Et brokke indlæg! {{forumTopicSubject}}
Jeg begynder at tro at jeg er verdens mest uheldige hesteejer, eller bare et godtroende fjols!
For det kan da ikke vær rigtigt at alle hestefolk er så løgnagtige og/eller useriøse som dem min mand og jeg desværre er løbet ind i...???
Et føl vi havde solgt kom retur efter et halvt år fordi man ikke lige gad have den race alligevel... Ikke ligefrem løgnagtigt, men en kende useriøst?
En anden havde lånt en hoppe af os på kontrakt i et år. Låner havde forkøbsret og ville købe hesten, men havde ikke lige nogen penge. Okay, de kunne betale når de fik penge aftalte vi. De købte også en plag som de godt nok betalte. Kort efter kommer både hoppe og plag retur. Hoppen i en ussel tilstand. Virkelig mager! De kan ikke have dem mere pga økonomiske problemer samt de er flyttet og kan slet ikke have hest mere...siger de.
Tre uger senere har de købt en anden - og meget dyrere hest. Løgnagtigt og useriøst i mine øjne.
En vallak var udlånt på prøve til et ridecenter, og køb var aftalt. Han kom retur - 1 uge efter at vi skulle have haft pengene for ham. Han var stokhalt og kunne ikke rides - sagde de. Da han blev udlånt fejlede han absolut intet, og var sjovt nok heller ikke spor halt da han kom hjem.
Altså har ridecentret scoret sig en gratis elevhest i 5 uger og har aldrig haft i sinde at købe den.
Er folk bare generelt uærlige? Eller er det os der er for dumme?
Gang på gang tror jeg på at folk har reelle hensigter, og gang på gang bliver jeg skuffet, når nyhedens interesse har fortaget sig og endnu en køber mister interessen for hesten.
Fatter bare ikke at folk kan se sig selv i øjnene
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
lånte også en hoppe ud for købsret. blevet ringet en månede efter at hesten bukkede og smed af. stejlede og man kunne ikk komme til den.
men dog ville de gerne købe den for 4000 kr.
den stod i 20.000
jeg hentede hesten hjem. og satte mig der skete intet.
og skal lige siges den aldrig under tilridning eller noget har vippet med et øre.
igen lånte jeg en hest ud. igen med forkøbs ret. hun havde hellere ingen penge ligepluselig. hesten blev hentet hjem igen.
så det ikkk kun dig der blevet røvrent
de folk tænker jo slet ikk på hesten.
de tror bare de kan bytte den som en anden jakke fra bilka.
ej undskyld. men forstår dig fuldt ud
jan 2008
Følger: 53 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 432
Desværre findes der mange rådne mennesker i hesteverdenen og I har da vist stødt på et par stykker af dem.
Hvad er det blevet af ærligheden? - Der er da ikke noget forkert i at sige sandheden.
Håber I er mere heldige med jeres fremtidige planer.
feb 2005
Følger: 148 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 221 Svar: 1.946
$ Camilla $ - Ja tak, det håber jeg sandelig også
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
for 3 år siden lånte vi en unghest ud til 2 piger, som havde den som deres egen i et år, og når det år var gået, kunne de købe ponyen til den pris den var værd, da de fik den, da de jo ikke skal betale for det arbejde de har lagt i den.
Da året var gået, valgte den ene af pigerne at købe den, og den anden pige købte en anden pony, hun har så været noget uheldig med de ponyer hun har haft købt, så nu låner hun igen en pony, eller den står ved os, men hun kommer og rider den næsten hver dag.
ligenu har vi lånt artemis ud, igen til 2 piger som skal se om de kan enes om at dele en pony, de har også fået sat en pris i kontrakten, som de kan købe for når låne tiden udløber.
Linda har også haft lånt nogle ponyer/heste.
Den første var en pony, da den kom til hende var den total ustyrlig, hun lagde utrolig meget arbejde i den, og havde kontrakt på hun kunne have den i mindst 1 år, men da hun debuterede i LA med den, blev hun kontaktet af ejeren, nu ville hun sælge.
ponyen var 17 år og 142 stg, da den kom til hende kunne den intet(på trods af tidligere resultater, med en ejer for 8 år siden, som havde redet LB/LA) og ejeren ville have 35.000 for den, det ville linda ikke give for den.
Så en uge senere mødte ejeren op med trailer, og hentede ham, fordi den var solgt for 50.000.
Det vidste sig hun ikke kunne komme af med den, og den blev solgt for 15.000 6 mdr senere.
Derfor vi har sat et beløb i vores kontrakter, på hvad hesten er værd, når den bliver lånt ud.
Så skulle hun låne en pinto hingst, men der sprang ejeren fra, da hun syntes jylland var meget langt væk, hun var selv fra sjælland, så forståeligt nok.
Men efter et par uger, fik hun kontakt med Ganis's ejer, vi hentede ham på fyn, og der blev lavet kontrakt, dog uden beløb på hvad hun kunne forlange.
Men da hun ville sælge, havde hun et beløb hun ville have for ham, og det var self ikke hvad linda skulle give, så hun købte ham.
feb 2005
Men vi er altså mildest talt blevet røvrendt alligevel...
maj 2008
Følger: 201 Følgere: 217 Heste: 6 Svar: 156
feb 2009
Følger: 116 Følgere: 107 Heste: 7 Emner: 19 Svar: 190
jeg ville sige at de kunne komme og være sammen/ ride på hesten ved jer et par gang også tage stilling om de vil købe hesten/ponyen vi kan jo heler ikke gå ned i byen og låne et par bukkser også komme tilbage med dem fordi der kommet et lille hul i dem
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Men det for da en til at tænke, at man virkelig skal tænke sig om, når man træffer en beslutning for ens hest..
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 983
Forstår udemærket godt din mistro og her er grunden:
Jeg har lånt hest ud en gang og gør det aldrig mere:(
Det var det samme som dig, han var lånt ud til ridecenter og skulle købes efter 1 månede. Fik selvfølgelig ingen penge, men tænkte de kommer nok?!? Få dage efter ringer en jeg kender der havde hest samme sted og siger min heste er totalt misrygtet - hvad siger jeg så. Henter hesten kl 1:30 om natten, da klokken var 22 om aftenen da jeg fik det af vide.
Det syn der mødte mig, glemmer jeg aldrig. Min stakkels hest havde tabt 100 kg ( på 1 månede ), han stod i ren lort, mat pels og gud ved hvor mange ringorm. Og så var han bare så træt, at det var helt uhyggeligt. Tror da pokker hesten blev brugt 5 timer om dagen og fik hverken mad eller hø og halm, ja det fik man når der var noget - stedet er meldt og under opsyn nu, så skulle det ikker gerne ske for andres heste.
Jeg er målløs over folk kan få sig selv til at behandle heste på den måde - fy for s.... siger jeg bare.
Nu har han det heldigvis godt igen.
Håber ikke du får flere grimme oplevelser med dine heste - held og lykke i fremtiden:-)
feb 2005
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 983
feb 2005
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
men du har været super uheldig, nej alle er ikke sådan.
men så må man jo desværre konkludere at det er dig der har været for godtroende., fremover skal du sælge kontant, og ikke lave udlån, afdragsordninger mm...
ærgeligt at verden skal være sådan
feb 2005
Vi gør det jo ikke for at blive røvrendt, men som en sikkerhed for hesten... Bare træls at det bliver udnyttet...
Et brokke indlæg!