{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

rytteren vokser - overraskelse! {{forumTopicSubject}}

nu har jeg lige set SÅ mange annoncer med folk som sælger deres 2'er eller 3'er pony fordi rytteren er blevet for stor.

Så står der fx "vi må med blødende hjerte sælge Midnight Sunshine Starshine Fantasy de Kloksikolbe <'3333333333333333333333333333, men rytteren er blevet for stor!"

Men sig mig, når der nu står at deres hjerte bløder, er det så fordi det var et KÆMPE chok for dem, at deres lille pige voksede til over 145 cm? For man kan da ikke være ked af det (bare lidt hjerteløs, måske) hvis man køber en 2'er pony vel vidende at den skal sælges om 1-2 år.

er det enfoldighed, for mange penge, eller bare mangel på spændingen i at købe en ny hest - eller måske præmiebånd, som får folk til at købe heste, de VED, de skal skaffe sig af med inden længe? Vil så gerne have opklaret det, da det forbliver et mysterie for mig!

Jeg kan forstå at man var ked af at skille sig af med sin hest hvis der kom et pludseligt dødsfald eller sygdom i familien eller hvis man ikke havde penge nok, men det andet er da ren og sker planlægning.

Eller hvad?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rytteren vokser - overraskelse!
  • #1   29. dec 2008 Man er altid ked når man skal sælge sin pony! og syntes det er fint de skriver det med bløden hjerte for det er ikke sjovt!

• #2   29. dec 2008 jo men altså ..
    det nytter jo heller ik noget at købe en 1'er til en lille bitte pjævs?

• #3   29. dec 2008 måske fordi de ikke vil give deres datter som er så lille at hun ikke ville kunne nå ned over sadelklapperne en 1'er pony, som for det meste er en del stærkere og sværere at ride end en 2'er pony.
    nogle ér bare for små til at ride 1'erponyer, jeg har set mange eksempler - og lige pludselig - ja, så vokser man, og så er man pludselig stor nok til en 1'er pony? (:

• #4   29. dec 2008 Man ka vel godt holde af ponyen og være ked af at sælge den, selv om man vidste at børnene en dag ville okse fra den da man købte den.. hvis børnene som fx 7-8 årig skal have et ridedyr køber man jo ikke en stor hest til dem for så vokser de aldrig fra den..
    Men undre mig når jeg ser folk sælge deres fjordhest på 147 cm fordi de er vokset fra den.. sådan en burde de fleste ryttere kunne ride smiley

• #5   29. dec 2008 når folk skriver med blødene hjerte tror jeg det er for at sige at de holder meget at ponyen og endelig helst havde beholdt den hvis den ikke havde værert for lille.... jeg syntes det er helt okey et skive sådan
    men kan jo godt være ked af at sælge sin pony selv om man måske har vist den skulle sælges igen inden for få år. det villejeg iværefald

selvfølig er det ikke lenge a have en hest i1-2 år men nogle gør det måske for at give rutine på de mindre ponyer eller forde ponyen og ryttern passet sammen i str da den blev købt men ryttern tog et stort spring i højten på de år eller andre grunde.... selvfølig er der nogle som bare køber og sælger men det må de jo om

• #7   29. dec 2008 De er jo kede af at skulle af med ponyen, da den jo helt sikkert betyder meget for dem.. Men jeg vil give dig ret i at det er lidt mærkeligt de skriver 'med blødende hjerte', for som du skriver, >> Er det en overeskelse?

Så jeg er faktisk enig med dig smiley

• #8   29. dec 2008 Altså forstår ikke dem der først køber en 3'er pony til lille Bente, og så derefter en 2'er pony, og så 1'er pony og til sidst så skal Bente sgu have hest xD

Så det fanmde deres egen skyld de skal sælge så mange gange xD
    I de nyere tider vil unge mennesker allerede være for store til 1'er ponyer som 14-15 årige - Og så små børn bliver endnu større på 3'er ponyerne (Så kan det være de kan styre dem xD)

Men ja jeg forstår godt - jeg fatter det heller ikke rigtigt smiley

• #9   29. dec 2008 nej det er ikke en overraskelse, men nu har i vist glemt at tænke på at det ikke er alle der kan ride en stor 1'er pony og derfor køber de jo en mindre kategori der rent faktisk passer til datteren, og uanset hvad vil man jo knytte sig tæt til ponyen man omgås hver dag og har en masse oplevelser med.

så jeg kan ikke se at der er noget galt med at de skriver sådan, de har i det mindste bare indset at rytteren er blevet for stor i forhold til de mange ryttere der bare bliver ved med at ride hesten fordi de ikke er færdige med deres ponyår!!

• #10   29. dec 2008 Afro Ditte
    men hvorfor gør man så sådan, at man skal sælge den? O__O

Junnih
    altså numindre det er et barn under 5 år eller sådan noget, så kan de fleste da passe en pony på 141 cm?

CTA
    hvis man ikke kan gå ned over sadelklapperne er man da under 1 meter... det er der da ikke særlig mange 8-9-10 årige piger der er o_O

Agermose
    men det er da ikke nogen overraskelse at pigebarnet vokser? Piger vokser til de er 14-15 år ca. Det burde de fleste da vide

Roc
    præcis. det er jo planlagt hele lortet.

Christinna
    haha XD
    forleden så jeg faktisk en tråd med en pige som var rigtig ked af at hun måske skulle sælge sin hest efter at have haft den i et halvt år. Det var en shetlænder, købt som RIDEHEST, og hun var 13 år -.ø'

Rosenskjold
    men det er altså bare ikke særlig mange cm til forskel? 10 cm?

• #11   29. dec 2008 Selvfølgelig bør folk tænke sig om og ikke købe en pony der allerede er ved at være for lille ved købet.. men nogle mennesker rider "seriøst" (altså for konkurrencer) og der har man jo den bedste chanse hvis man passer sammen med dyret..
    Jeg synes ikke at man er ond og ikke kan holde af sin pony/hest fordi man interessere sig for konkurrencer og sporten, så længe man behandler hesten ordentligt.. ikke alle køber en pony/hest for at beholde den til den dør lige meget hvad.. det gør da ikke folk onde eller ligeglade med hesten..
    g nej ikke fordi jeg selv er sådan.. er 30 år og har en pony smiley og nej de skal ikke sælges fordi jeg vokser fra den smiley

• #12   29. dec 2008 Signe
    hehe...

jeg tror bare ikke, ponyen er totalt ligeglad med stald- kammerat- rytter- ridemetode osv. skift, som mange ellers giver udtryk for.

• #13   29. dec 2008 Røsle

Ja lige præcis sådan noget fatter jeg ikke xD
    Altså de fleste (hvertfald som nutiden udvikler sig) vil de fleste piger nu på en 10 år være store nok til at ride på en lille 1'er pony , eller for den sags skyld så købe en høj 2'er - og så istedet for at skifte 2'er ponyen ud med en 1'er så køb en hest xD

Men efter min mening vil jeg helst ungå at sælge ponyer ^^
    Det gør jo ondt hver gang du skal sælge så hvorfor ikke tænke på at få mindst smertefulde afskeder ^^

• #14   29. dec 2008 Christinna
    præcis.og derfor tænker jeg bare "op i røven med det" når der er nogen, der skriver at deres hjerte bløder med et salg for lille pony. Det er sgu mere synd for ponyen end for menneskerne.

• #15   29. dec 2008 Røsle
    Ja lige præcis (:
    De køber en pony som de ved tøsebarnet vokser fra i løbet af ingen tid ^^

• #16   29. dec 2008 næmmerli 8D

• #17   29. dec 2008 Jeg fik hest allerede som 14 årig eller sådan noget xD

Og det jo ikke lige frem en lille hest jeg har smiley

• #18   29. dec 2008 Hehe jeg fik lov at få hest som 12-årig og var også i tvivl om, om det skulle være pony eller hest. Men det blev Asmun, og hold da kæft hvor er jeg glad for den beslutning.

• #19   29. dec 2008 En hest vokser du aldrig fra ^^

Og så der ikke så tit "med blødende hjerter" smiley

• #20   29. dec 2008 præcis. Ingen blødende hjerte til mig xD

• #21   29. dec 2008 Haha smiley

præcis xD

Dog vil jeg nu heller ikke sige til mig xD Da det ikke desideret er med blødende hjerte jeg sælger min hest smiley Selvom en hest altid betyder alt for en ^^

• #22   29. dec 2008 er helt enig.

Jeg måtte ikke få hest før jeg kunne passe en kat.1 pony på max. højde. dvs. 148 cm.

Har den holdning at man ikke bare sådan køber og sælger igen. Har man købt - så beholder man.

Derfor synes jeg også det er noget pjat at en pige på 5 for sin egen pony..
    Vent dog til at barnet kan ride en hest som man ikke behøver at sælge igen..

• #23   29. dec 2008 Slet ikke enig.Jeg er derimod enig med CTA.

• #24   29. dec 2008 nej men alligevel ?
    for ik så længe siden kiggede jeg efter 2'er.
    nu er jeg efter stor 1'er?

• #25   29. dec 2008 Junnih&Rex /': savner dig evigt. * SØGER PONY * T

Hvorfor ikke bare købe en hest? (:

• #26   29. dec 2008 Nogle lyder som om folk helt skulle droppe poner og købe hest til at starte med, så den aldrig skulle sælges.. så kan vi jo trække alle ponyerne ud i skoven og skyde dem, for dem er der ikke brg for smiley ej synes også man kan blive for hellig.. det er altså ikke mishandling at sælge en hest eller pony..
    Jeg fik selv hest som 12 årig (lille hest på 153 cm) havde før den en lille 2'er pony som jeg voksede fra.. både højde mæssigt men også fordi ponyen ændrede sig drastisk efter den fik føl..
    Havde min hest i 7 år men solgte den da tiden og interessen ikke var der.. og holdt så 5-6 års ride pause.. købte hest igen.. ham havde jeg i 3½ år.. imellem tiden havde jeg så købt en unghest ved siden af.. pga uforudsete ting måtte jeg af med den ene og solgte ham jeg købte først, da han var nemmest at skaffe godt nyt hjem.. solgte ham til hans part der lovede at beholde ham for evigt (sådan blev det dog ikke).. efter 3 år med min unghest, ja der var jeg blevet kronisk syg og vi fungerede bare ikke.. så hun blev solgt til nøje udvalt køber (og de har det bare super) og jeg er blevet ponyrytter igen for første gang i 18 år :-).. så selv om man køber hest så beholder man ikke altid evigt..

• #27   30. dec 2008 En equipage skal da passe sammen. Vi har selv måtte sælge vores 2'er pony i sommers da min datter faldt for aldersgrænses. Og det var med blødende hjerte. Vi har haft ham i over 6 år. Men når barnet gerne vil ride stævner, må man rette sig efter de regler der er. Og hun var ikke for stor til ponyen.
    Har både set børn/voksne som rider på for små ponyer og børn/voksne der rider på for store. Den går lige til en dag hvor det bliver påtalt fra en dommer. Og tror mig. De dommere findes.

• #28   30. dec 2008 Som mange andre skriver er det jo ikke kun et spørgsmål om ikke at være for stor til sin pony/hest men også om ikke at være for lille (:

• #29   30. dec 2008 enig med Sarah/Felix. Det er altså ikke legetøj, men levende væsner, de der heste der...

• #30   30. dec 2008 OG ponyer

Kommentér på:
rytteren vokser - overraskelse!

Annonce