{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

hej hjælp mig {{forumTopicSubject}}

Jeg købte den 16/5-08 en oldenborg i sabro og der stod i kontrakten at han var sund og rask og ikke fejlede noget ... men har idag kl. 23.25 onsdag havde jeg dyrelæge til ham og dyrelægen sagde at han bliver aldrig mere end en man bare kan nusse om,men ville gå med smerter,så eneste udvej var at aflive ham.

det er ikke beløbet på ham der nager mig, men den måde det er på for der stod jo at han var sund og rask som han så ikke er for den ene hofte sidder 10 cm længere nede end den skal og lige nu går han på 3 ben hva skal jeg gør????

Har skrevet til sælger uden reaktion....

Hjælpppppp elsker ham virkelig af hele mit hjerte....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hej hjælp mig
  • #1   9. apr 2009 Tja det kommer jo an på situationen..

1) Var den igennem handelsundersøgelse og røntgen da du købte den?

2) Det er jo længe siden du købte ham. Virkede han sund og rask da du købte ham? Er jo ikke sikkert at sælger kendte til fejlen.

Og angående hesten.. Få en anden dyrlæge ud. Jeg ville aldrig aflive en hest før jeg havde fået mindst 2 dyrlægers holdning til dens fremtid

• #2   9. apr 2009 vil jeg prøve hvis ikke hva skal jeg så???? hun er meget kold og kynisk hende der solgte ham... har ikke sovet længe

• #3   9. apr 2009 Hvis hoften også var 10 cm skæv den gang ville en hver dyrlæge have set det til en handelsundersøgelse!

• #4   9. apr 2009 Handlen går kun tilbage hvis der er skjulte fejl som sælger burde have kendt til.

Hvis det er en fejl som sælger ikke kendte eller burde have kendt til er der ikke noget du kan gøre.

• #5   9. apr 2009 det var en skjult fejl for havde en dyrelæge med ude den gang sååååå der er to vuderinger nu den ene siger nej den anden ja ... ved ikke hva jeg skal gøre hader sælger langt væk

• #6   9. apr 2009 min dyrelæge godkendte ham den gang

• #7   9. apr 2009 fik du lavet handelsundersøgelse?

• #8   9. apr 2009 Få en ny dyrlæge ud og vurder imorgen.
    Og ja ville nok lige hører en advokat inden jeg begyndt på alt for meget, alt efter hvor mange penge det drejer sig om.
    For ja har du ikke fået lavet handels undersøglser osv vil jeg mene du dårligt stillet. Men ja nogle ting, kan man jo bevise de har haft meget længe, men blir ikke nogle nem omgang og stakkels hest.
    Virkelig ærgeligt.

• #9   9. apr 2009 Hvis du havde en dyrlæge med ude dengang og han ikke så noget og det vurderes at det er en fejl som sælger ikke kendte eller burde have kendt til, så er der ikke meget du kan gøre, desværre..

• #10   9. apr 2009 sælger fik ham fra en ældre mand men håber sælger er kvinde nok til at sige ja der var måske lidt men er meget skuffet

• #11   9. apr 2009 Men har sort på hvidt at hun har skrevet under på at han er sund og rask

• #12   9. apr 2009 Ja men der er jo ingen der siger at sælger vidste at den ikke var sund og rask..
    Det kan jo være hun har skrevet under på det i god tro fordi hun ikke anede at hesten fejlede noget

• #13   9. apr 2009 Ja det er nok rigtigt nok men så skulle hun ikke have skrevet under.... hun skulle have undersøgt hesten inden som jeg ved der er min egen fejl at jeg selv burde havdé gjort men det var trosalt hende der var sælger........ jeg sælger alrig en hest uden dyrelægen har sagt ok

• #14   9. apr 2009 Men spørg en heste-advokat. Jeg har haft ca. 80 timer i erhvervsret og international kontraktsret på uni, men kender jo stadig kun til en lille brøkdel af jura. Jura har det med at være ret kringlet og i virkeligheden gælder det mest om at have den bedste advokat smiley

Jeg vil dog stadig mene at hvis den blev handelsundersøgt og vurderet til ikke at fejle noget og hvis sælger ikke vidste eller burde have vidst at hesten fejelde noget, så får du en meget svær sag..

Men held og lykke med det hele i hvert fald.. Håber den dyrlæge der er positiv overfor din hest får ret!

• #15   9. apr 2009 hvis du har kontrakt, så må du jo gå i retten med det, hvis sægleren ikke giver pengene tilbage

Kommentér på:
hej hjælp mig

Annonce