{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
700 visninger | Oprettet:

at gå med hesten ! {{forumTopicSubject}}

nogle går 2 meter foran hesten og trækker den !
Det er da meningen at man ska' gå ved siden af dens hoved !

Det ka' godt være i siger det er da lige meget, men det er min mening...

De ka' blive træmpet ned af hesten hvis den sku' blive forskrækket, og jorde hen i hende/ham ! Det er faktisk skide farligt at gå 2 meter foran hesten og bar' trække den, det ligner at man går med en hund .... Og man er fulstændig ligeglad med hesten .. eller at man såån set bar trasker afsted med en hest 2 meter bag én .

ps ; Det var Min mening men ved ikk' med jeres .

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at gå med hesten !
  • #2   5. feb 2009 tja... går foran Luna nogen gange... andre gange ved siden af? mest fordi hun nogen gange er sååååå doven.... når hun er frisk er det nemmere at gå med hende? smiley

• #4   5. feb 2009 Jeg fortrækker Magic går ved siden af mig. Ikke pga. sikkerhedsmessige årsager, men fordi jeg har en idé om at vi skal følges ad som en slags ligemænd XD

Når jeg siger til ham at han skal gå bag mig er det fordi jeg har en forstilling om at så bliver JEG den som han skal reskeptere. Måske fordi han lige har trådt mig over tærene eller noget.

• #6   5. feb 2009 hendrika: nemlig! xD smiley

• #7   5. feb 2009 hmm.. chanti går også altid bag mig? og stopper når jeg stopper?
    men sommetider har hun også hendes hovede ved min skulder :)?.

• #8   5. feb 2009 Det er bare farligt, man ved sq aldrig om den kan jorde frem fordi den bliver forskrækket ...

Siger det bar ;D

• #9   5. feb 2009 man skal gå ved skulderen.
    det lærer du til de forskellige mærker.

• #10   5. feb 2009 <b> christine R </b>
    Hmm. Det handler vel om godt partnerskab og tryghed. Hvis hesten ved den har dig, tror jeg ikke deb vil overreagere sådan.

• #11   5. feb 2009 Min papmor blev rendt ned af min hest på 167, da hun skulle lukke ham ud, fordi han gik bagved hende, og da hun så åbnede leddet rendte han ind, og løb lige ind i hende, og trampede på hendes ankel ;s

så gå ved hovedet (;

• #12   5. feb 2009 Altså jeg kender en der gik ved hovedet hvor hesten blev bange for noget og hoppede sidelæns ind i hende så hun væltede... Så synes ikke det er sikre at gå ved hovedet...

Jeg går der hvor det føles rigtigt med den pågældende hest - nogen gange er det ved hovedet og andre gange foran den smiley

• #13   5. feb 2009 Det handler om PERSONLIG RUM! du skal have en usynlig cirkel som din hest ikke må overtræde. Lige som at man ikke kan have et andet menneske helt oppe i hovedet, så kan man heller ikke have hesten helt op i hovedet.

Hvis hesten VED du har det her personlige rum hopper den ikke ind i dig, løber dig ned etc. Faktisk er den tvungen til bare at gå videre fordi; den vil jo ikke hoppe den vej hvor det farlige er, hvis den stopper bliver den bedt om at gå frem igen og den ved at udvejen "jeg er bange, jeg skal væk! DU STÅR I VEJEN! FLYT DIG SÅ!" ikke er en udvej. Ergo; den bliver nød til at gå stille forbi den farlige ting.

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #14   5. feb 2009 jeg har lært at man går foran den...bare lidt.... så den ved du er lederen og i ikke er lige.....

for hvis man går side om side så er man ligemand... og det altid rytteren der er lederen...

ja det bare det jeg har lært

• #16   5. feb 2009 jeg går så altid ud for skulderen men der er ca det samme smiley men ja det er mega farligt !!!

• #17   5. feb 2009 - Baby'Rikki smiley smiley © -

Godt eksempel smiley

• #18   5. feb 2009 jeg går altid foran min for så ved jeg hvor jeg har ham
    ville også uanset og jeg gik med en andens hest have den bag mig

• #19   5. feb 2009 jeg ville nu mene, at man selv skulle finde ud af, hvad hest og rytter bedst synes om. om så rytteren skal gå ved siden, bag ved eller noget andet. smiley men hvad MOE skriver lyder også meget korrekt.

• #20   5. feb 2009 hvis vi bare tuller rundt på ridebanen, så går hun hvor hun helst vil gå, bare ikke foran smiley men når vi er på tur skal hun være ved siden af mig, så jeg har styr på hende og kan se hendes reaktioner osv.

• #21   5. feb 2009 jeg går for det meste foran min:D men det er også fordi han bare går lige så stille efter mig med løs tov smiley
    men går tid også med både 2 3 og ja da også nogen gange 4 af gangen... så så bliver de nød til at gå bag en hvis man skal have styr på det.. også ja handler det som andre har sagt at de skal stole på en og respektere en så de ikke vælger vejen igennem en hvis de bliver bange.....

Men det har vi jo nok alle forskellige meninger om smiley og så længe vi selv mener vi gør det rigtige og gør det som vi selv syndes er bedst syndes jeg det er fint smiley

• #22   5. feb 2009 altså hvis man er så skrækslagen fo det... burde man ikk ride? at leve er i det hele taget farligt!? så vil ikk mene at hvis man går og er bange for at blive rendt ned af en hest, burde man ikk ride? er blevet rendt ned af en hest på 176... ja det gjorde ondt? men jeg er ik død? smiley og der gik jeg ved hovedet :s

• #23   5. feb 2009 mn ehhh Luna vil aldrig gøre det! og det ved jeg ;D hun kan simpelhen ikk blive forskrækket når jeg går med hende? har prøvet en masse når hun skal ind fra fold... hun rør sig slet ikk... har prøvet hvor en traktor satte igang lige da vi gik ved den hun kiggede og gik videre;D og hun gør det ve andre aner jeg ikk! smiley

• #25   5. feb 2009 okay smiley

• #26   5. feb 2009 Jeg går ud for skulderen (:

• #27   5. feb 2009 Det lyder meget rigtigt det MOE siger. ;o)

• #28   5. feb 2009 Der findes nogle grænser for hvad du udtrykker når du går bestemte steder. Går du foran hesten, minimum ved hovedet udtrykker du lederskab, men giver også hesten mindst mulig chance for at udvikle selvtillid og mod. Ved siden af den er du mindst værd og hesten har kontrollen og lederskabet. Går du ud for bagparten udtrykker du igen lederskab, men her er hesten mere selvstændig, og kan udvikle bedre selvtillid. Jeg træner tit ved at gå ved Artesias bagpart i landet, for at hun lære at tage stilling til farlige ting selv. Og hun lystre mega godt, jeg kan stoppe hende og dreje hende med kropssprog udelukkende..

Kort sagt, jeg er helst foran eller bagved, aldrig på siden. Hvis hesten respektere dig som leder, vil den aldrig løbe dig ned.

• Fia Dufour .
    Fia Dufour . Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 58 Svar: 268
    #29   5. feb 2009 Tinne . Artesia & Escape .

Det du beskriver der er præicst det jeg har lært!!! (-:

jeg er bare en klovn til at forklare det

• #30   5. feb 2009 Tinne . Artesia & Escape .
    HELT ENI

Kommentér på:
at gå med hesten !

Annonce