{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

At vaske hest nu? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står i den situation at jeg skal have købt noget sæbe ting så min hest ikke klør sig. Men han skal jo vaskes, men hvad ville i gøre på denne her tid af året? Jeg har ingen mulighed for solarium eller noget. Skal jeg bare vente til at det bliver bedre vejr og så lade ham have den irriterende kløe?
Hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vaske hest nu?
  • #1   8. mar 2009 Hm, jeg vil sige at du godt kan gøre det, bare du ikke står i flere halve timer og vasker. Og så kan du altid smide et uldtæppe på den. Bare sørg for at den er helt tør før den bliver udsat for blæst igen smiley

  • #2   8. mar 2009 Vask ham i varmt vand, tør ham så godt du kan og læg et tæppe på ham. Så skal det nok gå.

  • #3   8. mar 2009 den skal stå et sted uden træk og så bare en masse tæpper klar så de kan blive skiftet ud efterhånden som de begynder at blive fugtige. Evt. en masse håndklæder så du kan tørre den så godt som muligt.

    Jeg havde ikke ladet min hest gå med irriterende kløe.


  • #5   8. mar 2009 Okay mange tak smiley Det vil jeg gøre .. Så skal jeg bare lige ud at købe det jeg nu skal vaske i smiley Tak for hjælpen ..


  • #6   8. mar 2009 Det ville da næsten være synd hvis den skulle gå rundt med den der kløe indtil det bliver varmere?

  • #7   8. mar 2009 jeg ville vaske ham og longere hm bag efter så der kommer gang i blodomløbet og så putte et tæppe på og ind i en boks

  • #9   8. mar 2009 Et godt og effektivt råd er at når du er færdig med at vaske med sæben,så skrab sæben af med en svedskraber,for så går det betydelig hurtigere med at skylle det sidste sæbe ud.
    Tør derefter grundigt med masser af håndklæder og læg tilsidst et ulddækken på,så tørre hesten hurtigt og holder samtidig varmen.
    Det er vigtigt at det er et ulddækken og ikke et fleecedækken,for det har ikke de samme varmende egenskaber som ulden har.
    Og jeg taler af erfaring,for jeg har i 24 år haft en hvid hest,som altid er blevet vasket efter behov både sommer og vinter og hun er aldrig blevet syg med ovennævnte "opskrift" .


  • #10   8. mar 2009 Jeg står lidt i samme situation.
    Skal til stævne næste weekend og kan IKKE strigle hende ren.

    Så hun bliver vasket så hurtigt som muligt. Får så et sveddækken på og et udedækken over og så ellers i longen så hun kan tørre sig selv. Bagefter bliver dækkenet selvfølgelig skiftet til et der er helt tørt.


  • #11   8. mar 2009 Det er en god idé at smide dem en tur i longen, så får de varmen indefra. Og hvis man er lidt pyller kan man jo give dem et svedtæppe på. Men det er bedst hvis de lige rører sig lidt, det kender I osse fra jer selv.

  • #12   8. mar 2009 Okay mange tak .. Jeg har desværre kun mulighed for et alm. fleccetæppe men jeg har en masse håndklæder som jeg kan bruge smiley

  • #13   8. mar 2009 Er der ikke nogle du kender som har et gammelt uldtæppe?
    Men ellers bare gnubbe alt hvad du kan med halm og håndklæder, og når det har hjulpet en smule kan du longerer den, og så op i stalden og gnubbe igen (;


  • #14   8. mar 2009 læg evt en masse badehåndklæder under dækkenet...

Kommentér på:
At vaske hest nu?

Annonce