{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mening om ny hestelov?
  • #1   22. apr 2009 Jeg synes det er godt at der langt om længe er kommet en lov der drejer sig om hestens tarv. men samtidig synes jeg den er meget generaliserende og det kan man ikke når det er levende dyr vi har med at gøre. Hver enkel hest/pony har deres individuelle behov lige så vel som vi mennesker har.
    Det burde være muligt at ansøge om feks ændringer i boksstørrelsen eller foldtid. Så kunne der komme en besigtiger ud og kigge på det enkelte sted og så vurdere det derud fra.

• #2   22. apr 2009 *STALD BAGGÅRDEN* © Een gang tinker - altid tinker * - smiley Jeg forstår godt hvad du mener. det er et godt forslag smiley
    Tak for det.

• #3   22. apr 2009 påden anden side kræverdet godt nok nogle ressourcer hvis folk skal kommeog besigtige hver eneste stald..

Så synes jegsgu bare man skal gå uden om reglerne, bliver der noget bøvl engang må man jo få fat i en advokat og fortælle hvorfor forholdende er sådan netop hos en.. ville jeg sgu gøre xD

• #4   22. apr 2009 Det er rigtigt at det kræver mange penge og meget tid at få nogen til at besigtige hesteejendomme for det formål at se om folk håndhæver loven. Dog synes jeg også det er en skam at lade det være op til hver enkelt hesteejers samvittighed at overholde den, for der er nok mange der ikke vil gøre det.

så vidt jeg har læst mig frem til indtil videre er der ingen lov om at heste skal på græs (dog skal de motioneres 2 timer dagligt) hvad mener i om dette? burde der ikke være en paragraf om at heste skal på fold?

• #5   22. apr 2009 Har ikke lige sat mig ind i de tilføjede regler der er kommet, har hørt at der endelig er lavet om på reglerne for boksstørrelsen vedr. pony samt lofthøjden.
    Den gamle regel var helt hen i vejret. Hvorfor skulle boksene være helt op til 4x4 meter, de var da alt for store. Hestene ville halvvejs kunne trave rundt i dem, rigtig dårlig idé.
    Men håber at de nye regler er ok.
    Ellers synes jeg de resterende regler for fold mv. er gode.

• #6   22. apr 2009 jeg synes det er absurd at der kun må gå 20 heste på en fold selvfølgelig skal folden have målene men hvis det er en kæmpe eng synes jeg det er latterligt der kun må gå 20.

Jeg er ikke glad for den nye lov , da jeg synes der er rigtig mange punkter hvori det ikke er hestens veldfærd mere det drejer sig om.

• #7   22. apr 2009 Syntes den er lavet af et bundt ignorante politikere der ikke har haft noget af gøre med heste i deres liv og derfor intet ved om heste.

Lige som en inginør der aldrig har været ude på en byggeplads og selv haft tingene i hænderne - han burde heller ikke være inginør.

Der burde være en lov om at heste skulle på fold min. bare 4 timer om dagen. Man har anskaffet sig en hest, den skal man ikke lave om til et porcelen dyr eller en anden bamse små børn pakker ind i diverse ting.

• #8   22. apr 2009 Synes der er mange god forslag af hvad jeg lige har set ( har ikke kigget på dem alle) men synes den om løft højden er lidt latterlig, altså selvfølgelig skal hesten ikke ikke stå med hoved bøjet, men alligevel. Også den med at der max. må går 20 heste på en fold er vist ikke helt gennem tænkt, så skulle det være sådan at hvis den kom over en hvis ha så skulle der være at man måtte ha flere.

• #9   22. apr 2009 Det er okay.. Det er bare en skam at den tiltider ikke tilser hestens behov for at være hest. Fx med at heste godt må være alene, men synes at have fået nys om at det også snart bliver lavet om igen..

Men synes lidt det mangler at give udtryk om hvem der skal håndhæve loven ud over dyrlægerne, tror de har mere end rigeligt at se til allerede.. Men måske skal det være sådan en som mig som er ved at uddanne sig til jordbrugsteknolog med heste som speciale og med valgfag i teknik og bygninger som skal hjælpe dyrlægen med at følge op på sådan noget.. Det synes jeg kunne være spændende..

• #10   22. apr 2009 minus er
    *t en hest/pony nu må stå alene
    *at en islænder ikke krav mæssigt skal have et læ skur
    loft højde skal være den samme uanset om det er en shetter eller en hest på 180 stg.
    *At der fold mæssigt skal være 800 kvm for den første hest, men så kun 200 kvm ekstra for den næste hest...
    *At en hest skal have 2 timers motion/ luftning om dagen - det vil sige den kan gå på et løbebånd/rides i den tid og så sættes i boks igen uden fold muligheder (dette er mig fortalt)
    Nogle af tingene er selvfølgelig også forbedret - men dem som har lavet den er jeg ikke sikker på har heste i hverdagen - og ved hvad det gør ved en hest at stå alene altid eller ikke komme ud i fri luft min.en halv til en hel dag.

• #11   22. apr 2009 se evt det er den lette udgave let at overskue:

(link fjernet)

• #13   23. apr 2009 Tak for jeres meninger. kom endelig med flere indput smiley

• #14   23. apr 2009 Det er super ærgeligt at forslaget om at heste ikke må stå alene, blev droppet i sdiste øjeblik. Det burde de tage med ved næste revision.

Kommentér på:
Mening om ny hestelov?

Annonce