1.596 visninger
|
Oprettet:
heste ulykker - fortæl din historie {{forumTopicSubject}}
Min historie:
Jeg blev sparket i hovedet af en hingst på 174 i onsdags. Jeg ved ikke hvad der skete for ham?
Ville give ham grime på i boksen, og stod først og snakkede med ham og tog så et skridt hen mod ham og så vendte han sig lynhurtigt og sparkede ud efter mig.
Jeg nåede heldigvis at tage et par skridt tilbage og dreje hovedet lidt. Men blev hentet i ambulance. Har fået hjernerystelse, en flænge over øjet på 3 cm og mindst en cm dyb og så er mit hoved totalt hævet.
Men jeg slap rigtig heldig - når man tænker på hvad der er skett!
Hvad er den væreste ulykke med heste i har været ude for?
/JK
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
jun 2007
Følger: 125 Følgere: 124 Heste: 5 Emner: 6 Svar: 269
Jeg var til ridning og red på hesten Nike (Bliver aldrig bange for noget, sådan rigtigt lidt men ikke noget vildt) men vi havde haftb en god time og så er vi igang med at skridte af og sidder med lange tøjler og fødderne ude af bøjlerne og så lige pludselig begynder han bare at galoppere ind mod midten og bom så ligger jeg på jorden. Og kom så senere hen på skadestuen/hospitalet og fik afvide at jeg havde fået en revne og en flænge i milten og er først begyndt at ride igen d. 20 marts.
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 125
Det var i sommers hvor jeg red på freya uden sadel, og så sprang hun til siden, så jeg røg af og jeg måtte gå over nogle meget bumlede marker for at finde hende, og havde slået halebenet.. det gjorde sindsygt ondt
..
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.219
Men min ride veninde maria louise omkom efter en ride ulykke nov 2008.
Hun styrtet på hesten i et sving efter den var bleven bange og løb med hende. og hun havde desværre ikke ridehjelm på, det blev hendes død ;(
okt 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 371
Har også prøvet at blive sparket af en hingst ..
Stod på staldgangen med en vallak som havde smed. Ham jeg arbejde ved der, skulle hente den her hingst, men ejeren er så et kort øjeblik uopmærksom. Så hingsten løber ud af folden og selvfølgelig hen til stalden, hvor jeg står med den her hest.
Smeden er så hurtig at få fat i hingsten, men det var vidst ikke sikkert han var klar over det var en hingst. Så han blir stående lige om af mig og den anden hest. Prøver at komme væk, men ville ikke slippe den hest jeg havde i hånden. Så blir mast op mod en anden boks af, hvor der stod en vallak. Så der stod jeg imellem en higst røv, en boks og med en hest i hånden ..
Pludselig bukker hingsten og jeg er virkelig heldig den står så tæt på mig. For den rammer mig kun lige under hoften/ på låret. :S
Kunne ikke stå, så faldt sammen og kravlede væk fra hingsten som begyndte at tumle rundt omkring mig ..
Var utrolig heldig at jeg kun fik et KÆMPE blåt mærke også en stor stor bule..
Det nok det værste jeg har prøvet endnu .
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 3 Emner: 157 Svar: 1.960
Kostede 4 måneder på hospitalet, heraf 2 på intensiv, en flækket lever, brækket haleben og skamben, væske i bughulen, vand i lungerne og en ubeskrivelig masse smerter....
maj 2007
Følger: 48 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 105 Svar: 350
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
jul 2008
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
har hørt at et brækket haleben skulle være noget af det væreste... bl.a. fodi man hele tiden skal ligge ned i meget lang tid...
sep 2007
Følger: 63 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 155 Svar: 562
men skulle engang hente en hest på fold - jeg gik hen, tog træktov i den og ligepludselig stejler den og løber mig ned (jeg havde heldigvis sikkerhedsvest på) den trådte mig i maven + låret + foden - jeg slap med nogle trykkede ribbben og en forstuvet fod.. selvom det ikke var den store ullykke har det været nok til at gøre mig utryk ved at hente fremmede heste fra fold
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Styrtede engang med min pony igennem et spring, landte lige ned på min venstre arm - hvilket resulterede i at hele min rygsøjle på nær to ryghvirvler blev forskubbet.
Min pony bukkede engang, og så landede jeg mega uheldigt ned i sadlen = forstuet haleben.
Det værste var dengang jeg var ved at tilride min araberhoppe. Efter 3 uger's fremgang, og den havde bare været super cool, gik den pludselig amok. Stak af i longen, jeg forsøgte selv at springe af og ryger så ned på knæ. Luften blev slået ud af mig, og i mellem tiden løber hesten rundt i longen og kommer så uheldigvis til at træde på mig. Jeg blev lagt på båre osv og blev kørt med ambulance på sygehuset. Havde fået et kraftigt slag på skulderbladet = 2-3 ugers fuldstændig ro. Det var så tæt på at det var brækket - og hvis det var sket havde det været 2-3 måneder i stedet for.
Alle gange er hesten sluppet uskadt
jan 2007
Følger: 105 Følgere: 179 Heste: 3 Emner: 353 Svar: 3.401
Men til gengæld gik den værste oplevelse i MIT liv faktisk udover min tidligere bedste veninde.
Først må jeg lige fortælle om gården: Hestene gik i løsdrift, de havde en hel længe af gården hvor de kunne gå inde. 'Åbningen' til hestene var en stor port som man kunne lukke, så der var et mindre 'hul' hvor en hest på 155 lige kunne komme igennem, og sådan var den dén dag. Foran porten var der et lille stykke med mega meget dybt mudder, og på hver side var der stødhegn. Vi red ude på folden, og man kunne enten komme ind igennem hestenes indgang, ellers kunne man gå ud af folden, over gårdspladsen, ind i stalden og ind ad en låge til løsdriften.
Årh nu skal jeg til at fortælle denne historie igen, har fortalt den så sindssygt mange gange, men det er godt nok ved at være længe siden:
Det er november, jeg på 11 år rider min nye pony Spotty, og min veninde på 12 rider sin fjordhest ude på folden. Det var første gang jeg red Spotty efter jeg havde fået hende hjem kan jeg huske. Solen skinner og det småregner, og jeg kan huske at vi så en regnbue. Pludselig begynder det at hagle helt vildt, og min veninde spørger om vi ikke skal skridte hestene af inde i løsdriften. vi rider så op fra det indhegnede stykke som vi bruger som bane. Min veninde gider ikke at stå af sin hest, så hun siger at hun rider ind igennem porten. Jeg siger at jeg ikke vil med, for der er for mudret til at trække, og jeg er bange for at blive mast op ad stødhegnet. Så jeg trækker Spotty den anden vej sammen med min mor som også var med. På vejen hører vi et skrig som jeg hørte i mine mareridt flere måneder efter, og min mor løber ind i stalden, ser fjordhesten gå rundt inde i løsdriften og min veninde ligge på gulvet lige indenfor. Kan stadig huske hvordan hun snakkede, som om hun var helt væk, hun talte bare om at hun døde nu og alt muligt. Hendes mor kom, og ambulancen kom. Min mor tog også med på hospitalet, men jeg måtte ikke. Om aftenen ringede de og sagde, at min veninde havde brækket ryggen. Hun var blevet klemt da hun lænede sig frem og prøvede at ride igennem døren. Så klemt at hesten havde fået et sår fra sadlen som havde boret sig ned i hans manke!
Min veninde blev lam i benene, og sidder stadig i kørestol idag. Hun har stadig 3 heste, men måtte sælge den hun red på dér, fordi han var for frisk til at hun kunne styre ham når hun ikke kunne gå. Hun har to gotlandsrusser som hun kører vogn med, og hendes anden gamle fjordhest, som bare går og hygger sig. Hun er det mest fantastiske menneske jeg kender! Altid så positiv og glad! Jeg snakker ikke så meget med hende længere, men udelukkende fordi vi bare har haft så travlt begge to, og vi nærmest er vokset fra hinanden, og det er jeg rigtig ked af. /: Jeg har fortalt historien til alle hestemennesker jeg kender, for at advare dem om at det virkelig kan være farligt at ride igennem døre.
Undskyld at det blev så langt (:
dec 2007
jeg var ud at ride og beslutter at tage den korte tur, hvor jeg skal over en stor vej, og da jge kom uder skal jeg uer en rabat og jge har redte over der en milion gange, men min hest ben falder ned i et hul, og vi vældter og han lander over på mig og min fod sider fast i stig bøjle, jeg når og se om casanova har nogle sår, ringet til en der kunne komme og hente mig. og tager min støvler af. og så står jeg og hænger over casanova, jeg var lige ved at besvime.
jeg nægtede dog at tage til lægen så håbede bare den var forstuet. og nu går jeg med en fod der skal ingen ting til den gør ondt. og den er totalt skæv og misfoster agtig
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
Den første var den værste:
Jeg red salgshest og skulle prøve en ny vi havde fået hjem. Det skulle gå lidt hurtigt, så vi nåede ikke, at have den i longe først. Skridt og trav gik fint. Men da jeg sprang den an i galop. Satte den i bukspring. Og den bukkede alt hvad den kunne hele langsiden ned. ( undervejs tænkte jeg, hvordan kommer jeg af den her hest). Den smed mig af ved åbningen til ridehuset. Der er en mur!! Jeg røg op på muren og ned bagved, hvor der er et betongulv. Jeg blev fikseret af flackrederne. Efter røntgen konstatedere lægen der ikke var noget galt. Men men men dagen efter ringede sygehuset og sagde jeg skulle komme til en scanning, for jeg manglede noget af den ene nakkehvirvl. Udover det, smiler min ene balle. Jeg har slået musklen i stykker, jeg havde problemer med mit haleben 1 år efter. Og har det stadigvæk, hvis jeg sidder for længe på en hård stol.
Den anden ulykke var min venindes hest der tabte mig. Var til stævne, og banen var så svær. Der var et klubstævne. V var nogle stykker der var inde ved dommeren og spørge om de kunne passe. Men vi blev afvist.
Jeg var den første der red på banen. Vi kom til spring nr. 6. Så ville hesten ikke mere. Den stoppede, spang op i luften og drejede rundt. Jeg røg ned på bækkenet og slog det skævt. Falck måtte endnu en gang rykke ud.
Efter rigtig mange besøg ved kiropraktor og massør er det næsten iorden.
jun 2006
Man skal virkelig passe på når man har med heste at gøre og hele tiden tænke sig om
jun 2006
Jeg læser det - ved ikke om andre gør
dec 2007
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 142 Heste: 7 Emner: 225 Svar: 1.657
så da vi kom ned i den anden ende af folden vender den rundt i fuld galop og bukker alt hvad den kan
da vi kommer op i den anden ende stopper hesten heldivis
men jehg vil trave lidt rundt på den men lige ludselig sætter den i galop og bukkesring igen
kunne værken dreje eller stoppe den
ligepludeselig er der et hegn troede selvf den ville stoppe det gjorde den os men den sprang bagefter så jeg røg af og blev tråt på og vidstede en sko
og har slet hoften så det nogle gange ør ondt når jeg går,liggerr,rider,eller løfter noget
og desværre tog jeg ikk til lægen den gang det skete i december 08
aug 2008
Følger: 163 Følgere: 142 Heste: 7 Emner: 225 Svar: 1.657
okt 2005
Følger: 88 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 457 Svar: 2.107
jeg red aml. elev ridning i på bollerrideskole nær julesminde.
vi skulle trave over en bom men den pony jeg red var springer og så sit snidt til at springe over, hun løb i fuld galop ned i hjørnet af ridehallen og stoppede så brat at jeg røg forover og med hovedet ind i barieren og ned på jorden og knækkede nakken. kunne havde været lam den dag idag, men vi så heldig det kun blev til 3cm skæv nakke resten af livet og smærter. men det har jeg efterhåden lært at leve med uden medicin (:
og det skærmte mig slet ikke, da rideskolen lukkede helt købte jeg ponyen det hele skete på ;p
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
jan 2006
Følger: 45 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.746
Væltet og fået min hoppe ned over mig.
Hængt på siden af min hest i fuld galop fordi jeg ikke kunne komme ud af stigbøjlen.
Hængt på siden af en hest ind igennem stalden for derefter at ryge ned under ham og blevet trampet på.
Blevet ramt af lastbil, da hesten snurrede rundt og ramte lige ind i den på en ridetur.
Kastet af i spring.
Røget af et utal af gange.
Blevet sparket af en hoppe mens jeg sad på min vallak. Det knuste muskler og sener lige på det punkt på benet, hvor jeg blev ramt.
Prøvet alt for mange gange heste der er løbet løbsk.
Haft stejlende heste over hovedet, der har ramt mig.
Det erdet jeg lige kan komme i tanke om nu...
okt 2007
Følger: 64 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 17 Svar: 371
okt 2005
Følger: 88 Følgere: 100 Heste: 3 Emner: 457 Svar: 2.107
hatten af for vi stadig rider XD (;
maj 2008
Følger: 39 Følgere: 26 Heste: 6 Emner: 69 Svar: 1.381
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 7 Emner: 121 Svar: 558
jeg lå på intensiv i tre dage, med elektroder som holdte min krop igang.
Forstrukket alle sener og led fra maven og ned (hofte og ben)
Ødelagt ryg, som aldrig kommer helt i orden igen.
kunne først gå mere end 20 meter efter 3 uger.
og kunne ikke arbejde i 9 md og derefter kun arbejde 16 timer om ugen i 6 md.. og først nu efter 2½ år, kan jeg arbejde fuldtid og bruge mig krop optimalt. dog med næsten daglige smerter.
maj 2005
Følger: 227 Følgere: 223 Heste: 9 Svar: 1.723
Havde været på tur, hvor jeg havde redet om for at de det sted min brors kæreste havde hest, og havde så redet uden sadel som jeg så tit gør på tur.
Havde aftalt at mødes med min mor oppe for enden af en landevej, og på siden af denne vej galoperede jeg inde på mark (et stykke væk fra vejen), men da der så ligger nogle sten og Libero åbenbart var meget ømhovet der, løb han ud på vejen og før jeg nåede at reagere gled han på asfalten fordi det var så varmt at det var smeltede.
Jeg var så bevistløs i 20 min. og blev hentet med ambulancen.
Havde brækket min ankel og fået en meget kræftig hjernerystelse.
- Jeg kan ikke selv huske noget fra en halv time før det skete og en halv time efter. Og den eneste grund til vi ved hvordan det er sket, er fordi der kom en person kørerende der så det hele.
Der skete heldigvis ikke noget med Libero, andet end et par små skræmmer :).
Lægerne sagde at hvis jeg ikke havde haft ridehjelm på, havde jeg nok ikke overlevet det, for det var mit hoved der ramte vejen først.
Kan desværre ikke ride optimalt med min ankel mere, da det var et meget slemt brud jeg fik. Så den kan ikke bøjen særlig langt op eller ned og kan ikke holde til at løbe, gå eller cykle for meget. Og kan kun ride med de der stigebøjler der kan bøje sig :).
Der er også sket et eller andet som gør at jeg ikke rigtig kan mærke hvor meget eller hvor lidt jeg klemmer med mit venstre ben når jeg rider, og det er utrolig belastende når man skal ride shinkelvigninger og den slags.
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
jeg styrtede med en pony og flækkede nyren og lå på intensiv i en månede ca. der gik ca 2 måneder før jeg var oppe og gå første gang.
så min ene nyre virker kun 50 %.
i et andet fald fra hesten brækkede jeg kæbben ved et møde med en sko.
og vidre ind i hegnet lavet af telefons pæle. det kostede mig 4 dage på syge huset og mega hjernrystelse.
det sidste jeg har lavet er også et flad fra en tilridnings hest. og det har kostet mig venstre knæ.
det var lige de værste fald.
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Ehm. Jeg har to jeg kan fortælle:
<b>Den med Dixie</b>
Dixie var min gamle 3'er pony. (Fuck jeg savner hende :((( )
Når... Det var sommer og de stod på sommergræs. Vores marker er giiiiiiga store og hestene stod nede på en af de bagerste. Jeg skulle krydse en giiiga stor mark for at komme over til den anden. Vi plegede alle sammen at tage en ridehjelm på og galopere afsted ned på marken i grime og trækketov. Det gjorde jeg jo så. Dixie og jeg stormer afsted ned på marken, men pludselig begynder hun at løbe stærkere og stærkere. Hun stak hovedet mellem benene og bukkede helt vildt. Jeg kunne INTET gøre. Jeg begyndte at skrige helt vildt og frygtede det værste. Pludselig gik trækketorvet også op, og så var jeg VIRKELIG på skideren. Jeg bestemte mig for at hoppe af i den høje fart. Jeg hoppede af og lå nede på jorden i 10 minutters tid og kom til mig selv. (HELDIGVIS havde jeg ridehjelm på, hvilket ikke var altid jeg huskede den).
Jeg ville rejse mig op og hente Dixie, men jeg væltede med det samme da jeg rejste mig. Det var som om min spore sad nede i støvlen (Men jeg havde jo ingen spore på??) jeg trak støvlen af og så at intet var sket. Når. Op igen, men jeg væltede igen. Så gik det op for mig at mit ben var brækket. Jeg lå så derude på marken, ene og alene. Jeg ringede hjem til min mor og de kom straks. I mellemtiden kom der en mand med sin hest som jeg red op på gården på. Jeg kom på hospitalet, og i dag er mit ben stadig hævet, og mange af senerne i anklen er stadig knækket over og heler aldrig. Desuden er der en skrue i min indvendige kno eller hvad det hedder - på foden Jeg har stadig traumer af det der med ikke at have nogen kontrol og man bare bliver revet med og der ikke er nogen anden udvej end at hoppe af. Jeg var 8 da det skete.
<b>Den med Magic</b>
Magic havde forårskuller og jeg skulle ride undervisning uden for for første gang siden vinters.. Vi begyndte undervisningen og det gik helt perfekt. Pludselig tog fanden ved Magic og han begyndte at bukke helt vildt. Igen fik jeg det der med ikke at kunne kontrolere (jeg er bidløs og kunne derfor gøre noget på ham som gjorde ondt så han stoppede). Han hoppede og sprang, men jeg holdte mig på. Jeg var satme forskrækket, men jeg ville ride videre. Vi red i 5 minutter og pludselig gjorde kræet det igen. Jeg overvejede om jeg skulle lade mig falde som ved Dixie, men jeg ville ikke risikere det samme. Jeg blev på. Dum beslutning - jeg kunne jo ikke. Jeg fløj høøøjt op i luften og dukkede hovedet ned i en hegnet rundt om ridebanen - som består at træstammer kort sagt. Jeg lå bevidstløs i nogle sekunder, men vågnede hurtigt igen. Jeg var vildt fortumlet og jeg kom på skadestuen. Min nakke havde lavet et knæk, så alle musklerne var helt mærkelige og overspændte. Men jeg slap RIGTIG heldigt.. takket være min ridehjelm. Jeg rider ALDRIG uden ridehjelm efter de her episoder O__O
feb 2007
jun 2006
Flot mange af dem der har været udsat for ulykker stadigvæk har med heste at gøre!
jan 2009
Følger: 139 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 119 Svar: 1.044
jul 2008
Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
og jeg er igang med at købe hest nu.....min mor skal vist ikke læse det her...
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Første gang var styret satte sport hos mig, var da en tosset krikke stejlede med mig så jeg fløj af og landene på nakken og pådrog mig en mindre nakkeskade, som gjorde jeg havde hovedpine hele tiden 8 snere kørte jeg galt i bil og fik et regulært piskesmæld ) .
Anden gang var rigtig alvorligt. Red stævne, skulle galopere da krikken går amok, jorder som en sindsyg , tager et ti meter hop til siden, så jeg flyver af og til trods for at jeg havde en vinterjakke på og en trøje indenunder, fik jeg et voldsomt brandsår på min arm, jeg slog nakken igen igen, jeg brækkede halebenet, forstuede kravebenet og bevimede 5 gange i ambulancen.
Trejde gang hvilket skete første gang jeg red efter forgående ulykke. Hesten løber løbsk, jeg falder af med hovedet direkte ned i astfalten og flækker min ridehjelm og slår mig virkelig meget. Tænk hvis ikke jeg havde haft hjelm på.
Efter dette 3 styrt blev jeg så angst for at ride at jeg helt opgav.
Jeg fik jo konstant bekræftet at heste er dybt utilrenglige dyr.
Forleden var jeg så for første gang i et år på ridetur ud i skoven. Den første kilometer gik godt og jeg følte mig tryg, rundt i et sving kommer der en pige løbende mod os med et parrably som hun slår op. Krikken laver en panservending og jeg hænger på siden, hesten løber og jeg glider af. Endnu engang får jeg bekræftet at heste er pisse farlige og utilrenlige dyr.
I dag, har jeg min dejlige hest, men jeg rider stort set aldrig. Jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer til det igen. Hestene har gang på gang vist mig hvor utilrenlige de er.
Min nakke er godt og grundigt ødelagt Dette skyldes både de 3 styrts og bilulykken. Har daglig hovedpine, synsforstyrrelser, kramper, og mange mange smerter. Lever af smertestillende piller og går ofte til behandling. Jeg ved ikke om jeg tør sætte min nakke på spild igen ved endnu et styrt eller fald. Eller mit liv for den sagsskyld og sidst men ikke mindst, min livskvalitet.
sep 2007
Men uanset hvor rolig ens hest er, så kan udefraende faktoer gør en situation farlig. ANdre løbske heste der får ens hest til at løbe, hensynsløse billister, pludeslig fuldstædnig uventet situationer som man bare ikke kan forbedrede sig på.
mar 2008
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 49
sep 2007
Engang red jeg på en bane med hegn om, den ene side, var med størmhegn op til folden. Hesten foran mig rider ind i hegnet og det giver et stød, den bliver dog ikke slev bange men min hest og jeg red bagved og min hest bliver pisse bange og jeg flyver. Dette var jo ikke sket hvis hesten foran ikke havde redet ind i hegnet.
En anden gang mødte jeg en dreng med ralsende dåser, min hest bliver bange for lyden og løber løbsk.
En anden gang igen, er det en løbsk hund der render mellem benene på min hest og hesten stejler og jeg ryger af.
Dengang jeg flækkede min hjelm under et styrt, var fordi at der red en hest bag mig som løb løbsk og når der kommer en hest jordene bagfra bliver en hvilken som helst hest bange og løber med.
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
faldt af ufattelig mange gange, den sidste gang hvor jeg gjorde det var for 5 år siden, var før en forhindring ind i en 3 kombination. det gav et lille flæk i min ringfinger, fordi jeg lanede ned i bummene. revet blommen op på min langefinger, da jeg sku ta forsko af min hest, der var lige et insekt der drillede og rev benet til sig, men nåde ikke og trækken min hånd til mig, så et søm rev lige fingeren op. der fik jeg det pænt dårligt.
kan ikke tåle og se blod og min smerteterskel er ret lille når det angår så noget. men har aldrig brækket noget eller blevet hentet af nogen fordi jeg var ude for et eller andet.
når jo er os blevet løbet ned et par gange når der sku lukkes heste ind. det var ikke altid nemt at holde dem.
og blevet sparket en gang af en stor hoppe på 2 år, der ville ramme min lille hest simon, men jeg stod i vejen. det gav hul i buksen og en blåt mærke.
idag har jeg stadig min gode gamle simon, min pony blev solgt for mange år siden. har nu dolf på 3 år, min bette hingst som min dreng på 3 år rider på og som vi køre vogn med. dog er jeg mere forsigtig med ham, for der ikke må ske ham noget, altså min dreng.
kan kun sige, dyr er ikke til og stole på, men man skal få dem til og stole på en selv, så har man et godt forhold. og altid være på vagt uanset hvad og hvem.
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
feb 2007
Når man ser på statestikkerne, så er ridesporten noget af det farligste... Oftest fordi mange køber hest uden at vide hvad de har med at gøre, og dette forårsager selvfølgelig flere ulykker...
Lidt ligesom hvis flertallet kørte bil uden kørekort....
nov 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Svar: 1
Trukket efter hest - brækkede en finger
Hest bukkede - brækkede en finger
Hest stak af og jeg faldt af vognen - fik heldigvis kun hudafskrabninger, men hesten hade en værdi af de godt en million så det var ikke sjovt af se den løbe rundt med en vogn flyvende omkring sig.
Hest stak af og jeg faldt af vogn - ente på traumer afdelingen, og lå i spænd i flere timer, slap heldigvis kun med en stor hjernrystelse.
Hest vælter med mig på ryggen - et brækkede hale ben...
Hest sparker mig klokke rent i mave - når af remme ene æggestok og livmoder, så har nu et dårligt underliv.
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 125
heste ulykker - fortæl din historie