{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Muskler -forskel ? {{forumTopicSubject}}

Heej alle sammen ! ;D
fik lige taget nogle billeder i dag, og ville høre alle jer HGére om i kan se muskel-forskel. Altså mener om i kan se om hun har fået flere muskler på efterbillederne ;)?
- synes hun har fået lidt større hals muskler, men ved ikke om det bare er mig ;'D det kan godt være lidt svært at se på billederne, da de ikke er så gode ;s

Her er links til billeder fra før:

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1394893_l.jpg

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1394899_l.jpg

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/1981723_l.jpg

Efter:

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2315418_l.jpg

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2315420_l.jpg

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2315429_l.jpg

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/2315426_l.jpg

*OBS; Hun er lidt tynd, men har altid været spinkel - og det ligger også lidt til racen smiley men hun får det mad hun skal have, så vil ikke have nogle negative kommentarer om det .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskler -forskel ?
  • #1   13. maj 2009 Halsen er den samme synes jeg. Men bagparten er måske blevet en anelse bedre.
    Men kan ikke lade vær med at kommentere at du nok ikke skal regne med flere muskler før hun har fået lidt mere sul på kroppen at stå imod med smiley

• #2   13. maj 2009 Jeg synes, at hun har tabt sig på efterbillederne? Det kan måske også bare være måden hun står på, men ribbene er meget mere tydelige på efterbillederne.

Men synes også, at hun har fået et meget pænere kryds, dog noget der stadigvæk kan forbedres.

Men som Moe også siger; så tror jeg desværre heller ikke at hun får større/mere veltrænede muskler, så længe hun ikke har mere at stå i mod med - så i gang med fedekuren :0)

• #3   13. maj 2009 Kender ikke så meget til musklerne på resten af kroppen, men på halsen ser hun umiddelbart ud til at trekantsmuskelen ikke er blevet udviklet sammen med resten af halsen og at splenius halsmusklen er blevet trænet meget.

Men vil nu også sige hun er for tynd..

Syntes faktisk næsten hun så bedre ud før, men kan være billederne der snyder :o).

• #4   13. maj 2009 Moe : Hun får næsten dobbelt så meget mad som alle de andre, og vi har haft dyrlæge ude og snakke om det. Hun er tjekket for orm osv, så det er ikke derfor. Vi har i samråd med dyrlægen valgt foder, og hun bliver målt rundt om maven jævnligt for at tjekke om hun tager på, men på over et halvt år har hun kun taget 4 cm på ;/ Så hun har bare en høj forbrænding, men det er dog begyndt at hjælpe lidt på det efter hun er kommet på større græs fold smiley
    -men er godt klar over at hun nok skal have noget at stå i mod med, og vi gør også alt hvad vi kan for at fede hende op !;D

Hvis nogle evt har nogle gode råd til hvordan jeg kan få hende "fedet" op, må de meget gerne skrive smiley
    -har prøvet med olie i maden, og det hjalp ikke rigtigt,

• #5   13. maj 2009 TEAM AMLET ARABIANS - NIKO !:
    Okay, tror bare det er måden lyset falder ind på, der gør at man bedre kan se ribbenene ;D

Krikken ( she don't want the world. ) .:
    Okay, hvordan får jeg trænet trekantsmusklen ?:o) og kan det have noget at gøre med at jeg har redet hende meget dybt/"støvsuger ridning? altså hvor hun får lange tøjler og så søger ned med hovedet mod jorden ? smiley

• #6   13. maj 2009 anne sofie
    hvad får hun at spise helt præcist??

- jeg må nok give de andre ret i at hun er for tynd - hun bruger jo netop fedtettil at sætte muskler smiley
    - for det andet vil jeg også give krikken ret i, at dens halsmuskel ikke er korrekt udviklet...

• #7   13. maj 2009 hvis du rider den ned - og den vel og mærke bruger overlinien korrekt, så burde den have mere udviklet muskel ved lansemærket smiley

• #8   13. maj 2009 jannie, Anitamy prince!:D< 3:
    Morgen:
    2 kg heste müsli fra århusegnens hestefoder + lucerne + mineral tilskud og gulerødder. (nogen gange og så olie)

En masse hø + halm (når hun ikke står på døgn fold)

Aften:
    2 kg heste müsli fra århusegnens hestefoder + gulerødder + lucerne

Og hele dagen, fra tidligt om morgenen til sent om aftenen, står hun på stor græs fold,

- Og det er ikke fordi hun går og er sulten, for hun kan sagtens gå og gemme maden til lidt senere på dagen og så bare gå og "nippe" lidt til det smiley og så spiser hun rigtig langsomt, har fået tjekket tænderne så det er ikke det,
    Har næsten prøvet alt, men hun vil bare ikke tage på ;/!

• #9   13. maj 2009 synes at du konsekvent altid skal hælde olie i hendes mad da det er fedende smiley
    måske du kan suplere med noget sort havre eller roepiller også ?

- der ud over hjælper det også på nogle heste med at udnytte foderet hvis man hælder vand i foderet smiley

• #10   13. maj 2009 Anne Sofie - Nej, trekantsmuskelen er netop den der bliver mere udviklet ved frem og ned ridning :o).
    Men eftersom hun er så tynd, så vil jeg mene det er derfor hun har svært ved at danne musklerne.

• #11   13. maj 2009 jannie, Anitamy prince!:D< 3:
    Vi har lige været igennem en lang genoptrænings periode, da hun havde ondt i ryggen da jeg købte hende og da hun også har været redet med forkert sadel. Derfor har vi longeret meget med kapsun, hvor hun løber med hovedet helt nede ved jorden og begynder at svinge i ryggen.Så har hun også været nogle gange til kiropraktor, pga ryggen og da hun var meget stiv i halsen, Og hver gang jeg rider hende plejer vi og så at varme op med helt løse tøjler hvor hun strækker halsen ned og frem, lige som i kapsunen. Og får løftet ryggen og også får bagparten lidt med sig. Så den er blevet redet rigtig meget hvor den søger ned ;D

• #12   13. maj 2009 Krikken ( she don't want the world. ) .:
    Hmm, ved ikke hvad jeg så skal gøre ?
    - andet end at fede hende op selvfølgelig, men det er jeg jo også i gang med ;D

• #13   13. maj 2009 anne sofie
    så er det højst sandsynligt fordi at hun er for tynd at hun ikke kan sætte tilstrækkeligt med muskler i forhold til arbejdet... hm, jeg vil´nok overveje at fjerne lidt af træningen indtil hun får mere sul på kroppen... hun kan jo stadig aktiveres på andre måder d: , i kan jo godt lege og det i stedet for smiley

• #14   13. maj 2009 jannie, Anitamy prince!:D< 3:
    hvad kan du bedst anbefale? -bare almindelig madlavnings olie, eller evt oliven olie eller lign.?

• #15   13. maj 2009 Som Jannie skriver så vil jeg også mene at hun ikke kan sætte muskler pga. hendes foderstand.
    Så måske sæt træningen lidt ned indtil hun har taget på? Evt. bare holde hende i nogenlunde kondition med nogle gå ture og noget jordarbejde indtil der er kommet nogle kilo på hende.

• #16   13. maj 2009 anne sofie
    det er egentlig lidt underordnet... det kan være solsikkeolie, olivenolie, rapsolie etc

• #17   13. maj 2009 Krikken ( she don't want the world. ) .:
    Vi har bare haft en lang periode med klikker træning, øvelser fra jorden, bomtræning, hms og gå ture. Og hun kørte træt i det til sidst, tror godt i kan have ret i at hun har sværere ved at sætte muskler pga hendes foder stand, men det er jo ikke umuligt for hende at sætte muskler. For under ridningen kan man mærke en tydelig forskel og man kan også mærke at hun har fået flere muskler, og folk i stalden har også hentydet til at hun er begyndt at få en større hals smiley
    -men tror det er svært at se på billeder, og forskellen er nok ikke så stor endnu at der kan ses tydelig forskel ;o)

Men er begyndt at intressere mig meget for anatomisk-rigtig-ridning, og at hesten bruger og udvikler sig rigtigt xD
    Har du evt nogle links med forklaring af det der halsmuskler noget ? eller kunne du uddybe noget mere hvorfor hendes hals muskler har udviklet sig forkert?

• #18   13. maj 2009 anne sofie
    du skal bare huske at bliver hesten brugt mens den er for tynd bruger den jo dens meget lidt overskydende fedt, og så vil den få endnu sværre ved at tage på, da den jo bruger det med det samme

• #19   13. maj 2009 Anne Sofie P - Kan ikke sige om den har udviklet sig forkert, men udfra billederne som det ikke er nemt at bedømme. De kan snyde meget når det ikke er opstilling som sådan.

Eneste jeg kan se er hun mangler en trekantsmuskel også ser splenius udtil at være mere fremtrædende.

Anyways, link... hmmmm..
    Link til billeder med navne på; (link fjernet)

Tråde på HN; http://www.heste-nettet.dk/forum/1/1912272/1912071/
    http://www.heste-nettet.dk/forum/14/819125/818471/

• #20   13. maj 2009 Krikken ( she don't want the world. ) .:
    Mange tak ;D

• #21   14. maj 2009 Synes hun ser bedere ud på før-billederne.

Man kan se på muskelsætningen (specielt på halsen) at hun rides "til bidet" for tøjlen, og ikke som følge af at hun bærer sig selv.

Denne hesten skal udenlukkende rides frem og ned, i et langsomt tempo, samt have mere sul på kroppen. Ellers kommer der ingen muskler.

• #22   14. maj 2009 Sarah & Felix 8) .:
    Hun rides bestemt ikke til biddet på tøjlen, Hun rides udelukkende med ben, vægt og sæde, og selvfølgelig lidt støtte på tøjlen. Da hun tidligere har gået som rideskole hest er hun meget følsom i munden og derfor prøver jeg på at have mindst muligt fat i tøjlerne.! smiley Hun bliver redet ned og frem med benene i et langsomt tempo og får lov til at strække halsen helt ned til jorden ;D - Kan du forklare hvordan du kan se på muskelsætningen at hun rides til biddet på tøjlen ?

• #23   14. maj 2009 Mia B:
    Hun får heller ikke 2 kg foder pr gang mere, da hun er kommet på døgn fold og har adgang til græs hele tiden smiley Jeg har ikke mulighed for at give hende små måltider fordelt over dagen, da jeg går i skole osv ;D -men der hvor vi stod tidligere var der foder automat hvor hun fik sit foder fordelt over 6 gange på døgnet, og det tog hun heller ikke på af!
    Det foder jeg giver hende har vi valgt i samråd med dyrelægen, fordi hun mente det var det der passede bedst til hende smiley
    Så for øjeblikket får hun lidt mere end 1 kg foder og lucerne og tror jeg vil begynde på olien igen,
    Så har jo næsten prøvet alt for at fede hende op:
    -Små måltider fordelt over hele døgnet
    -Skift af foder ca 2-3 gange
    -Olie
    -Hun er tjekket for orm og hendes tænder
    -En masse hø
    -ingen træning
    -Ekstra mad

Og ikke noget af det har hjulpet, og hvis jeg bare stopper med at ride/longere/arbejde med hende, får hun alt for meget energi og brænder det hele af så snart hun får mulighed for det ;D -Så ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ? Har tænkt lidt på om man ikke kunne få noget specielt "fedende" foder til opfedning af heste?

• #24   14. maj 2009 Mia B:
    Fra det sidste af før billederne er i vinters(der hvor hun spiser af hø nettet), de 2 andre er fra sisdte sommer/forår.
    Og efter billederne er fra igår smiley

Og hun har ikke tabt sig, for har målt hende jævnligt og hun har taget 4 cm på rundt om maven. - men det er jo ikke særlig meget på næsten et år ?

• #25   14. maj 2009 Mia B:
    Nej desværre, ikke på den her computer ;/

• #26   14. maj 2009 Mia B:
    Så du mener at det ikke kan måles rundt om maven om den tager på/taber sig? - men at det sagtens kan bedømmes ud fra billeder?

• #27   14. maj 2009 Mia B:
    På billederne kan det have meget at gøre med om hvordan lyset falder, hvordan hun står, osv i forhold til om ribbenene kan skimtes.
    Forstår godt hvad du mener med at den kan være tynd over ryggen/at ribben kan ses, men at den alligevel godt kan have mave, men tror bare ikke det er tilfældet her;) For hun har ikke særlig "stor" mave, og hun har altid været spinkel og haft svært ved at holde vægten. Nu har jeg set hesten i virkeligheden og når man står ved siden af den kan ribbenene altså ikke ses så tydeligt som på billederne, men hvis man kører en hånd hen over siden på hende kan man godt mærke dem , så vi kan sagtens blive enige om at hun er alt for tynd, og gør da også alt hvad jeg kan for at fede hende op smiley

• #28   14. maj 2009 nu hvor at den er kommet på græs, hvor mange gange om dagen får den så foder??

og så vil jeg stadig prøve roepiller, da jeg selv har set en hel utrolig forvandling med en hest der heller ikke kunne tage på lige meget hvad man gav den at æde ellers..

Kommentér på:
Muskler -forskel ?

Annonce