{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.344 visninger | Oprettet:

anullering af handel, hvem har erfarin {{forumTopicSubject}}

Jeg her i gemmen en tid, haft halthed på min traver, dyrlægen kom så idag og fastslog hun hsr spat i begge bagben, og må ikke bære rytter!!!!
han sagde jeg skulle se om jeg kunne lade handlen tilbage gå. da dette et handels fejl, også selv om den ikke bleev handels undersøgt. den blev købt som ride hest, og det står oplyst. så derfor mener han vi kan.
vi ringet så til tidliger ejer, og hun var ikke afvisende, men hun sagde hun ikke kendte til fejlen, jeg ringede så tilbage til dyrlægen, han sagde det er underligt hun ikke gjorde det da hun havde hesten i 7 år...

nogen af jer der har prøvet at lade en handel tilbage gå pga ikke oplyst fejl. og hvordan gik det osv...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anullering af handel, hvem har erfarin
  • #1   17. apr 2009 også selv om den blev købr 27 i 9 sidste år. jeg har ikke rigtigt redet på hende, men da vi begyndte på det, så blev hun halt

• #2   17. apr 2009 Hvis hesten havde det inden handlen, så skal den gå tilbage...

• #3   17. apr 2009 Spat er en med født fejl, spørgsmålet er bare hvornår det går i udbrud, spat er også avlig. sage min dyrlæge

• #4   17. apr 2009 Ring og snak med de tidligere ejere, men ja handlen burde gå tilbage..

• #5   17. apr 2009 Jeg har hylet hele dag, og skal ikke noget til jeg græder, er meget glad for den.

• #6   17. apr 2009 Hvis ejeren ikke vidste det, og der ikke er blevet foretaget handelsundersøgelse, skal handlen vel ikke gå tilbage?

• #7   17. apr 2009 Det er jo ikke nogen synlig fejl, og hun kan vel ikke oplyse det, hvis hun ikke vidste det?

• #8   17. apr 2009 Ja det er jo så det, for det kan ende ud i påstand mod påstand. men da vi snakkede i telefon med hende før, lød hun ikke afvisende.. på at tage den tilbage.

• #9   17. apr 2009 Camilla M. Har du erfaring inde for dette ??
    'For jeg har ikke.
    Men får at vide der er to års retur ret, hvis man kan sige det sådan, i følge købs loven.... o

• #10   17. apr 2009 Har prøvet at skulle sende en pony tilbage, de gamle ejere var bare meget afvisende og sagde de ikke vidste noget om det selvom at vi er rimelig sikre på at de gjorde ): Men efter 2 måneders diskuteren gik hun tilbage

• #11   17. apr 2009 rettelse 7 år.
    jeg ved jo kan hvad dyrlægen siger. og stolde jo på dem, den gang, dog er jeg nået der til den næste hest jeg køber skal have en handels undersøgelse, af min dyrlæge. om jeg så skal tage ham med til sjælland

• #12   17. apr 2009 Jeg mener ikke at du kan sende hesten retur, da du ikke har ladet den handelsundersøge.
    Ang. oplysningspligt. Hvis hun har solgt hesten som ridehest, tyder det på at hun IKKE har kendt til fejlen.
    Du kan kontakte advokat Pernille Skinderrup, og sætte hende ind i sagen. Så kan du få oplyst nøjeagtigt hvordan reglerne er ang. retunering.
    Skriv gerne hvordan det går.

• #13   17. apr 2009 Hvornår er spatten konstateret efter du har købt hesten. Er det indenfor et halvt år så er det sælger der skal bevise den var rask ved salg. Er det efter et halvt år er det dig. Spat kan udvikle sig hurtigt og jeg tror ikke der er mange dyrlæger der vil turde spå om hvor lang tid siden det var den opstod, så det kan blive svært.
    Hvordan er spatten konstaret? Ved røngent? Det er så vidt jeg ved den eneste måde man kan stille diagnosen.

Der er ikke to års returret... der er to års reklamationsret... Det er to vidt forskellige ting smiley

• #14   17. apr 2009 Desuden er spat en skjult fejl og er dette blevet opdaget inden for ½ år kan den med stor sandsynlighed tilbageleveres, dog kan du ikke få regninger til dyrlæge eller opstaldning dækket, da sælger ikke har vidst den har haft spat.

• #15   17. apr 2009 som sagt hvad ved jeg. kun det jeg får at vide, men jeg ved bilver hun ik taget til bage skal den saflives. for den har ondt lige meget hvad den gør.

• #16   17. apr 2009 ja den er købt den 27 i 9 så det er så 6 md og 20 dage siden eller sådan noget

• #17   17. apr 2009 bage jeg fåår købs prisen hjem så er det også fint

• #18   17. apr 2009 Handlen skal gå tilbage, for det er en fejl hesten har haft inden du købte den.

• #19   17. apr 2009 Enig med ASSI og Hanne.

• #20   17. apr 2009 Det kommer altså an på om hesten er handlet imellem to private personer, eller imellem en handelsmand og en privat. Imellem handelsmand og privat er der 2 års reklamationsret, imellem private er det noget andet...

• #21   17. apr 2009 Spat kan sagtens komme mens du har haft den .. Jeg fik lavet røngten af min Chester hvor han var helt ren , og ca t halvt år efter havde han kraftig spat ..
    Så det er noget fis i siger !! Jeg syntes du skal lade den gå over forsikringen !!

• #22   17. apr 2009 hvis du opdager at din hest har spat inden for de første 2 år efter du har købt den og din dyrlæge kan konstatere at det er noget der er opstået før du købte den, så skal handlen gå tilbage. det er lige meget om den er blevet handelsundersøgt eller ej. sådan er loven. har selv måtte tage en hest tilbage som havde spat. vi var hele smøren igennem og det er sådan det forholder sig. min havde vi brugt til stævner m.m. og der havde aldrig været noget. men efter 4 måneder hos ny køber var den blevet halt og spat blev konstateret. så jo du kan godt levere den tilbage og det burde du. det er surt for dig som er glad for hesten, og surt for sælger som ikke vidste det. men sådan er loven!

• #23   17. apr 2009 Well ... spat viser sig som regel ved bøjeprøve... og da du fravalgte et handelstjek fravalgte du jo egt. også at finde ud af om hesten havde nogen fejl.

Og NEJ der er IKKE to års RETURRET der er to års REKLAMATIONSRET .. der er en verden til forskel på de to ting.
    Du skal som køber bevise at hesten havde fejlen da du købte den, og da du fravalgte handelstjekket kan du ikke bevise at hesten IKKE var rengående fx.. - det er rigtig dumme penge at spare.

- Om hun skal tage hesten tilbage nu hvor der er dukket en fejl op er jo svært at sige, det kan en advokat svare på hvis det når så vidt.

Og nej spat er heller ikke altid medfødt... det kan godt komme som hesten blir ældre iform af dårlig benstilling etc.

• #24   19. apr 2009 Der er ikke 2 års returret på et salg der er foregået mellem 2 privat personer. Så den holder kun hvis sælgeren er hestehandler eller på anden måde handelsmand.
    Desuden tror jeg ikke at I får let ved at bevise at hesten havde spat da i købte den, når der ikke blev foretaget handelsundersøgelse.
    Jeg ville som sælger ikke frivilligt lade handlen gå tilbage...Sorry men det ville jeg ikke. Der er gået et halvt år, der kan ske meget på den tid, det var noget andet hvis der kun var gået en måned.

Kommentér på:
anullering af handel, hvem har erfarin

Annonce