Sparker bagud {{forumTopicSubject}}
Når jeg har min hoppe løs på ridebanen følger hun altid efter mig og stopper når jeg stopper, bakker når jeg bakker osv. Jeg har altid været total modstander af at løbe med hesten da jeg tror hesten opfatter mig som ligepart og derved ligger op til leg med spark og nap som når heste leger.
Men i går løber jeg så med hende ude på banen. Hun ryster på hovedet og får et energiflip og tonser afsted samtidig med at hun bukker og hopper rundt. Jeg tror vitterlig ikke hun sparker ud efter mig men derfor kan man jo godt komme til at stå i vejen. Så ved ikke om det er for dumt eller hvad. ??
Et andet spørgsmål er at hun nogle gange under ridning pludeslig slår voldsomt med halen og spjætter bagud. Både i skridt og trav. Det kan hun også pludeslig gøre under striglingen. Særligt når hun får spændt gjord . Men det er der jo en grund til. Hun har tidligere gået med alt for smal en sadel hos tidl ejer og har lært at det gør ondt at få spændt gjord men det skulle det helst ikke gøre mere. Men derfor kan hun jo godt tro det alligevel.
Men hvorfo laver hun mon de spjæt under ridningen pludeslig ?
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 306
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
Bedst som man skridter roligt rundt, løfter hun halen, slpr med den og spjætter bagud med benene og går så roligt videre.
Sparker bagud