{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

vallak bedækker min hoppe ?? {{forumTopicSubject}}

Min hoppe er endelig kommet i brunst, men har opdaget at hun bliver bedækket af en vallak, muligvis flere vallakker.
Hun skal op til en hingst om en måneds tid for at blive bedækket.
Kan der ske noget ved at vallakken hopper på hende ?
Det er ikke helt så ligetil at flytte fold, men måske er det nødvendigt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vallak bedækker min hoppe ??
  • #1   3. apr 2009 jo din hoppe kan NEMT være uren når den er bedækket af vallak....

jeg synes du skal finde en anden fold og få taget en svaberprøve...

• #2   3. apr 2009 arh øv.. lige hvad jeg frygtede..

• #3   3. apr 2009 min hoppe er også blevet bedækket af flere vallakker.. og af den grund anbefaler alle at der tages en svaberprøve, for chancen for urenhed er meget stor

• #4   3. apr 2009 undskyld jeg er lidt uvidende
    - men hva mener i med uren ??

• #5   3. apr 2009 Jeg har snakket med min dyrlæge og han mener at en svaberprøve kun er nødvendig hvis hun ikke kan komme i fol eller hvis hun taber føllet. Men må da hellere lige spørge ham igen smiley

• #6   3. apr 2009 jamen det ville da være rigtig rigtig rigtig ærgeligt, at bruge tid, penge og resourser på at forsøge at ligge hoppen i fol, og hun så ikke kommer.... eller i værste fald, kommer i fol, og så kaster.. for så kan det være for sent på året til at hun kan komme i fol igen...

det er altså rigtig dumme penge at spare (og spekulere sådan på hvilken dyrlæge der synes det er godt at ifole uden svaberprøve????)

• #8   3. apr 2009 Sandie:
    Det var også det jeg ikke rigtig kunne forstå, men går jo alligevel ud fra det er sandt hvad han siger, han er jo trods alt dyrlæge..
    Men må nok heller loige få hende flyttet fold og få den svaberprøve.

Tak for hjælpen smiley

• #12   3. apr 2009 vi ville som hingsteholder forlange svaberprøve af sådan en hoppe, for de bakterier der kan komme kan ikke bare gøre hoppen steril, men bakterierne kan også angribe hingsten, og gøre at den kommer til at skyde med blankt resten af sesonen, eller i værste fald gøre hingsten steril, hvilket ikke er populært ved hingsteholderne, få taget svaberprøve, inden hoppen bliver sendt afsted, så du kan få den skyllet i tilfælde af bakterier...

vi havde en hoppe inde sidste år, som var bedækket af en vallak, ikke nok med at den havde de bakterier der kunne gøre hoppen gold, så havde hun også bakterier der kunne skade hingsten, så vi var utrolig glade for at den blev testet hos os...

Kommentér på:
vallak bedækker min hoppe ??

Annonce