{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlåning af hest.
  • #1   27. dec 2008 Jeg synes låner skal betale opstaldning og smed !

• #2   27. dec 2008 vi har udlånt 2 heste, når vi låner, så står låner for opstaldning, undervisning og stævner.
    Vi betaler smed og dyrlæge.

Det er ikke alle der betaler smed og dyrlæge selv, men har endnu ikke set nogle, der forlanger låner skal betale for at låne hesten.
    Hvis du selv står med en du vil låne ud, skal du nok ikke regne med at få nogle henvendelser, hvis du vil have betaling for at låne hesten ud, da der er nok kvalitets heste, man kan låne, hvis bare man selv holder udgifterne

• #3   27. dec 2008 Hvis jeg skulle låne min hest ud, hvilket jeg nok aldrig kommer til, vil jeg jo mene at låner skal betale alt udover forsikring... Men det er bare min mening...

Men det eneste tidspunkt der kommer hvor jeg ikk selv kan ride, er når jeg er skadet eller når jeg bliver gravid... Men nægter at tro på at jeg kommer til at låne min hest ud...

• #4   27. dec 2008 Jeg synes at låner betaler opstaldning og undervisning - og udlåner betaler smed og dyrlæge .

• #5   27. dec 2008 Kommer vel and på aftalen
    Men låner man hesten i en periode, er det vel kun fair man står for alle regninger, medmindre der sker noget helt vildt!
    Huske en kontrakt. men man har jo så hesten som sin egen i den periode. måske lige f.eks forsikring og udstyr bør ejeren selv stå for.

• #6   27. dec 2008 hvad med dyrelæge,
    hvem vil i sige der?
    låner eller udlåner? (:

• #7   28. dec 2008 Hvis man låner en hest som sin egen, er det da mere en fair at man får alle udgifter (minus forsikring), da det jo følger med når man har hest.....

• #8   28. dec 2008 jeg har lånt min hoppe så den som låner kunne lave et føl der betaler låner for alt og så får hun jo osse føllet når det bliver født

• #9   28. dec 2008 Hej!

Jeg har haft lånt pony. Og flyttet til vores stald. Vi havde kontrakt som kan hentes på hestenettet.

Vi betalte for opstaldning, smed, og dyrlæge. Dertil skal siges hesten var rask da vi modtog hende og derved kunne jeg ikke se noget galt i det.

Det koster også at have egen hest/pony og ved at låne, spare du jo købsprisen, men tager dig af de omkostninger der ellers er forbundet med at have et dyr.

Vores låne aftale stoppede så efter to måneder da udlejer ikke kunne undvære den og i lejekontrakten var aftalt at man med en måneds varsel kunne opsige aftalen. Vi var super glade for ponyen, men det gik også meget tid snart hver dag at skulle stå til regnskab for hvordan det gik.

Udlejer havde fået lov til at komme på besøg, men ikke engang så vi hende.

Dette er så en knap så vellykket låne periode. Men finder jeg en til min datter igen som matcher hende, låner jeg gerne igen med forkøbsret.

Mvh. Ida

• #11   28. dec 2008 Jeg har haft lånt 2 ponyer ud (den ene er stadig udlånt -nu ved sin 3. familie).
    Jeg betaler forsikring, men ellers afholder låner alle udgifter. De har ponyen 100% som deres egen, og kan altså bruge hende (næsten) som de vil, om det er til stævner eller bare til hygge.
    Jeg betinger mig at måtte komme på besøg når jeg vil, osse uanmeldt (de behøver jo så ikke være der, hvis ikke de kan og jeg kommer med kort varsel), og at de jævnligt skriver/ringer og fortæller hvordan det går.
    -men ellers har de hende som var det deres egen.

Kommentér på:
udlåning af hest.

Annonce