er det for dyrt?/opstaldning er det for dyrt?/opstaldning
Jeg har i min stald 2 ledige bokse, rimlig store og en af dem er med vindue ud til.
Jeg har sat prisen for flg til 1500,-
Box
ud og indluk også i weekender
op til 10 kg grovfoder om dagen, både Hø/ wrap
mulighed for halm
hestene er opstaldet på Tørv og hamp der flg 1-2 tørv og 2 hamp med i prisen, ellers kan man købe yderligere
massere af grovfoder på folden ( hø/wrap/frøgræs og halm
lang foldtid 10-12 timer dagligt
vinterfold uden for meget mudder, vi har lige drænet indgangspartiet på den ene af foldene
derudover er der endnu en vinterfold som ikke er ujævn til frostvejr mm.
af foder høre der med i prisen: RC, lucerne, speedybeet, havre og gulerødder i særsonen.
om sommeren, er der to græsfolde dog er græsset begrænset, da jeg ikke mener det er sundt at de foræder sig, dvs. det skal lede efter græsset, og derfor er der grovfoder hele sommeren igennem også, vitaminer og foder hvis der er behov. De går ude om natten.
af faceliteter har jeg ikke det store, men der ligger en super lækker ridebane 5 min skridtgang fra stalden, og 3 ridehuse inden for 15 min skridtgang, derudover ligger stalden op af skjoldnæsholm skovene, hvor man kan ride mange dejlige ture.
bussen holder 100 m fra stalden, og der er ti min kørsel til roskilde.
derudover er der 2 ormekontrol + evt. kur med i prisen, og jeg skifter gerne dækken, putter klokker på mm.
i løbet af foråret vil der blive lavet udendørs strigleplads med vand og opvarmet rytterstue.
Men er det for dyrt??
stalden ligger i Osted imellem roskilde og ringsted
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.694
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 521
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 10 Emner: 237 Svar: 1.559
Vi giver 1500
der er udmugning
foder fra tjørnhøj mølle müsli kraft + havrre eller travo E
halm/hø/wrap
Ind og ud lukning hver dag
Ridebane med lys
Ridehus
solarie
store åbne bokse
Vaskeplads
men det er også i jylland
priserne er meget forskellig fra jylland til sjælland
nov 2005
Følger: 40 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 446
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.238
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
Men ellers lyder det meget rimelige.
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 21
ok, det er jeg da glad for, jeg skal måske bare have lidt mere tålmodighed
ang grovfoder om sommeren:
Grunden til de får grovfoder sommeren igennem også er som jeg skriver at vi ikke har græs nok, derudover er det fordi jeg har en fjordhest, og har haft en forfangen hest før og derfor er det netop godt at suplere med grovfoder især halm, så det er for at de har nok at æde, og de kan jo selv vælge om de vil æde det, men tilbuddet skal de have.*s*
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
lyder som et rigtig dejligt sted...
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Der hvor min nye hest skal være opstaldet, koster det 2100, og det er det billigste sted, jeg har fundet, som kan klare mine krav.
jul 2007
Følger: 64 Følgere: 123 Heste: 6 Emner: 315 Svar: 2.339
Gid man dog bare boede på Sjælland..
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Der er godt nok fine faciliteter med i prisen inkl. fint ridehus og stedet er dejligt, dog mangler der gode ridemuligheder i naturen, da vi ikke må benytte den private skov ved siden af.
Lizet
jan 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 21
Jeg har nok tænk lidt på at mit sted er til folk der er turryttere, så må det da være fint.*g*
ang faceliteter: tjaa, jeg ved ikke, jeg synes måske det er lidt "spild" at lave ridebane når stort set alle mine hestenaboer har ridebane/ridehus, og for mit eget vedkommene, har jeg da en stævnehest, uden at have noget hos mig selv, men jeg synes jo der er så meget andet man får for pengene, som der ikke bliver tilbudt andre steder f.eks.
er det for dyrt?/opstaldning