burde kandar forbydes ? {{forumTopicSubject}}
heii jeg håber i kan hjælpe alle som er med i denne gruppe er måske klogere end jeg tror ? jeg har en gang set en video med heste som har kandar på ! og bidet er som en mishandling ! måske er det sært at forstå men prøver og forklar mig som jeg nu kan ;D
hestene rider med 2 bid i munden som i ved. det ene er det som vi alle rider med , når man hiver i tøjlen så gør det undt i munden på den, det er det normale som vi alle bruger altså det jeg mener er jo bare når vi river for hårdt gør det jo self. undt ;( det andet bid er det der med den der bue på midten og kæden neden under ! når man hiver i tøjlen så den der bue som er på kandar bidet, så når man hiver i tøjlen så hiver man buen op i hestens gane ! og kæden den kommer til at stramme rundt om, hvor den sitter ! (vist i videoen) !! det er ikk for at skælle ud eller få at sige I er onde !! det er bare for at forklare og fortælle jer hva i gør ved hesten når i rider med kandar bid ! for at fortælle jer hvor undt det gør på hesten !
jeg vil rigtig gerne for byde kandar bid, i det hele tat vil jeg slet ikk have nogen rider med bid (jeg rider selv med bid, MEN IKK KANDAR), jeg syntes at fra start skulle man lære hesten at ride uden bid ! jeg syntes det virker som en straf for hesten ! når det er man VIL have den skal gå den vej så hiver man bare i tøjlen, hvis man vil have den skal stoppe så hiver man bare i tøjlen, og hvis den ikk stopper ! så bliver man ved med at give den ryk i tøjlen og hvis man bliver ved med at give et ryk i tøjlen så knækker der en tand i hestens mund også kommer det til at bløde !!!
jeg vil bare håbe alle forstår mig og jeg har åbnet øjne for dem som rider med kandar bid o.s.v !! men tak fordi i lyttede til mig , dem som ikk lyttede og tænker "øh som om eller det er jo ikk rigtigt " de for selv smerten af mærke en dag ! fx. en dag hvor hesten er død, eller man ikk kan ride den mere, fordi man har givet den kandar på og hevet i tøjlen. JEG TROR: hesten vender sig til smerten og åbner munden så den kan få det smert somme kur på ! hesten kan intet gøre hvis den gør noget, så hiver man jo bare i tøjlen eller sparker den !
I syntes sikkert at det ser flot ud, men det endeste i gør det er at i knækker hesten ! i gør den på en måde ked af det ! og den må vende sig til smerterne..
jeg vil ikk ride med kandar bid vil i ??
her er en video så i kan se hva jeg mener ;D det med kandar det kommer senrrer i filmen ;D men jeg skal lige sige at der kommer voldsomme billeder og video ;( så jeg vil nok sige IKKE FOR SARTE SJÆLR og når jeg siger det mener jeg det ! !
linket til videoen --> http://hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=82847
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
burde kandar forbydes ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside