{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Overpris {{forumTopicSubject}}

Ja helt ærlig. Situationen er den at jeg har min hest hos en mand. Hun kom der den 1 dec og har nu snart stået der en måned. Jeg gav 450 kr den 1 dec som er for en måneds opstaldning og manden sagde at så kom der hø oven i. Jeg sagde at han bare måtte komme og sige hvad han skulle have for hø. Det var ok.

Hold lige godt fast. Forholdene er :
INGEN ridebane eller græsbane eller noget som minder om en indhegning. 2 kilomenter til skov hvor de 1 1/2 km er langs trafikeret vej og mit problem er at jeg ikke kan komme i skoven pga min hest ikke er helt trafiksikker. Det er selvfølige ikke mandens problem.
Der er intet lys ude ved foldene så efter kl 16 dernede kan man intet se. Der er meget affald over alt og for at komme ind til et tørt sted og stå at strigle skal man igennem et værksted med maskiner osv.
Jeg fodre selv hver dag og køber selv foder dertil.
Der er 6 andre heste på folden som alle er hans egne.
Forholdene er ret dårlige og hun står der kun fordi det har været komplet umuligt at finde noget andet.
Så fortæller han så i dag at han sakl have 750 kr for hø. Jeg siger så at det er godt nok meget. Så bliver han sur og siger at han har købt hø for 1200 kr til 2 måneder og deraf skal jeg betale 750 kr. Så er det bare jeg tænker HVAD. min hest spiser ikke hø for 750 kr på 2 måneder. Så ergo giver han kun 450 kr for hø til alle sine 6 heste og så betaler jeg så 750 kr for min ENE hest.

Så for overorndet forhold giver jeg 825 kr om måneden. Jeg føler mig meget snydt. Der er jo ikke el at betale til og vand er naturligt fra en å der løber i gennem.
Desværre er han ikke rigtig til at snakke med,
Hvad mener i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overpris
  • #1   26. dec 2008 Synes det lyder meget svinsk.. Ikke noget jeg ville have fundet mig i hvis det var mig.. Heldigvis har jeg hestene hjemme og bestemmer selv det hele...

• #2   26. dec 2008 What ? Han lyder virkelig til at være en abe ?
    Synes da du skal prøve at finde noget andet !

• #3   26. dec 2008 Kan du ikke sige at du selv søger fr hø?? Og så få flyttet den hest hurtigst muligt..

• #4   26. dec 2008 Jo tak har ikke lavet andet end at søge opstaldning siden septeber. Det har været fuldkommen umuligt at finde en løsdrift til under 1000 kr. og nægter at give over 1000 kr for en løsdrift hvor man selv medbringer foder.
    Nå men ergo der kan jo gå lang tid før jeg finder noget nyt. Står på venteliste til en men der er nok først plads omkring april.
    Så indtil da må jeg bide i det sure æble men jeg føler mig virkelig snydt fordi jeg som sagt betaler 750 kr for en hest og han så betaler 450 for hø til alle sine 6 heste.

• #5   26. dec 2008 Problemet er at han først nu er kommet med prisen han ville have og hun har jo så spist hø for hele december.

• #6   26. dec 2008 Hvor skal det være omkring..?!?

• #7   26. dec 2008 omkring tilst.

• #8   26. dec 2008 Synes det er super strengt af ham , virkelig !!!

• #9   26. dec 2008 hvis det var mig ville jeg nok sidde mig ned & tage en ordenlig snak med ham, det kan da ikke være rigtigt altså, jeg gir 750 for rigtig stor fold, ridebane, & mulighed for & komme i skoven på ingen tid, helt ny stald fra sidste år??
    ville nok ikke lave andet end & sidde på nettet & kigge efter et nyt sted, ville ikke kunne klare tanken om min hest sq stå sån et sted.

• #10   26. dec 2008 Til Ida, jeg har kigget på alle hestesider, haft annoncer over alt, kigget på DBA og gul oggratis, været ude at banke på hos den lokale landmand og jeg giver snart op.

• #11   26. dec 2008 820 er for meget.. omkring de 400 syntes jeg er meget fair..

• #12   26. dec 2008 Det der er mest strengt er at han kun giver 450 for hø til 6 heste på 2 måneder mens jeg giver 750 kr for min ene.

• #13   26. dec 2008 ikke gi op det ville være det dummeste & gøre smiley
    - synes han virker til & være en røv overfor dig det må jeg nok sige

• #14   26. dec 2008 Da vi havde opstallinger gav de 1200 kr om md med enten wrap eller hø musli skulle de så selv have med resten gav vi stallosan vand strøm kunstgødning kørsel af mødding og ja div. ting som man nu skal bruge til heste vi havde store folde som var næsten altid var tøre udanset vejr vi havde dog ikke ridehus men en udendørs bane som var ok masser af rideture med og uden trafik sååå ja jeg vil sige han har snydt dig kraftigt =)

• #15   26. dec 2008 få lavet et kontrakt, hurtigt! han svindler da vidst bare lige lidt meget

• #16   26. dec 2008 Sig at du gerne betaler hø, men at han er nødt til at komme med en kontrakt og i er nødt til at måle op hvor mange baller din spiser og så betaler du kun det..

• #17   26. dec 2008 hø kun..ikke for opstaldning, læs indlæg smiley

• #18   26. dec 2008 Ja gør jeg hvis det er til mig smiley
    Bruger nu bare ikke hø da det ikke fede så meget (:

• #19   26. dec 2008 så må du bide i det sure æble, og flytte hesten hen til et andet sted.
    det kan så være at det er meget dyrere, men under ordnede forhold... bare indtil at der er ledigt det sted hvor du er skrevet op.

tænk på hvor meget dyrere det bliver for dig, hvis hesten kommer tilskade det sted du står nu (det kan sagtens ske, hvis der virkelig er så rodet som du siger...)

og du har vel så ingen steder at ride??

• #20   26. dec 2008 til marie, det har faktisk også været et af de store problemer i starten med alt det rod. Når hun skal trækkes igennem værkstedet kan hun nemt træde ind i noget, bakke eller vælte noget og komme til skade. Den første dag dernede var hun ved at komme alvorligt til skade med sit øje pga et spidst søm til en maskine stak ud.
    Min veninde var total chokeret da hun varnede at se hesten over alt det rod.
    Nej jeg har ingen steder at ride. Har haft hende en måned og har kun været opppe på hende 2 gange uden sadel og lige skridet rundt i indkørslen

• #21   26. dec 2008 det er dyrt at have hest, enten må du jo vælge at have din hest hos ham, eller give over 1000 for at have den i løstdrift.. det er enten pest eller kolera

• #22   26. dec 2008 Jeg vil bare sige at vores heste spiser hver 7-10 kg wrap hver dag, og det koster ca 1-1,5 kr på kg, så kan i selv regne prisen ud..

• #23   26. dec 2008 Har ikke lige styr på hvor du står, men vi giver 1750 for alt inc her på sjælland, og har plads til flere der kan du selv vælge om du vil stå på stald eller løsdrift. Vi har ridehus og udendørs bane.
    Der da intet ved at gå og betale for din hest, hvis hverken du eller den er tjent med det.
    Da i ikke har lavet nogle fast aftale ja så for ikke at komme i problemer må du jo nok betale men tag lige snakken med ham og spørg hvad han reelt havde købt hø for, og så sig ok din hest er måske lidt større så måske i skal gange beløbet ud på 6 heste ialt. eller få en forklaring på om kun en af hans heste har spist hø?
    måske har han bare ikke tænkt så langt? Hvis der roder så meget osv lyder det ikke til han er den skarpeste kniv i skuffen.
    Håber hans heste ellers har det ok!
    Find et andet sted hurtigst muligt ved vi har flere steder ledige her på sjælland smiley
    Venlig hilsen Tina

• #24   26. dec 2008 Der er lige kommet en annonce i markedet med løsdrift i Århus N/Skødstrup til 300 om måneden, måske var det noget...

Kommentér på:
Overpris

Annonce