{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Virker så utilfreds {{forumTopicSubject}}

Ja kære Hger, kom med et bud.

Min Haflinger virker så utilfreds. Hun har næsten altid ørene nede ( ikke sur) og de er sjælden fremme. Hun har altid gået i løsdrift, og gik også i løsdrift i 2 måneder da jeg havde købt hende men så blev jeg nød til at flytte hende. Det havde jeg det rigtig træls med på hendes vegne da hun var meget glad for de små shetter og ponyer hun gik med.

Nu går hun så et rigtig godt sted, MEN, mod alle mine principper har hun måtte komme på boks om natten er går ude med de andre fra kl 7.30 til kl 18. Hun står ofte for sig selv på folden og er tydeligt den nederes i flokken og den mindste. De andre heset er store krabater.

Under ridning spænder hun voldsomt op. Kater hoved op og spænder voldsomt i ryggen og i hele kroppen, så snart man traver eller galopere. Og så har hun fået alle mulige mærkelige uvaner. Pludeslig farer hun bare afsted med en, hun springer til siden, hun stopper op og vender rundt så man hænger bagefter. Hun har konstant ørene i mellemfornøjet stilling.

Hun blev handelsundersøgt ved købt i okt 08 og dyrlægen sagde at alt var fint, både ryggen og det hele. Men jeg synes nu hun virker temelig snaspændt. Heldigvis har jeg tager kursus i Hestemsaage tidligere og det nyder hun godt af. Særligt i halsen har hun mange spændinger. Jeg kan hellere ikke umiidelbart mærke noget i ryggen. Hun går med en super god wintec sadel med cair, bred bom og hun virker hellere ikke generet af den. Men nu er jeg alligevel kommet i tvivl om det kan genere hende, men på den anden side opføre hun sig ligesådan uden sadel og hun er genrelt melemfornøjet, både på stald, i boks, på fold.

Hun har ligeledes tabt sig en del og kløet meget pels af på halsen. Jeg har haft dyrlæge til hende, men hun sagde hun nok kløede sig af kedsomhed eller pga hun sveder i boksen. Hun kunne ikke finde noget usædvanligt på hende.

Hun spiser fint , men skal have tandlæge til hende for en sikkerhedsskyld, men kan det virkelige være tandspidser der genere ?

Jeg har skrevet til en telepatør men har ikek fået svar. Tror elelrs meget på det og har fået hjælp til min tidligere hest via telepati. Jeg kan selv en lile smule, men det er som om der slet ingen "kontakt" er til Freja.

Hvad kan der mon være galt, Noget som har oplevet noget ligende ?

Jeg har kontakte Winne stubkjær men hun er pt ikke i arbejde, jeg har ligeledes kontaktet connie som jo også er en kendt telepatør, men har ikke fået noget svar trods det er en måned siden. Jeg kender ikke andre som jeg stoler på kan det.

Hvad kan i anbefale, kender i noget eller noget, har i oplevet noget lignede ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Virker så utilfreds
  • #2   12. mar 2009 Ja og alligevel ikke. Det med at spænde op under ridning gjorde hun også det andet sted. Hun virkede hellere ikke super glad dengang, men anderledes.

• #4   12. mar 2009 Nej jeg er ikke sikker, men som det ser ud, virker den godt på hende. Bommen passer, den trykker hende ikke i lænden og det er med cair som jo tilpasser sig. Har tidligere redet med bomløs og det var nøjagtig det samme.

• #6   12. mar 2009 Kan genkende nogle af tingene ved Maja :).

For et år siden til for 1-2 måneder siden var Maja som du beskriver;
    En hest der ikke havde ørene fremme på noget tidspunkt, men sur var hun heller ikke. De lå bare bag ud, uden og være sur.
    Og intet kunne få dem fremmad rettet.

Maja står også tit for sig selv på folden, gerne et stykke væk fra de andre - der er kun hende og Tulle nu men de står alligevel aldrig vildt tæt.
    Når der er flere på folden, holder hun sig også væk.
    Hun er ingen social hest, da hun ikke er spor dominerende på noget tidspunkt og forsøger ikke at få opmærksomhed men foretrækker at trække sig når der er optræk til kamp, så ryger der lige et par bagben i luften men så er hun også smuttet stille og roligt væk.

Lige pt. klør hun sig også, begyndte i midten af Januar.
    Ejeren har derfor klippet hende på bringen, da hun kløede fordi hun ville af med alt sin bamse pels. Hun klør sig også op af de to stænger der står i hver side i bokslågen, oppe ved ørene.
    Der er hun så også blevet klippet.
    Kuren mod der er klipningen der, at strigle hende godt igennem hver dag og skylle med vand når hun har svedt + strigle imens så skidtet kommer væk.

Ang. det første jeg skriver - så har hun på 1-2måneder ændret sig fuldstændigt.
    Hendes øre er nu altid fremme, hun snakker gerne med mig og er mere social - dog holder hun sig stadig tilbage på folden meeen det er bedre.
    Hun er blevet overfrisk, hvor hun før i tiden skulle drives på konstant. Hopper rundt og er vildt frisk, ser spøgelser over alt osv.

Hvad der har gjort dette, aner jeg ikke - men jeg er glad for udviklningen, og hvis hun kunne tale ville jeg meget gerne have det afvide ;).
    Men min teori er dog at hun er gået i barndommen, nu hun lige er fyldt 28år ;).

Så at hun er sådan, det kan vende sig når du mindst venter det.

• #7   12. mar 2009 Jeg synes måske bare sadlen er det mindste problem i det her sammenhæng. Er mere bekymret for om hun fejler noget, er ked af det, eller om jeg gør noget forkert.

• #9   12. mar 2009 Altså jeg har haft hesten i 4 måneder. Hun har tidligere været redet en gang ugentlig i skoven hos tidligere ejer. Da jeg købte hende købte jeg en bomløs til hende. Den gik hun ok med , men som jeg skriver er det det samme som med den her winte. Så købte jeg en wintec til hende og der er ingen ændring. Dette betyder jo ikke at hendes ryg er skadet. Dyrlægen sagde også hende ryg var fin og at der ikke var noget at finde på den. Hun bliver redet ca en gang ugentlig i en halv time. Jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg har ødelagt hendes ryg ??

• #10   12. mar 2009 Og det jeg mener er bare at nu er det jo ikke sikkert det har en døjt med sadlen at gøre. Det kan være 1000 andre ting end sadlen, særligt når det også´er i det hele taget. Hvis det nu kun var under ridning, var det mere sandsynligt. Men som du kan se i mit indlæg er det generealt i det daglige.

• #13   12. mar 2009 Sorry det lød surt, det var ikke sådan ment.

• #14   12. mar 2009 Jeg ved da ike alt det andre hjælper med ?? Nu er der jo sådan set kun dig der er kommet med et forslag og det e sadlen. Hvad er alt de andet ???

• #15   12. mar 2009 hej

lyder lidt trist for dig...

men måske er din hest bare sådan? altså den er måske ikke trist, den ser bare sådan ud? ligesom os mennesker... ikke alle griner lige meget, men er ikke nødvendigvis mindre glad smiley

men mit umiddelbare bud er, som du også selv er inde på, at den ikke trives.

Jeg kender en dygtig clairvojant. Hun kan "tune" sig ind på din hest, og hvælpe med at finde ud af om der er noget galt, om den ikke trives, eller om noget gør ondt. Hun snakker jo ikke med dyrene, men det er nok det tætteste vi kommer på den mulighed smiley

hun bor i nordsjælland, men mon ikke hun kender nogle kolegaer i nærheden af dig, hun kan anbefale.

• #16   12. mar 2009 Kigger lige med..
    Vi har også lige flyttet Noa ud på rideskolen, og synes ikke hun er som før.. smiley

• #17   12. mar 2009 prøv at lade være med at koncentrer dig om ridningen. Prøv bare at tage hende ind og strigl hende i 2 timer gå en lille tur med hende. Find ud af nogle lege hun godt kan lide. Find en stor bold og leg med hende, køb en klikker så den får noget andet beskæftigelse.

Bare rid en gang imellem og lad være med at forlang noget, rid måske en tur i skoven eller skridt bare rundt i en times tid på banen eller i hallen.

Lav en masse ting i ikke plejer for at få hende aktiveret.
    Hvor gammel er hun?

Og så syntes jeg du skal få tjekket saddel og tænder plud få et telepatør ud til hende smiley

• #18   13. mar 2009 Jeg ville under alle omstændigheder få en sadelmager til at se på sadlen.
    Køber man sadel skal den ALTID tjekkes af uddannet sadelmager. Det er IKKE noget man kan gøre selv, hvor lang tid man end har haft med heste at gøre..

Kommentér på:
Virker så utilfreds

Annonce