15. jan 2008 Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
står overfor et svært valg...... {{forumTopicSubject}}
Hej HG'er ! :
Jeg skal desværre være med til at træffe en svær beslutning om vores Haflinger Futte. Mine forældre har spurgt mig hvad jeg synes der skal ske med ham i fremtiden, altså om den skal sælges eller beholdes.
Jeg forstod først ikke hvorfor fanden den skulle sælges men jeg ved der er en god begrundelse:
<b>Sælges fordi</b>: I dens 7 år den har levet, har der ikke været redet særlig meget på den fordi, jeg kan ikke ride selv ud på den da den ikke vil forlade vores anden hest. Så når der skal rides på ham bliver det når jeg har en veninde på besøg så begge heste kan komme i brug, og da det ikke ligefrem er særlig tit ens veninder har tid til det, sker der ikke så meget. Lige nu er der 2 piger der rider på ham en gang om ugen, og det selvfølgelig dejligt, men det jo ikke nok ?. Den vil bare for det meste står som fold-hest.... og det jo synd når den er så ung , og har så mange muligheder. Jeg har desværre bare ikke viljen til at gøre ham til en dejlig ridehest....
<b>Beholdes fordi</b>: Jeg og Futte har et rigtig dejligt forhold til hinanden, selvom jeg ikke har kunne udvikle s mange mirakler fra ryggen af ham, har jeg kunne forbedre noget fra jorden. Den knytter sig meget til dens ejer, og vrinsker altid når man kommer Derfor er det også svært at se hvordan en anden hest kan tage hans plads?
<b> Hvad skal jeg gøre ? </b>
Jeg ved det er svært at bedømme udfra det jeg har skrevet,men er frisk på alle forslag, bare det er bedst for alle parter. ;'(
ps. Hvis i vil vide mere om ham kan i bare tjekke hans profil.
jan 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 852
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
jan 2008
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
men hvis det reelle problem er, at hesten ikke vil forlades af den anden hest, vil problemet vel kun løse sig, hvis den kommer et sted hen med MANGE heste, så den aldrig bliver helt forladt??
og risikerer i ikke, at den nye hest i køber får samme problem? det lyder kun som om i har de 2 heste?
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 56 Svar: 191
Held og lykke med det
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Men det er jo også svært, for hesten fortjener noget mere stabilt ..
Ville nok sælge, selvom det bliver svært ..Evt. bare udlån?
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Enten ville jeg virkelig tage mig sammen og komme afsted alene, det er jo noget der skal trænes ! Og hvis du virkelig er så glad for ham, så er det jo kampen værd!
Hvis du ikke føler du har tid og overskud, så synes jeg du skal finde en køber du er tryg ved, og så sørge for at du kan komme og besøge ham?
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
hvis du har viljen, så ville jeg beholde :o)
jan 2008
<b> Team Vegetar XD </b> : To gange har jeg haft annoncer op om part på den..... men har aldrig kunne finde nogle der kunne ofte nok ;/
<b> Line Gaarde </b> : SELVOM du jeg vil kunne tage mig sammen til at prøve at ride alene på ham, er jeg for bange for min egen sikkerhed.... egoistisk.... men den kan virkelig blive vild hvis den er alene.
står overfor et svært valg......