774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Part gratis spørgsmål ?? Part gratis spørgsmål ??

Jeg søger nu selv part til min hest og har sat en pris på 250-300 kr måned for 2 gange ugentlig ridning.

Men ser rigtig mange parter som forlanger det skal være gratis. Og som mener det er et arbejde. Jeg mener det helt omvendt.
Tænk på hvad det koster om måned at ride på rideskole.

Når man låner en anden hest , bruger man den jo også og faciliterne, udstyret osv.
De få penge jeg forlanger for part går jo til "slitage" af min hest, groft sagt. Smed, foder udstyr osv.

Min opstaldning koster 1100 kr måned så er 300 da ikke meget at betale for at have hesten for sig selv 2 gange ugentlig ??

Hvad med jer som søger part. Hvad mener i om det. Både jer som søger part til ride og jer som søger part til jeres hest.

Før jeg købte egen hest havde jeg også part og der gav jeg 250 kr måned for at have hesten 1 gang ugentlig. Det synes jeg var fair.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part gratis spørgsmål ??
  • #1   6. feb 2009 der hvor jeg har hest, er der en der har part på hendes, den part giver 500kr. om måneden...

• #2   6. feb 2009 Jeg har lige fået part. Og har hende 2 gange om ugen for 450. Det synes jeg er lidt i overkanten. Synes ikke man kan tage mere end 350 for 3 gange om ugen.

• #3   6. feb 2009 Okay men kan i ikke skrive jeres mening om det.

• #4   6. feb 2009 Jeg betaler opstaldningen (1700) men det er fordi jeg ville ha hesten på rideskole det synes jeg er helt fair, Og din pris er helt bestemt fair !

• #5   6. feb 2009 Synes både og. Det jo an på mange ting smiley

• #6   6. feb 2009 jeg FÅR 700 kr. om måneden for at ride RUbin 3 gange om ugen, og jeg laver intet stald arbejde, og der er ridehus osv. ejeren køre mig til stævne, samt betaler startsgebyr

• #7   6. feb 2009 jeg synes det er fair at give lidt penge for en part...

• #8   6. feb 2009 Syntes helt det kommer an på hvor "god" partrytteren er. Er det en rytter der skal lære noget af hesten er der rimeligt at personen skal give penge for det, men er personen dygtig og kan uddanne på hesten syntes jeg ikke personen skal betale penge for det, da personen så hjælper ejeren med at uddane hesten smiley

• #9   6. feb 2009 SÅ lige en pige som tager 1000 kr. for 2 gange om ugen fordi HUN står et dyrt sted. Det syntes jeg ikke er fair. Det er jo ikke meningen at de penge parten betaler skal gå til opstaldningssted ? Eller ?

• #10   6. feb 2009 Nej den der med at betale halvdelen af opstaldningen synes jeg også er meget unfair.

• #11   6. feb 2009 Med mindre vedkommende feks har hesten 4 dage om ugen og feks har andel i den. Altså har købt halvdelen af den.

• #12   6. feb 2009 Hmm jeg har nu også den mening, at en part godt kan betale lidt for at have den nogle dage i ugen.. Jeg har heller aldrig taget overdrevet meget, for at lade en anden ride mine heste.. Sådan har det også altid været.. At folk begynder at forlange der skal være gratis, er vel en ny "dille" der er kommet frem.. Men jo flere der rider gratis, ja jo flere vil jo så heller ikke betale noget for at ride den..

• #13   6. feb 2009 Jeg skal til at have en hygge part på Noa, fordi vi skal flytte til dyrt sted hen men det bliver kun 2 gange om ugen og det vil jeg have 250 kr for, er det meget?

• #14   6. feb 2009 Amanda : nej det synes jeg passer perfekt når det kun er hygge part smiley

• #15   6. feb 2009 betaler ikke noget for at ride de heste jeg gider.. Bliver tit tilbudt at ride gratis mod at tilride nogen også.. men har jo også mine egne og tænke på..

• #16   6. feb 2009 Min part betaler jeg 300 om måneden og jeg må ride ham hvornår jeg vil :o) Rigtig lækkert jeg klager bestemt ikke smiley
    Og ejeren er så sød at undervise mig nogle gange også smiley

• #17   6. feb 2009 Okay tak (:

• #18   6. feb 2009 Glemte at skrive at vores parter ikke betaler noget, udover undervisning og sådan.. Menvores ridebane er heller ikke færdig endnu,, NAboen har dog ridebane og ridehus man kan låne for enten 20 pr gang eller 150 om måneden..

• #19   6. feb 2009 det kommer meget an på om det er fordi man bare gerne vil have sine heste liver redet for en jeg arbejder på et stutteri og i min fritid kan jeg til hver en tid tage en ønsket hest ud og ride men jeg har også en part der giver 1200 kr om måneden men det er fodi jeg har brug for penge

• #20   6. feb 2009 Katrine K : "men jeg har også en part der giver 1200 kr om måneden men det er fodi jeg har brug for penge"

Det sku da noget lort og sige. Man tager da ikke penge fra en part fordi man har brug for dem !!

• #22   7. feb 2009 Parter er ofte også mere seriøse hvis de beratler et lille beløb. Dermed ikke sagt at de skal betale halvdelen af alle udgifter osv., men man kan godt bidrage med et symbolsk beløb. Især hvis man kun skal ride og intet staldarbejde har. Er det hele gratis er det for nemt bare at blive væk, men betaler man vil man også have det man betaler for. Desuden synes jeg også det kommer an på hvad parten må med hesten. Bestemmer man selv hvad man vil med hesten de dage man har den, er det fint at betale lidt, men er det ejeren der skal bestemme alt hvad der skal foregå med hesten, ja så bør man nok ikke tage penge for det.

• #24   7. feb 2009 Hesten bliver jo ike mere slidt end hvis det var ejer selv der red.. ! synes det er et dårligt argument.

• #25   7. feb 2009 Vil give dig ret i at den med slid er et dårligt argumnent. Vil man ikke have sin hest slidt så lad være med at låne den ud smiley Men at der skal betales et symbolsk beløb for at ride er for mig fair nok.

• #27   7. feb 2009 Jeg er ganske seriøs - også selvom parten er gratis smiley
    Må ride alle ugens dage, der er ridebane så kan ride dressur. Må ride dressur, jordtræning, bomtræning osv. - ALT, bare ikke springe da hun er gammel.

Må gerne tage på ridelejr, jeg betaler bare selv og finder trailer så køre ejer gerne.

Min part's ejer kan ikke selv ride så hun ser det om at jeg gør hende en stor tjeneste at ride hesten. Og jeg er glad for at hun stiller en hest til rådighed.

Desuden, så hjælper jeg gerne nu og da hvis hun spørger.
    Har hjulpet med at vaske hendes plag før i tiden inden den blev solgt, har lukket ind nogen gange og i forige weekend fodrede jeg og lukkede ind om aftenen så hjælper skam gerne nu når jeg intet betaler :).

Mener ikke en part burde koste noget, da man jo har valgt at man har brug for en part pga. for lidt tid. Begge folk gør hinanden en tjeneste, det går lige op.

• #28   25. jan 2011 hvor meget kan man så tillade sig at tage jeg har to hest jeg skal have part på, dog vil min gamle part gerne kører videre bare med begge, med ved ikke helt hvad jeg kan tillade mig at tage det eneste hun skal er at strøg og stille foder frem smiley og så det ca 10-12 dage i mdr.

Kommentér på:
Part gratis spørgsmål ??

Annonce