{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vaske hest i dag?
  • #1   14. nov 2014 Vasker når hesten har brug for det også selvom der er frost ude. ... vasker altid i varmt vand og derefter står han med tæpper til han er tør. Og ja der kræves en grundig vask inden klipning så gå du bare igang og lad din hest står i en godt strøer voks med tæpper indtil den er tør smiley

  • #2   14. nov 2014 Jeg plejer også at vaske når jeg synes. Nu har mine sidste heste været mørke, så de bliver ikke vasket inden stævne her om vinteren, men min gamle pony gjorde - nok ikke i frost. Det var altid en hurtig vask, da vi ikke havde varmt vand hvor jeg stod, dog sluttede jeg altid af med flere spande varmt vand, også stod hun med tæpper til hun var tør. Så vask du bare smiley

  • #3   14. nov 2014 jeg har for en uge siden vasket min part da vi skulle til stævne smiley jeg hentede varmt vand og vaske ham med, og så fik han et tæppe på et par timer smiley han frøs ikke på noget tidspunkt smiley

  • #4   14. nov 2014 Min plejer nu bare at få en god strigletur inden han får en tur med klipperen.

    Jeg ville ikke vaske nu, men jeg har også kun koldt vand i stalden. Havde jeg mulighed for varmt vand og solarie, så ville jeg ikke have noget imod at vaske.


  • #5   14. nov 2014 Hvis du vasker i varmt vand, og så sørger for et uld tæppe. Så tørrer han hurtigt, og holder varmen. En fra min stald vasker ben året rundt, og imorgen skal jeg selv vaske min hoppe inden vi skal til stævne (: Så vask nu bare (:

  • #6   14. nov 2014 Ville ikke bruge koldt vand over krydset når det er så koldt. Men ellers som de andre siger og så frottér godt med håndklæder også på med tæpper så han kan blive helt tør smiley vi vasker også ben på hestene i stalden om vinteren, pga mudrede folde så vi slipper for heste med mug. Synes dog ikke det kan sammenlignes med at vaske hele hesten!

  • #8   14. nov 2014 Man kan sagtens vaske nu, sørg for at tørre ham godt med masser af håndklæder, godt uldtæppe på og så i boks med en skudefuld grovfoder... Skifte eventuelt tæppet efter 30 min, med et tørt smiley

  • #9   14. nov 2014 Alle har vel strøm i stalden så der kan koges vand ? smiley
    Den sku vaskes fordi den skal klippes


  • #10   14. nov 2014 vasker også hele året rundt, og det endda med koldt vand, men det er det eneste vi har i stalden og når den jeg havde som var hvid alligevel gik med dækken kunne vi nøjes med plet vask på kroppen og så blot komplet vask af hale og man.
    straks efter vask bruger jeg en svedskraber til at tage det meste vand og så ellers et godt tykt 100% ulddækken på og jeg har da endnu ikke haft en syg hest over det.

    Mine vaskes sjældent før klip, men børstes grundigt over og vaskes så efter klip.
    Første gang jeg klippede min hvide vallak fik jeg egentlig et chok, for han var nyvasket, og endda vasket af to omgange, men på trods af dette havde han stadig meget jord/sandkorn inde ved huden, hvilket er grunden til at jeg gik over til at klippe først og vaske bagefter på ham, jeg har ikke oplevet andre af mine heste samle så meget skidt under pelsen som han kunne på trods af børstning dagligt og vask regelmæssigt, men det giver bedre mening med at jeg havde en hypersensitiv hest, der om vinteren reagerede meget på sadlen inden jeg begyndte at klippe.

    mvh
    Mie


Kommentér på:
At vaske hest i dag?

Annonce