet er bevist!!!
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Her snakker jeg om, når heste i en al for ung alder bliver presset til at gå høje klasser, som de rent fysisk ikke kan være i stand til, uden at det belaster deres muskler og led. Det bevirker at hestene bliver "benspjættere" og bag lod heste. Det kræver flere års træning at træne en hest til at gå i korrekt samling.
Det går i den grad også ud og hestens ve og vel, når det er acceptabelt at man slår/pisker heste til springkonkurrencer, bruge overdrevet brug af sporer og bid. Hestene oplever aldrig at det pres de bliver udsat for ophører.
Om det er mishandling - ja det syntes jeg faktisk det er. Der skal mere fokus på hvordan man behandler hestene og træner dem korrekt samt dommerne skal være mere kritiske.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ridningen generalt er ude på et skråplan. Man gør som man altid har haft gjort og er bange for at se nyt og erkende at man måske har taget fejl i mange år.
Før i tiden gik man ikke så meget op i anatomi og hestens hjerne, anatomi det var bare noget man vidste noget om fordi man havde lært det fra nogle kloge hoveder i tidernes morden der startede den moderne ridekunst.
Nu har du gudeskelov forskere der gider forske i hesten så vi kan finde ud af hvad der er inden i og ikke bare bygge alting på hvad de kendte siger eller hvad vi altid har gjort.
Dette vælger mange bare at overhøre, fordi igen - de er bange for nyt og bange for at erkende man har taget fejl.
Det er der ridesporten er så sårbar, fordi der er et dyr indblandet - hvis man gør noget forkert er det jo ikke en selv det går udover, men et dyr.
Ridesporten er nået der ud hvor de ikke rider efter fordringerne og overtræder deres egne regler - hvilket i mit hoved er ret så grotesk.
Jeg forstår det ganske simpelt ikke, hvordan man kan ignore hestens egen fysik/anatomi, ej heller hvordan dommere kan sidde og give over 70% til nogen der sletslet ikke rider som fordringerne skriver, som er det dommerne burde dømme efter - men de overholder em slet ikke.
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 1.163
Og jeg synes det er synd og misforstået når nogen laver programmer i fjernsynet med det formål at "redde" ridesporten, når det eneste de opnår er at give ridesporten et meget dårligt navn blandt folk der ikke kender noget til det.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 30
Kan slet ikke forstå at man på det plan har brug for at ride så hårdt, mener her skrappe bid, pisk, spore, hjælpe tøjler mm.
Jeg har været til store stævner hvor jeg er blevet helt dårlig over hvor groft rytterne rider deres heste, det er bare ikke okey!!!
mishandling? hva syntes du?