{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedrørende køb af hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige lidt spørsmål. Jeg har jo min trav hoppe til salg, eller evt byt, og er så lige blevet kontaktet af en mand fra sjælland om jeg vil bytte hende for en ung DV vallak, som står til 35000 kr, men i denne her uge så lige skulle være sat ned til 20000 kr, nu er det så lige, at manden har tilbudt mig at vi kunne bytte lige over, da det vigtigste bare er at hans hest får det godt, siger han. Hvad skal man tjekke / spørge ind til, evt se af dyrlæge og eller andre papir, for at sikre sig, man ikke bliver snydt, da jeg synes det virker en " smule " mistænksomt, når man vil bytte sådan en dyr hest med en meget billigere trav hoppe, håber der er nogle flinke mennesker herinde der vil være behjælpelige og svare på mine spørgsmål, på forhånd mange tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedrørende køb af hest
  • #1   21. maj 2009 Få den undersøgt af dyrlægen. Og få den i røngten.
    Spørg om evt. tidligere sygdomme, sommereksem, forfangenhed, og andre skavanker.
    Evt. få tjekket om den er chippet, det kan være den er stjålet??

• #2   21. maj 2009 Også selv nogle af de ting jeg havde tænkt lidt på, men kan jeg næsten tillade mig at kræve han skal betale for alle de ting bliver undersøgt, når / eller hvis han skal have min meget billigerer hoppe i byt, hun er jo ikke blevet tjekket udover ganske almindelige sundhedstjek, og hvordan finder jeg ud af om den er chippet, jeg har jo ikke sådan en maskine til at kunne tjekke det ?

• #3   21. maj 2009 jeg ville helt sikkert få en dyrlæge til at lave en handelsundersøgelse, til at starte med. - Evt også røngten og scanning. Få den tjekket for mus, spat, dårlig ryg også.- Men det indgår som regel i en handelsundersøgelse.

Så ville jeg spørge indtil om den har haft nogle skader. - Man kan aldrig vide om sælger taler sandt, men man udforme en evt. kontrakt hvori der står at hesten ikke har haft skader, eller omvendt, - hesten er købt med den og den skade.

Spørg indtil hvorfor han vil af med den. - Somme tiden kan man hører på folk hvis de lyver.

Spørg indtil hvad hesten kan, - alt efter hvad du skal bruge den til . Er du stævne rytter, spørg da om den har startet stævner før osv.

Spørg om den er passet med vaccinationer, ormekur osv.

Spørg evt. hvordan den er at ride; - er den doven, ivrig, vild?

Alt efter hvilken rtyyertype du er, spørg da om hestens niveau.

Det var lige lidt herfra, håber det kunne bruges.

*Milla

• #4   21. maj 2009 Dyrlægen har en chip-scanner.
    Du skal betale for div. undersøgelseer, da det er DIN sikkerhed, han kan jo være ligeglad.

• #5   21. maj 2009 Enhver dyrlæge kan tjekke om hesten har chip eller ej. =)

• #6   21. maj 2009 Få den gennem handel, røngten og alt det der hos dyrlæge
    Hvordan er den at fodre på? Hvad bliver den fodret med? Hvornår blev den tilredet? Hvem blev den tilredet af? Hvornår er den sidst blevet redet? Hvordan er dens hoved på stald, under rytter, alene mm. ? Osv.

• #7   21. maj 2009 Indtil videre har jeg spurgt om den er sund og rask, om der er gæld i den, hvad han skal bruge min hoppe til, hvorfor han vil af med hans, og om der er papir på det er en DV, hvortil han har svaret at den ikke fejler noget, der ikke er gæld i den og der ikke er papir på den, dens far og mor skulle være DV begge to, men dens mormor skulle være traver, men her er allerede kommet en masse ??? ved det svar fra ham, for i første henvendelse fra ham skrev han at hestens far s side var der traver gener, men i en senere mail til mig var det pludselig hestens mormor

• #8   21. maj 2009 Han har sagt han vil sende video af den, vist både med og uden rytter, da jeg har bedt om en masse oplysninger inden jeg overhovedet beslutter mig for om jeg vil køre helt til københavn, jeg kommer fra Jylland, så vil ikke køre så langt før jeg har fået så mange oplysninger om den som overhovedet muligt på mail

• #9   21. maj 2009 Helt enig, synes også det er lidt mistænktsom at man i det hele taget vil bytte en åbenbart så dyr hest med en så meget billigere hest

• #10   21. maj 2009 Han har heller ikke svaret på hvad grunden er til han skal af med den, og heller ikke hvad han skal bruge min hoppe til, hvilket jeg også meget gerne vil vide, da jeg vil være helt sikker på hun får det godt, hun bliver ikke solgt eller byttet for hvad som helst

• #11   22. maj 2009 Det regner jeg heller ikke med at gøre, venter lige og ser om han har svaret yderligere på mine spørgsmål i morgen, og ellers siger jeg også pænt nej tak, da jeg egentligt slet ikke er tryg ved en masse ting vedrørende hans tilbud om byttet

• #12   22. maj 2009 ved ikke om nogen andre har skrevet det men HUSK at tjekke for navlebrok. !

Kommentér på:
Spørgsmål vedrørende køb af hest

Annonce