godt nyt om isabella {{forumTopicSubject}}
Ja nu er der for en gangs skyld godt nyt om isabella
d. 2 februar fik isabella jo konstateret mild kissing spines.. har siden haft kirporaktor som synes hendes ryg og lænd skulle ultralyds scannes for at være sikker på at muskler og sener osv er intakte...
Kørte hende idag ned til dyrlægegruppen frijsenborg i hammel, hvor martin austenwoll skulle ultralyds scanne hendes ryg og lænd for at sikre at alt er som det skal være, inden jeg skal ride hende igen..
Magen til omhyggelig og venlig dyrlæge skal man lede længe efter... thumbs up for martin
Han startede med at tjekke hendes tænder, bevægelighed i hals, reflekser og tjekke hende bagtil..
Hendes reflekser virker som de skal.. både når ryggen skal svaje ned og bue op af.. så han vurdere at hun IKKE er generet af hendes kissing spines
Han fandt så at hun er for "åben" bagtil (i skeden).. og sagde at han ville råde mig til at få hende syet sammen.. når jeg springer siger det sådan en "slubrelyd" omme bagfra, og det er fordi hendes skede sluger luft fodi hun er for åben...
Han scannede så hendes lænd (han ville ikke scanne ryggen, da den virkede som den skulle)..
Hendes sener, muskler og ledbånd er som de skal være.. ingen skader eller overbelastninger... Dog måtte en af hendes muskler gerne være lidt større.. men det kommer når jeg får hende redet ordentlig om på bagparten...
Han fandt dog noget på scanningen som KUNNE være lidt forkalkninger i et led.. men han var ikke sikker.. og han har før sendt heste med MERE end hendes til højgård i røngten, og så har der alligevel intet været.. så han synes at hvis det ikke generede hende, skulle vi lade det være..
Bagefter syede han hende så sammen bagtil.. og forklarede mig at når hun sluger luft med skeden, så giver det smerter i livmoder og æggestokke.. de smerter kan give spændinger i lænden som går videre i ryggen...
Så alt i alt en RIGTIG GOD DAG
så snart jeg har en sadel der ligger TIP TOP så skal jeg ride hende igen.. og så skal dyret bare "væltes" på bagparten (overdrivelse fremmer forståelsen)...
hold da op hvor er jeg glad
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
det ændre selvfølgelig ikke på det faktum at hun har to for tætte torntappe...
men så længe hun har fuld bevægelighed i ryggen, så burde man kunne forebygge fremtidige problemer med korrekt ridning..
så jeg skal bare lære at ride nu
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.695
Tænk at kunne nøjes med en caslick sygning , super skønt.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Held og lykke med hende fremover.
jul 2004
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 2 Emner: 280 Svar: 3.244
Ej.. hvor må det lettet indeni!
det er da bare super dejligt :D!
sep 2006
vi går selvfølgelig en svær tid i møde.. for nu har hun gået på forparten længe...
men mon ikke med nye sadler og noget godt undervisning at det så kan rettes... det kommer nok til at koste blod sved og tårer
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
- held og lykke med ridningen fra nu af så
dec 2005
Følger: 65 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.154
nov 2004
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 17 Svar: 205
Og ja, Martin (og Søren) er bare bedste dyrlægerne EVER!!!!!!!!!!!!!!
Mvh Lotte
sep 2006
hvis massøren og kiropraktoren ikke havde anbefalet ham havde jeg aldrig vidst han fandtes..
men det er helt klart ham jeg bruger fremover til større ting
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
apr 2007
Følger: 115 Følgere: 311 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 3.835
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Hvem skal du ride undervisning ved?
godt nyt om isabella