Hvad ville i gøre i denne sag? {{forumTopicSubject}}
Min veninde *bor på lolland-falster* Hun hedder Majbritt hun har jeg lige snakket lidt med osv.. Hun græd så næsten i telefonen og sagde at tidligere i dag skete der (fortalt med hendes øjne) :
Jeg stod inde i stalden og pudsede alt mit udstyr til stævnet på lørdag.. Frøken Te *hendes hest, den hedder rigtig Tea men kalder den Te.* Hun stod på folden sammen med de andre ponyer, og hyggede græssede. *Hun står på privat stald med 14 heste* Så høre hun efter 2 timer et skrig / grædene barn, fra folden af... Hun gik self. ud og se hvad der var galt.. Det var en pige på 10 år som havde kravlet ind til hestene og snakkede med dem *Bare en alm. pige som ikke havde noget med heste afgøre* Hun havde så gået om bag Te, *som kan finde på og sparke* Pigen var så bleven sparket på knæet.. Jeg kiggede på hende knæ for at se hvor slemt det var.. men jeg sagde det måtte hun ikke og der var komemt en vosken. Knæet var helt blåt og hævet på under 15 min. Vi ringede så til mine forældre og hendes.. Hun kom så på hospitalet...i mellem tiden var jeg så bleven rigtig sur fordi Te er jo min bedste ven og hun gjorde det jo ikke med vilje...
Mig og min mor tog så ud og se om der var sket noget med hende.. Ganske rigtig havde fået en af sine knogler i en mærkelig stiling og skal gå med sådan noget støtte noget... Jeg høre så at hendes forældre siger: Sikke dog en møg krikke... Jeg blir mega sur og går ud af værelset og ville direkte hjem... Vi køre så hjem, men når vi komemr hjem får jeg smit en hel masse lort i hovedet af mine forældre : De kunne Te heller ikke være bekendt.. og den er jo farlig den pony osv... Men samtidig ville de have de skal køre der hen igen, så jeg kunne sige undskyld til pigen over Te sparkede hende :S ! Aldrig i livet tænker jeg bare.. Hun kunne jo også lade vær med og kravle under et STØD hegn og ind til nogle fremmede heste, og så det hendes skyld Te skal gøres til skamme.. Og hvis det havde været meget være.. Kunne det jo være mine forældre ikke lod mig have Te :S
S[ jeg kan ikke se nogle grund til go sige undskyld..
Følger: 22 Følgere: 47 Emner: 1 Svar: 778
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 776
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
apr 2006
Følger: 63 Følgere: 89 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 3.488
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
Men vil give dig ret i, at hun ikke havde noget at gøre inde hos nogle fremmede heste!
jun 2007
Følger: 152 Følgere: 146 Heste: 3 Emner: 1.085 Svar: 3.795
Hun spørger om jeres mening *har ikke selv Hg*
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Hvor gammel var pigen? Måske er hun ikke helt gammel nok til at forstå, at sådan noget gør man ikke. Og hvis hendes forældre ikke er heste kyndige - kender de nok heller ikke noget til hestens adfærdsmønstre..
Det er jo OVERHOVEDET ikke hestens skyld. Men under alle omstændigheder, går man IKKE ind til fremmede heste på en mark!
nov 2005
Følger: 137 Følgere: 158 Heste: 6 Emner: 269 Svar: 3.221
jul 2008
Følger: 298 Følgere: 300 Heste: 16 Emner: 211 Svar: 4.057
jun 2007
Min venindes pony sparkede en pige som gik ind på folden uden at få lov... Pigen blir så sparket....
Men alle kalder Te *ponyen* Nu for dum ... Og det min veninde ked af..
og ikke nok med det skal hun siges undskyld.. :S Men det ville hun ikke..!
Så spørge om det er hedne som er for hård.. eller ??
Og havd jeres mening er
Okarry : )??
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
Ergo, hun har ikke noget at gøre der.
jun 2007
aug 2007
Men samtidig så siger loven at man må ikke bevæge sig ind på privat grund uden ejerens tilladelse.. det kan man faktisk få en bøde for.
LIge som at man heller ikke må gå ud på landmandens mark da dette også er privat grund
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.601
jun 2007
Hvad vilel du så gøre med de heste der sparker??
feb 2006
Følger: 323 Følgere: 368 Heste: 5 Emner: 414 Svar: 2.879
Man lader ikke sit barn vade alene omkring, hun kunne jo lige så godt havde været gået ud foran en bil....
Du kan vise interesse for barnets helbred- men jeg ville satme ikke undskylde... for det er at tage skylden på sig, og det er bestemt ikke fair...
Kan de voksende i denne situation ikke se dette, så kan de satme ikke selv tage ansvar for børn....
aug 2007
maj 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 433
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 581
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Men syntes hun for fredens skyld da skal undskylde hendes pony sparkede men samtidig benytte den undskyldning til at forklarer hvorfor den gjorde det ude på folden.
Hvis hun sætter sig på bagbenene og nægter at undskylde, vil de jo stadig mene hesten er farlig og hun vil blive opfattet som et lille stædigt barn undskyld men set oppefra.
Gælder om at få det bedste ud af situationen, et undskyld (Selv om det måske ikke er retfærdigt) har ikke taget livet af nogle, og så dialogen startet og så forklar din mening osv derefter.
Håber hendes ben blir godt igen, sørgelig historie.
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Mest fordi jeg slet ikke kan se hvad folk laver på vores fold? De vader jo heller ikke ind i folks haver, bare fordi de lige ville klappe kanin?
Jeg ved ikke hvor gammel pigen er, men jeg kan ikke lige se hvordan det kan være din venindes skyld, at hun gik derind? De fleste børn ved, at man ikke går ind til en flok heste. Det vidste jeg allerede i 2 års alderen.
Jeg synes dog alligevel at din veninde bør fortælle at hun selvfølgelig er ked af det der er sket, men at hun ikke synes det er hendes ansvar, hvad hesten har gjort uden hendes opsyn - når hun jo ikke vidste at pigen var der. Om hun skal undskylde ved jeg ikke, men ihvertfald forklare at hun ikke kan stå ansvarlig for, at en fremmed pige kravler ind på en fremmed fold blandt fremmed heste. - det kan i værstefald være livsfarligt.
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
Ps: Der er intet der hedder lolland-falster.. det er 2 forskellige ø'er svare til at sige hun er fra fyn-jylland
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Det er IKKE ejerens ansvar!! Vi har lige haft snakket med forsikring, om noget ligende, og forsikrings loven omkring færdsel med heste er meget klar: når man har med heste at gøre, skal man være klar over det er farligt.
Så medmindre ejeren har gjort noget forsætteligt for at skade pigen, kan hun ikke holdes til ansvar for noget, specielt ikke når pigen er gået ind på hendes fold.
Pigen(nærmere pigens forældre) kunne derimod, holdes til ansvar, hvis der var sket skade på nogle af hestene, fordi hun havde været derinde, da det ikke er lovligt, at trænge ind på andres grund.
Hvad ville i gøre i denne sag?