{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

jeg bliver snart hidsig - fordomme {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden ved at være pænt trætte af folks fordomme ang heste.
eksempelvis travere og fjordheste..

de to racer kan være de bedste racer som findes...
flere hakker ned på min skønne traver, fordi han er traver..
men det gør ham da ikke til en dårligere hest? tværtimod.. traver bliver virkelig hærdet når de trænes op til travløb..

tag nu min traver f.eks.
han er bare den bedste turhest ( du får virkelig ikke en, som er bedre på tur end ham ) han er virkelig en super springer ( han skal nok nå langt inden for springning, dressur kan han nogenlunde det grundlæggende, men det interessere ham slet ikke..
børn kan ride ham, og håndtere ham selv..

hvorfor f***** kan folk ikke se, at travere er fantantiske..
måske sys alle ikke det. men jeg sys bestemt ikke at de skal hakkes ned på..

Hvorfor har folk de åndsvage fordomme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg bliver snart hidsig - fordomme
  • #2   20. dec 2008 jamen folk tænker ikke...
    de snakker højlydt om dem...
    jeg har lige diskuteret med en, hvor hun nærmerst svinede min hest til fordi han var traver...
    hun kender ham jo ikke engang?

• #3   20. dec 2008 Tro mig kender det selv, min er ikk en ordenlig hest fordi han er halv traver-. Men jeg er sku lige glad med hva folk tænker, for mig er han den bedste hest som findes og jeg ved han nok skal blive til noget godt når han skal rides..

Vær lige glad med hva folk tænker, for dig betyder din hest jo alt, så lad folk have deres dumme meninger om din skønne hest.. folk har kun noget lort at lukke ud og havde vi alle sammen de samme fine varmblodsheste ja så var verden jo et skønt sted, men fordi nogle skiller sig ud og vil have andre slags heste ja så er vi nogle mærkelige nogen .. men jeg er glad for at være mærkelig og det burde du også være smiley

• #4   20. dec 2008 jeg er skam også glad for at være mærkelig *G*

men jeg mener også bare at folk ikke burde kontakte en bare for at skrive at traver er noget l**t..

jeg kender nogen som har været til stævne med både traver og fjordhest.. og det sker at de får en dommer som ikke bryder sig om hesten, og så bliver de dømt efter det.

• #5   20. dec 2008 VEnd ryggen til og ryst på hovedet - de aner jo ikke hvad de taler om.... uvidende mennesker...

• #6   20. dec 2008 Nadja

Desværre er der kun plads (i mange folks øjne) til fine stævneheste som varmblods heste . Men folk er underlige og deres dag er nok bedst når du kan kritiserer andres heste

• #7   20. dec 2008 Enig! alsår bare fordi at de er travere er de jo ikke dårlige heste? såsom min han har os jordens bedste temprament (el santos) man kan gøre ALT ved ham, hans gang minder slet ikke om traver, mange af ens veninder de ser os ned på ham bare fordi han er traver..
    Jeg lukker bare ørene.

• #8   20. dec 2008 Sådan er folk jo desværre.. jeg har aldrig selv brudt mig om travere, indtil jeg for nylig var på travbanen og kigge.. vi gik ned i stalden, og nøøøøj.. hvor er de altså bare smukke allesammen.. det var helt sindsygt.. havde aldrig gættet på det var en traver som de stod i boksene, uden udstyr på.. De var bare så fine og ædle at se på smiley

• #9   20. dec 2008 Suk! Få dog noget andet at gå op i.

Man kan ikke ændre på andre folks tanker og gøren, men man kan ændre på sin egen.

• #10   20. dec 2008 Traveren er faktisk den hest jeg bedst kan li at være sammen med, jeg fortryder så meget jeg gik af med min hoppe, for jeg har aldrig mødt nogen som var så venlig altid

• #11   20. dec 2008 Fordommene er jo ikke kommet af ingen ting... Folk har et bestemt billede printet ind i hovedet om at sådan er en fjordhest, sådan er en traver - men også sådan er en new forest og sådan er en oldenborg og så videre...

Fjordheste og travere har bare tidligere været heste der stort set ikke kunne bruges til andet end at gå foran en vogn(det er ingen mening, det er sandheden - det var de avlet til)
    Men nu er de ved at blive "avlet om" så man kan bruge dem til meget mere, det tager bare rigtig lang tid for folk at ændre på sådan noget, det er bare med at ruste sig med tålmodighed (:

• #12   20. dec 2008 Luk ørerne ryst på hovedet og tænk fuck hvor er de dog dumme..

ens egen hest er selvfølgelig da en million værd i ens egne øjne , måske ikke i andres, men hvad så ?

• #13   20. dec 2008 Pauline&Impulz smiley - P.M.O.L.B
    jeg siger jo ikke at jeg vil ændre deres holdning...
    det kan jeg jo ikke..

forstår bare ikke at de bare evt. prøve at lukke lidt for de fordomme og prøv at komme ud og oplev den hest de nu har den fordom overfor..

folk vil jo bare have den opfatning at traver og fjordheste kan ikke en skid.

selvf. har vi alle en slags race som vil ikke er så begjesteret for, men giver det grund til at boykotte racen totalt? og svine racen til? nej vel..

• #14   20. dec 2008 Nu er det jo altså ikke bare rene forsomme det hele.

Jeg vil lige først understrege at jeg IKKE mener travere er dårligere, dummere eller mindre søde heste. Men de har deres forcer andre steder end f.eks. min holstener.
    -de er lavet til forskelligt brug og derfor ville jeg aldrig købe traver, hvis jeg har planer om at springe store stævner. Men jeg ville jo heller ikke købe springhest hvis jeg havde planer om travløb.

En traver kan være alle tiders skovturshest, dressurhest/springhest op til et vidst niveau, og det er jo ganske fint. Men det ændrer ikke på at jeg ikke ville købe sådan en hvis jeg søgte en ridehest til andet end hyggeridning.

• #15   20. dec 2008 De folk der har fordomme er fordi de ikke ved bedre! Man kan ikke ændre deres mening, og det bør man heller ikke. Der skal jo være plads til dem, men de burde få en røvfuld når de snakker grimt og højlydt om det. Man bliver virkelig såret, og ked af det når man får sådan en kommentar.. Jeg kan heller ikke forstå at de kan leve så snæver synet, jeg syntes traver og nordbaggere er ligså gode heste som DV og NF fx. er.. Der er jo forskellige ejere som der er ryttere, personligt vill jeg ikke købe en Fjordhest, fordi jeg syntes den er for tung. Men vi har tit snakker om at når min mor skulle have hest skulle det være sådan en for det er lide hende med sådan en rar hest, og så når den ikke er så stor..

Det eneste kloge herfra er : Lad det gå ind af det ene øre og ud af det andet.. smiley

• #17   20. dec 2008 LCH -netop. Racerne henvender sig jo til forskellige mennesker:o)

Meeen på den anden side: vil man ikke høre svarene skal man nok ikke oprette en tråd herinde om det. At det er lidt flabet/underligt at klikke ind på en eller anden traver kun for at skrive en dum eller måske endda ondskabsfuld kommentar er jeg helt enig i. Men beder man om folks mening i forum, så må man osse tage mindre søde ord med, for så har man jo selv bedt om det.

• #18   20. dec 2008 Michelle w

Helt klart!!! smiley

• #19   20. dec 2008 jamen personen havde bare skrevet til mig pludselig.. aner slet ikke hvem hun er/var..

• #20   20. dec 2008 De skal altså lære at holde deres mund!

Fjordheste er noget af de kærligste pony'er/heste de er nuser, og de er for det meste meget nemme at ride, kan ikke fatte hvad der er galt med dem? Jeg har ikke selv en, men jeg syntes de er mega nuser ;P

Traverne er sku'da mega seje at de kan løøbe så stærkt! Det er der skuda intet galt i, jeg syntes altså ikke man skal bedømme en hest ud fra racen!!

Prøv liige, er de ikke blevet opdraget ordenligt, man skal sige noget pænt, ikke onde kommentare.

Michelle W: gir' dig fuldstændig ret! Man skal også kunne tåle at få lidt kritik, men ikke sådan at man for dårlig samvittighed over at have en traver eller fjordhest!!!

• #21   20. dec 2008 Ja, det kommer ofte til at lægge hesteracen til last, hvis rytteren ikke har evnerne til at træne den optimalt..

• #22   20. dec 2008 Det sjovt fordi man har en mening om noget så bliver det til en fordom som bliver til man ikke ved hvad man snakker om smiley ..

Alle heste er avlet til noget forskelligt, en traver er avlet til travløb og en DV (bare et eksempel) til spring eller dressur, erko er dv som er avlet til det bedre, sådan er det jo.

Ikke at de ikke er lige så søde og dejlige som andre heste for det har jo intet med det at gøre.

Det jo ligesom at tage en racer bil imod en skoda, racer bilen er jo bedre til at køre stærkt som den er lavet til, hvor skodaen er bedre til alm. og sikker kørsel som den er lavet til.

Hver sin race, lavet hver til sit.

• #23   20. dec 2008 Shella -helt enig. De har hver deres forcer, og derfor tiltaler de osse forskellige typer ejere.
    -og det er helt uafhængigt af hvor søde, dejlige og alt muligt andet de måtte være:o)

• #24   20. dec 2008 Sådan var dte også istarten med min islænder.. men så lukkede folkøjene op.. og nuer er han bare skøn<3

Traver er pisse seje dyr.. og elsker og se dme i løb<3e WOWOWOWOWOW

• #25   20. dec 2008 Michelle: Er også helt enig i alt du har skrevet ;D

• #26   20. dec 2008 nogen gør så åbenbart... tro mig det gør nogen...

lissom man heller ikke burde kontakte en person bar for at svine hendes hest til..

Nogen mennesker er vel bare sådan... smiley

• #27   20. dec 2008 NitraMania
    det kunne jeg godt forestille mig...:(

• #28   20. dec 2008 jo, min veninde har en traver, som hun går til dressur stævne med.
    vi sad alle og savlede da hun var afsted.. og hun lavede bare et perfekt program.. bedre end alle andre..
    og mange af tilskuerne var enige..
    men det mente dommeren åbenbart ikke... da stævnet var overe fik vi en til at spørge hvor at min veninde ikke fik bedre placering. fik hun smidt i hovedet. at traver ikke kan dressur, så dommeren vidste ikke hvad den hest lavede på banen.

• #29   20. dec 2008 Dommere behøver bestemt ikke at være særlig proffesionelle..

• #30   20. dec 2008 Jeg snakker både om dommere der dømmer til OL, WEG og til distriksstævner. Det er begrænset hvor meget proffesionalisme man ser dér..

• #31   20. dec 2008 Jeg har aldrig hørt fordomme om travere!!

• #32   20. dec 2008 Camilla !
    hvorfor f***** skulle jeg sidde her og lyve?
    ikke alle dommer er proff.

• #33   20. dec 2008 Nu er det jo på ingen måde sikkert at det skyldes racen at hesten ikke vandt. Ja det er korrekt at dommere ikke altid dømmer fair (jeg har selv skrevet meget ved dressurstævner, og ved af erfaring at ikke alle dømmer som de burde. Jeg har oplevet en dommer fere gange bede mig rette i karaktererne efter programmet var slut fordi hurtig hovedregning viste at ekvipage ville få flere point end den dommeren havde udset sig til at vinde).

-en traver kan altså ikke altid skelnes alene på udseende. Og kan man se det er en traver udfra hvorda den går, jamen så er det vel fair nok at den får dårligere bedømmelse, for så har den jo ikke gået som det kræves i dressuren;o)
    Så at sige det skyldes at hesten er traver holder altså ikke (og er den frysemærket -tja det bliver andre heste end lige travere altså osse)

• #34   21. dec 2008 Synes noget af de folk sidder og siger er løgn og latin (: ..
    Hvis en har sagt sådan har det ikke været uddannet, fordi så ved de godt deres røv ryger.

Er fuldkommen enig i ikke alle dommere er lige gode, sjældent synes jeg dog det sker. Oftes er det bare pga. de har lagt mærke til noget helt 3. end tilskurer og en selv har lagt mærke til. Der er det bare man skal gå hen til dommeren og spørger smiley ..

Og NitraMania: Det lyder da fedt, i vores klub har vi da en westeren rytter rider internasionale stævner, deltaget i em osv. dog en voksen rytter, men hun har det sgu da gangske fint, i vores klub er det pt. flest dressur ryttere.
    Spring rytterne har det også helt fint blandt dressur rytterne?

• #35   21. dec 2008 Sådanne folk vil du møde hele dit liv. Brug ikke for meget energi på dem.

Kommentér på:
jeg bliver snart hidsig - fordomme

Annonce