{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Hmm? Så er man en dårlig ejer? o_O {{forumTopicSubject}}

Ja min opstalder mener åbenbart at jeg er en dårlig heste ejer?

Det sidste lange stykke tid har jeg ikke haft tid til dem og ja det er for dårligt, men sådan er livet!
Hun mener så nu at de "føler sig triste og beskidte"?! Jah måske, men vildheste bliver ikke strilet og de har det fint?

Hun har så givet mig "valget" at kommet tit eller betale 200 ekstra hver månede!

Hmf! siger jeg bare!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmm? Så er man en dårlig ejer? o_O
  • #1   23. dec 2008 Har du haft nogle til at passe dem for dig?

• #2   23. dec 2008 Hvad er lang tid og ikke haft tid...

Vil det sige du ikke gar set dem en eneste gang i et halvt år eller at du ikke har redet i et par uger?

Den er svær at tyde uden at vide hvad der menes (:

• #3   23. dec 2008 Hesten er dit ansvar og ergo har du pligt til at tilse den hver eneste dag, det er en rigtig dårlig undskyldning med du ikk har tid, for så burde man nok overveje om man overhovedet skal have hest

• #4   23. dec 2008 De er ikke redet til så jeg rider dem ikke! Jeg har set til dem min 1 gang om ugen, men ikke altid "lavet" noget med dem.

• #5   23. dec 2008 Og nu er det jo heller ikk vildheste vi har nu, heste nu om dage er nok meget mere skrøbelige end rigtige vildheste er

• #7   23. dec 2008 Hun passer dem ikke mere for mig end hun gør for de andre. Min islænder vallak er noget mut, men det er fordi der er en hest som han ikke kan med!

• #9   23. dec 2008 Så må jeg altså holde med hende den anden...

Det er ikke i orden - synes jeg i hvert fald ikke...

Selvfølgelig kan der være en bestemt årsag så en man kender passer dem og tager sig af dem - men det er ikke lige det jeg "får ud af" din beskrivelse...

• #10   23. dec 2008 Team Preisler .

Nu har jeg valgt at have hestene ude og betaler for det så jeg forventer da hun kigger efter dem når jeg ikke er der! Der er det hun for penge for.

• #11   23. dec 2008 CM: Der er ikke nogle der ude, men jeg høre da mange der har plage på sommerfold hvor de ikke er hos dem hverdag, hvorfor er det så anderledes om vinteren???

• #12   23. dec 2008 Nannepigen og co. *Zafir og Fylkir søger en part*

Sys stadig ikk man burde have hest når man ikk selv kan tage sig af dem og betale sig fra det..

• #13   23. dec 2008 Signe&Gylfi

Ja okay islænderne er smiley

• #14   23. dec 2008 Kan ikke se problemet, de er unge og utilredet og de hygger sig med hinanden - bortset fra ismulen:(
    Der er mange heste der går i løsdrift til de bliver 3 og først der kommer i hænder osv.
    Langt de fleste opstaldere jeg har kommer da slet ikke hver dag og i sommerperioden kan der gå 2-3 uger i mellem og det er jeg da ligeglad med, da jeg tjekker alle heste dagligt alligevel:-)
    D

• #15   23. dec 2008 Heste kan sagtens passe sig selv (:
    Hvis bare de har adgang til mad, vand og læ ( hvis de går på døgnfold ) - så er der intet problem for mig.
    Hvis de står i boks så skal der jo bare sørges for foder od udmugning.

Hvis du så bare kommer en gang om ugen og hygger med dem og strigler dem igennem - så tror jeg de er ganske tilfredse.

• #16   23. dec 2008 Altså, på island går de ude, hvorfor kan de så ikke også her? og når hun får betalt for at kigge til dem skulle hun så ik passe det hun skal? Så længe de for det de skal ha at spise og holdt med smed synes jeg det er ok, for de kan saft susemig også blive syge af for meget omsorg og for meget stald! En hest er et steppedyr og det har de stadig bedst af at være.

• #17   23. dec 2008 Team Preisler .

Hvad så med dem der har plage på sommerfold?
    Og mine er islænder og fjordhest! De har det udemærkede det er kun vallaken der er nedtrygt pga den anden hest.

• #18   23. dec 2008 jeg vil personlig mene at man mindst bør nusse om sine heste 2 gange om ugen, og gerne mere, eller tage imod tilbudet om at betale de 200 kr mere om måneden og så passer hun dem lidt ekstra, det er da billigt. men bare min mening : )

• #19   23. dec 2008 Nannepigen og co. *Zafir og Fylkir søger en part*

Jeg sys stadig man skal tilse dine heste selv, man kan da heller ikk stole på særlig mange mennesker om dagen, derfor ville jeg aldrig lade nogle skulle stå for at holde øje med min hest, måske hvis man ikk selv li kan komme en dag hvis man skal til bryllup osv, dog syntes jeg stadig at man skal tilse sin hest dagligt, det hjælper jo intet hvis hesten har fået et stort sår mandag og man først kommer fredag f.eks. vel

• #20   23. dec 2008 Team preisler: Hvis man har hest opstaldet på en rideskole hvor der er fuldpension, er det ikke også bare at betale sig fra det? Hesten kommer ud og ind, får mugt ud, bliver fodret. Det vil jeg mene at det er det samme som i dette tilfælde, bare værre.

• #21   23. dec 2008 Team Preisler .

Hun bliver så også betalt for at tilkalde dyrlæge hvis der er noget.

• #23   23. dec 2008 rikke J

Jo det er, men sys stadig selv man skal tjekke sin hest dagligt

Nannepigen og co. *Zafir og Fylkir søger en part*

Sys stadig man selv skal tilse sin hest, det er dig der har valgt at have en hest ergo skal du jo også selv tilse og passe den..

• #24   23. dec 2008 Team Preisler .

Det gør jeg skam også, men hvis der kommer noget i vejen ja så kommer der noget i vejen! Mine heste har aldrig taget skade af at stå på en mark når der bare var mad og drikke!

• #25   23. dec 2008 Hvis hun ( Nannepigen ) er optaget hele ugen men så nyder at tage ud til hesten og slappe af i weekenden kan jeg virkelig ikke så noget galt i det. Kunne jeg også selv finde på (:
    Maja bliver motioneret 1-2 gange om ugen, nogen gange kun hver anden uge - dog er ejer der dagligt og lukker ind og ud.
    Men var hun ikke i sommerperioden hvor de gik på døgnfold.

De går vel og hygger sig og nu de ikke er tilredet så er der jo ikke noget galt i det, man kan jo selv bestemme hvor vidt og hvor meget man vil træne sin hest.

• #26   23. dec 2008 Jeg vil mene, at hvis man anskaffer sig en hest så har man selvfølgelig også ansvar for, at den har det godt. Selvfølgelig skal hesten ses til hver dag - hvis ikke af dig, så af en anden. Går hesten i løssdrift eller lign. kan hesten jo mere eller mindre 'passe sig selv' - men stadigvæk tjekkes om den har det godt og er fri for skrammer osv. Men efter min mening betyder det ikke, at hesten behøver at blive striglet eller nusset med hver dag. Hvis hesten går meget ude, får den jo socialt samværd med andre heste, hvilket er det vigtigste. Om den bliver snakket med af mennesker, er den rimelig ligeglad med. Det handler om at hesten trives. Dog skal man så tænke, hvor godt det er, mht. ens træning af hesten, hvis den lige pludselig ikke får så meget menneske-kontakt.

• #27   23. dec 2008 Nannepigen og co. *Zafir og Fylkir søger en part*

Men når man har dyr burde der ikk komme så meget i vejen så man kun har tid 1-2 gange om ugen

• #28   23. dec 2008 Har søgt efter en længe, men det er ikke nemt at finde en når de er rå!

• #29   23. dec 2008 syntes jeg har hørt alt det før, jeg har ikke tid, de har det fint, de har hinanden, osv osv...men nu er det jo dig selv der har valgt at have hest, de har ikke valgt dig...ungheste eller ej, alle heste har godt af at blive stimuleret og jeg mener ikke man kan overlade dem til sig selv...så må man tage ansvar og få en passer. og selvom hun bliver betalt for at tjekke din hest er hun i sin fulde ret til at fortælle dig hvis hun mener de er misholdt. det er i sidste ende hende der vil blive holdt til ansvar hvis de når så langt...hun har ret til at sige det til dig, eller bortvise dig...

• #30   23. dec 2008 Team Preisler .

Åh jo! Nu er jeg i landbruget og når vi høster så er det fra tidlig morgen til sen nat! Havde de stået hjemme havde det været anderledes, men når de er ude forventer jeg sgu hun tjekker dem nå hun alligevel er ude og give hø!! men ja jeg er da nok en dårlig ejer som forventer at få noget for mine penge.

• #31   23. dec 2008 Nannepigen og co. *Zafir og Fylkir søger en part*

Så sys jeg skam at man ingen dyr burde have, det er bare min mening.. Har man et dyr skal man selv passe det!!

• #33   23. dec 2008 Det er sgu da okay
    Heste er da dyr. De står da ikke og græder, fordi du ikke er der til at underholde dem. De er ligeglade, så længe de har mad, vand, ly og hinanden
    Seriøst. Mine heste er da røvligeglade med, hvem der fodrer dem, bare de får noget at spise. Bare fordi man har hest BEHØVER man ikke at lave noget med dem. Nogen har dem bare til at kigge på. Og det er da helt okay

Bare de har de fint, er de da ligeglade med, hvor meget du er der.

• #34   23. dec 2008 Anne Mette M

Er helt enig med dig

• #35   23. dec 2008 Har hest fordi jeg ønsker det! Det var jo så heller ikke lige planen at jeg skulle få et krævende job og en masse problemer i privaten!

• #37   23. dec 2008 Hun kan ikke forlange penge fra dig .
    slet ikke når nu de ikke er tilreddede . Ungheste skal da bare gå og hygge den.
    - ikke at man ikke skal lave noget med dem, men de skal bare lege og have det sjovt .

Nu har jeg ikke læst alle indlægene, men <b>fuck</b> hvor lyder det dum . Hvis du har bedt hende om at passe dem, kan det være hun måske gerne vil have en ekstra skilling oveni, men ellers skal hun da lige lukke et vidst hul ..

<b>Miss perfect 2 *Team TWH* - Glædelig jul til alle !</b>
    Jo ! Heste er - åbenbart - utrolig sarte .. ifølge HG .

• #38   23. dec 2008 Signe&Gylfi

Hva er et dårligt argument af det som Anne Mette M
    siger ?

• #39   23. dec 2008 ©AM .

Så burde du nok læse alle indlæggende, der er ingen her som har sagt hestene er utrolig sarte

• #40   23. dec 2008 <b>Anne Mette M</b>
    Det var noget fis .
    Du kan jo gætte sig til at de ikke står helt mutters på en lille mudderfold uden mad og drikke .
    Hun skriver jo at det eneste de ikke får er klap fra deres ejer, i hvertfald ikke så mange her på det sidste .
    Så synes du liiiige skulle læse det igen og lade være med at være så fordømmende .

• #42   23. dec 2008 <b>Team Preisler .</b>

Ehm..
    du skriver <i>selv</i>
    "Og nu er det jo heller ikk vildheste vi har nu, heste nu om dage er nok meget mere skrøbelige end rigtige vildheste er"

• #43   23. dec 2008 ©AM .

Om hesten har adgang til mad og vand hele tiden skal man da stadig tilse sine heste

• #44   23. dec 2008 Jeg var også en overgang rigtig syg, og jeg havde slet ikke overskud til mine heste. Jamen, de blev passet af en anden. Og tænk hvad? De overlevede, selvom jeg ikke var hos dem

Og hvad med nu? Jeg bor i Aalborg, så får hverken klappet dem eller redet dem. Omg, jeg er en slem ejer, hva?????

• #45   23. dec 2008 ©AM .

Heste nu om dage er da også en tand mere skrøbelige end vildheste er, hvor nemt for mange heste da ikk li skader på folden, her snakker jeg da især om varmblodsheste

• #46   23. dec 2008 Hestene står i løstdrift så de kan løbe så meget de vil!

Udlejern laver - så vidt jeg ved - ikke noget med mine heste andet end at tjekker de ikke er syge og at de for fodder og vand. Tror ikke hun ville lave mere eller mindre hvis jeg kom mere eller hvis hun fik ekstra penge. Gider ingen gang spørge hende for lige nu er jeg lidt pist over det og ønsker jeg havde mit eget da jeg åbenbart bare ikke kan med dem jeg stiller hestene hos!

• #48   23. dec 2008 Miss perfect 2 *Team TWH* - Glædelig jul til alle !

Folk avler også heste mere skrøbelige,

• #49   23. dec 2008 Hvad skal du så med de heste hvis du er der så lidt?

• #50   23. dec 2008 HAHA! xD'
    Ej, der må jeg give dig ret..

• #51   23. dec 2008 <b>Team Preisler .</b>
    Holy cow , bare fordi du ikke stoler på nogen, kan det jo godt være at Nannepigen gør .
    Hvis der er en (fx "staldejer") siger at hendes hest ikke umiddelbart fejler noget, er det vel ikke nødvendigt at lave et eftertjek .

Det er en <i>islænder</i> , nok den mest hårdføre race du kan finde og en fjordhest som stammer fra de norske bjerge .
    Tjaeh, om de er blevet avlet sartere kan diskuteres, men hvis du klipper din hest og smider et tykt dækken på den ved de første kolde grader, så er det da klart at den bliver sart .
    Det kommer jo helt an på den måde du behandler dem .
    - hun har ingen varmblodsheste .

Min part er en frieser som aldrig har gået med dækken og han klarer sig fint nu smiley

• #52   23. dec 2008 <b>Miss perfect 2 *Team TWH* - Glædelig jul til alle !</b>
    Det er jo sgu heller ikke .. nu ejer jeg jo så heller ikke en hest, men stadigvæk xD

• #53   23. dec 2008 Du kan ikke perspektivere til en vildhest i denne sammenhæng, for den er vant til det. Din hest er tam, og afhængig af at der kommer nogen og ser til den hver dag - har du ikke tid til det skal du ikke have hest (:
    - nu har du ikke uddybet det i detaljer, men er det over en lang stærkning hvor der ikke er muget hos dem, og de ikke er striglet - ja, så syntes jeg da heller ikke du er fair overfor dine heste.

• #54   23. dec 2008 Mato: Hestene er i løstdrift og har altid været det.

• #55   23. dec 2008 Nanne - okay, det ved jeg jo ikke noget om ;). Men så er det vel fint, syntes dog stadig ikke at det er i orden hvis ikke du strigler dem, eller lign. selvom de går i løsdrift, kan du jo godt trække ture med dem så de kommer ud og oplever noget. - men det kommer også an på hvor langt det strækker sig, er det 1-2 uger det handler om har det nok ikke den helt store betydning. men er det flere måneder det strækker sig over syntes jeg det har betydning.

• #56   23. dec 2008 Min venindes heste går også i løsdrift, 2 fjordheste og en shetlænder, de bliver da ikke reddet hver dag, men bliver fodret og tjekket . Det er da da intet galt i .

• #57   23. dec 2008 AM - jeg mener heller ikke at hestene behøver at blive redet <b>hver</b> dag. det rager da mig en høstak hvor ofte folk rider (:
    det eneste hesten forlanger er jo at bliver passet og fodret.

• #58   23. dec 2008 MATO
    Det skriver hun jo også at de bliver .

• #59   23. dec 2008 Am - det har hun ikke skrevet til mig, og nej jeg har ikke læst et 1½ times diskussions indlæg, beklager. jeg skriver bare min menning, det er vel det hun vil have man skal gøre.

• #60   23. dec 2008 Har ikke lige læst alle indlæg, men kommer hestene på fold, får foder og vand så ser jeg absolut ingen problemer i at de fx ikke bliver striglet osv. Hestene her på gården får foder om morgenen, bliver lukket ud og kommer ind igen cirka kl 16 hvor de får deres aftens mad + hø. og tja sådan går det meste af tiden. ind imellem filtrer jeg da lige deres man ud eller strigler en af dem, men det er da langt fra hver dag.

• #62   23. dec 2008 Altså så længe hestene har deres basale behov opfyldt (mad, masser af foldtid og andre heste) ja så er de altså fløjtende ligeglad med om vi kommer hver dag..
    Min hest står også i løsdrift.. normalt er jeg der 4-5 gange om ugen (er syg og har ikke altid energien) men lige nu (2 måneder) går jeg i noget arbejdsprøvning, som tager alt min energi.. derfor er jeg kun i stalden 1-2 gange om ugen (sidste uge dog 4 gange) jeg betaler så for at mine staldvagter bliver taget..
    Min hest får mad og går i løsdrift med andre.. så hun har sinebehov opfyldt og de andre i stalden tjekker hver dag ved fodring at hun ikke fejler noget..
    Heste tager ikke skade af ikke at blive striglet hver dag.. går de ude uden dækken skal man faktisk ikke strigle for meget.. men selvfølgeligt skal store mudder klumper fjernes..

• #63   23. dec 2008 Jeg kan altså godt følge hende du har opstaldet hos. Jeg har haft et par pensionærere over årene, hvor det altid har været meningen, at man selv passer sin hest. Jeg fodrede og lukkede ud/ind, men ikke mere og bad dem om lige at sende en sms, hvis der var nogle gange, hvor de ikke kunne komme, så jeg kunne give dem halm. Men det blev så også hurtigt til kun et par gange om ugen de kom "for hesten bliver vel passet alligevel og jeg har ikke tid". Smed dem allesammen ud og nu gider jeg sgu ikke have opstaldere mere.

• #65   23. dec 2008
    Camilla - Med Barock'er K: a står heldigvis et sted hvor jeg kan føle mi helt tryk ved at hun bliver tjekket.. de finder nemlig enhver lille skræmme hun har på trods af mega pels og informere mig om det smiley

• #66   23. dec 2008 <b>Anne Mette M</b>
    Ej, okay . Fejl fra min side .
    men du skriver det som om at der ikke er nogle der holder øje med dem .

• #67   23. dec 2008 Men dør de af ikke at blive strilet? nej det tror jeg ikke!

• #68   23. dec 2008 Hvis det kommer an på at være ude ved sin hest hver dag, så må jeg så sandelig være en forfærdelig, rædselsfuld heste-ejer. For jeg er i hvert fald ikke oppe ved min hest hver dag. Han står immervæk også 130 kilometer fra hvor jeg bor... Jeg var nemlig så ondskabsfuld og letsindig, at lade ham blive stående hos mine forældre da jeg flyttede, indtil jeg finder et sted til ham i nærheden af mig selv! For ganske vist ser mine "folks" til ham hver dag, og fodrer ham med både hø og korn, men hvad! Jeg er der jo ikke!

Han bliver nu heller ikke striglet hver dag... næh, for jeg er jo ligeglad med min hest! Og selv om han går på døgnfold, med læskur, så skidt pyt da med, at mudder og skidt hjælper med til at isolere, så hesten har nemmere ved at holde varmen!

Men, men, men... imorgen er det jo juleaften. Så der kan jeg heldigvis lette min meget tyngede samvittighed, for jeg skal nemlig op til de gamle og holde jul... Så der kan jeg passende se til min stakkels, forsømte 1½ års Oldenborg plag, for en OIdenborg er jo lavet af det skrøbeligste materiale på denne jord! Så at være uden mit opsyn, men dog med mine forældres, i 3 uger, ja, det er han da <b>helt</b> sikkert død af!

Fy føj, hvor jeg skammer mig!

Not...

• #69   23. dec 2008 Er fuldkommer enig med
    Signe&Gylfi - Miss perfect 2 *Team TWH* - Glædelig jul til alle ! - ©AM .

Heste er altså ikke lavet af porselænd !

• #70   23. dec 2008 Som du kan sige det Michael xD

Men det er jo heller ikke fordi jeg nyder det eller noget! Har da dårlig samvitighed over det, men altså! De lider jo ikke!?!

• #71   23. dec 2008 Michael - Tag dig sammen (:

• #72   24. dec 2008 <b>©MATO. - Enjoying life. </b>

Glædelig jul til dig også, da smiley

• #73   25. dec 2008 <b>Michael Rytter - Nu med hvalpe !</b>

Du burde skamme dig !
    - hvorfor har du overhovedet hest, dit skarn ?

• #74   25. dec 2008 gud, jeg har lige læst hele indlægget igenem
    og grint ret meget af nogen af jer, sorry smiley
    men i er virkelig .. hvordan beskriver man det?
    i er jo latterlige, læg mærke til at jeg kun hentyder
    til nogen af jer. smiley men nanna, jeg synes godt
    nok ikke du er en dårlig ejer. jeg er enig med
    AM og Lykke.. og fedt skrevet michael! :b

• #76   25. dec 2008 come on ponytøzzzer :'D

hvis hesten går på løsdrift har den det sguda noget bedre end de andre porcelænsheste. Det med træning er vel for menneskets skyld? Altså, hvis jeg ikke har redet/trænet Asmun i lang tid bliver han "vild" hvor han begynder at lege mere med hestene, og prøver at smide mig af, når jeg rider ham. Så det er MIG, det går ud over. Så længe hesten bliver tjekket og passet og stimuleret er der vel intet problem?

• #77   25. dec 2008 <b>Anne Mette M</b>
    Hvis det er min besked du hentyder til..
    - det er en joke, jeg "lever" lidt med på Micaels joke .

• #78   29. dec 2008 <b>Anne Mette M</b>

Du kan bare kopiere mit navn xD

Kommentér på:
Hmm? Så er man en dårlig ejer? o_O

Annonce