521 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
sår ved munden... sår ved munden...
min hest faxi har fået et sår i mundvigen.
det er ikke særlig stort.
nogen ideer om hvordan det hurtigt heler?
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 23 Følgere: 4 Emner: 43 Svar: 834
Men vil råde dig til at bruge en god salve og lad vær med at ride med bid i nogle måneder, da huden har svært ved at komme sig over såret, selvom det er helet ..
jun 2008
Følger: 62 Følgere: 60 Heste: 2 Emner: 15 Svar: 123
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Da jeg en overgang var ret hård ved Maja lagde hun sig virkelig meget på bidt og gik imod og blev hård i munden, fordi jeg selv var hård - selvom jeg på det tidspunkt ikke mente det.
Men ved bedre nu.
Så find årsagen til det og nej han er ikke bare på tværs :).
dec 2005
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 84
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 446 Svar: 6.440
Jeg har haft samme erfaring. Før red jeg Tonga med flere kilo i hver tøjle og fik at vide af min daværende ridelære, at det var fordi hun var korthalset, og nå ja hesten spadserede jo meget godt, så det kunne da være hun havde ret, men jeg blev nu alligevel træt af at skulle have så mange armkræfter for at have krikke-dyret i holdning, og så skiftede jeg ridestil helt og holdent!
Den dag i dag rider jeg bidløst og med helt løse tøjler, og kan på trods af det godt samle hende.
Jeg siger ikke, at man skal ride bidløst! Min holdning er, at det er hul i hovedet at ride bidløst hvis man fx ikke er tryg ved det, men man kan ride efter samme princip, nemlig ikke at tage for meget fat, og helst slet ikke
sår ved munden...