{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre i denne sag? {{forumTopicSubject}}

Min veninde *bor på lolland-falster* Hun hedder Majbritt hun har jeg lige snakket lidt med osv.. Hun græd så næsten i telefonen og sagde at tidligere i dag skete der (fortalt med hendes øjne) :
Jeg stod inde i stalden og pudsede alt mit udstyr til stævnet på lørdag.. Frøken Te *hendes hest, den hedder rigtig Tea men kalder den Te.* Hun stod på folden sammen med de andre ponyer, og hyggede græssede. *Hun står på privat stald med 14 heste* Så høre hun efter 2 timer et skrig / grædene barn, fra folden af... Hun gik self. ud og se hvad der var galt.. Det var en pige på 10 år som havde kravlet ind til hestene og snakkede med dem *Bare en alm. pige som ikke havde noget med heste afgøre* Hun havde så gået om bag Te, *som kan finde på og sparke* Pigen var så bleven sparket på knæet.. Jeg kiggede på hende knæ for at se hvor slemt det var.. men jeg sagde det måtte hun ikke og der var komemt en vosken. Knæet var helt blåt og hævet på under 15 min. Vi ringede så til mine forældre og hendes.. Hun kom så på hospitalet...i mellem tiden var jeg så bleven rigtig sur fordi Te er jo min bedste ven og hun gjorde det jo ikke med vilje...
Mig og min mor tog så ud og se om der var sket noget med hende.. Ganske rigtig havde fået en af sine knogler i en mærkelig stiling og skal gå med sådan noget støtte noget... Jeg høre så at hendes forældre siger: Sikke dog en møg krikke... Jeg blir mega sur og går ud af værelset og ville direkte hjem... Vi køre så hjem, men når vi komemr hjem får jeg smit en hel masse lort i hovedet af mine forældre : De kunne Te heller ikke være bekendt.. og den er jo farlig den pony osv... Men samtidig ville de have de skal køre der hen igen, så jeg kunne sige undskyld til pigen over Te sparkede hende :S ! Aldrig i livet tænker jeg bare.. Hun kunne jo også lade vær med og kravle under et STØD hegn og ind til nogle fremmede heste, og så det hendes skyld Te skal gøres til skamme.. Og hvis det havde været meget være.. Kunne det jo være mine forældre ikke lod mig have Te :S
S[ jeg kan ikke se nogle grund til go sige undskyld..

Nu sporge hun s[ om det er hende som er noget alt med, om hun skal sige undskyld, eller hvad...

Hvad ville i g're i denne krise?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre i denne sag?
  • #1   18. dec 2008 undskyld men forstår ikke hvad du spørg om..

• #2   18. dec 2008 jeg ville også være rigtig sur, og ikke tænke klart, så jeg vil nok ikke sige undskyld lige forløbig.

• #3   18. dec 2008 Hvad siger pigens forældre?? Måske hun skulle tage en snak med dem og pigen om hvad der egentlig ER sket.. For hvis hesten måske har "angrebet" (lyder ikke sådan) bør hun måske undskylde, men hvis det er pga. pigens uhensigtsmæssige opførsel omkring dyrene mener jeg ikke hun skal...

• #4   18. dec 2008 Hun bør nok besøge pigen og hende forældre og udtrykke at hun er ked af at det er sket, - for selvfølgelig er det synd for den lille pige. Men samtidig skal forældrene også vide at der er en årsag til at hestene er hegnet inde, det er for at de ikke skal komme til at forvolde skade på hverken ting eller mennesker. Og at pigen måske burde have lært ( fra sien forældre ) at man IKKE går ind på en fold med heste. Hun kan jo evt tage en lille ting med til pigen. Bare for at vise at hun ikke er helt ligeglad med at hun er blevet sparket...

• #6   18. dec 2008 jeg stod altså af historien allerede ved te og tea.. hvad er problemet ?

• #7   18. dec 2008 sien = sine

• #8   18. dec 2008 Jeg synes, det er fint at undskylde. Ikke fordi det er din eller hesten skyld, men for at vise at du er ked af det, der er sket.

Men vil give dig ret i, at hun ikke havde noget at gøre inde hos nogle fremmede heste! smiley

• #10   18. dec 2008 Min computer gik i spas til sidst.. Men hun spørg om hun skal sige undskyld eller... ?

Hun spørger om jeres mening *har ikke selv Hg*

• #11   18. dec 2008 Svær situation.

Hvor gammel var pigen? Måske er hun ikke helt gammel nok til at forstå, at sådan noget gør man ikke. Og hvis hendes forældre ikke er heste kyndige - kender de nok heller ikke noget til hestens adfærdsmønstre..

Det er jo OVERHOVEDET ikke hestens skyld. Men under alle omstændigheder, går man IKKE ind til fremmede heste på en mark!

• #12   18. dec 2008 Man går aldrig ind til fremmede heste, og specielt ikke hvis man ikke ved en dyt om heste?!

• #13   18. dec 2008 Jeg kan ikke se nogen grund til, at hun skal sige undskyld.. Som hun selv siger: Pigen har ikke noget at gøre inde på folden hos fremmede heste..

• #14   18. dec 2008 Altså det handler i kort :
    Min venindes pony sparkede en pige som gik ind på folden uden at få lov... Pigen blir så sparket....
    Men alle kalder Te *ponyen* Nu for dum ... Og det min veninde ked af..
    og ikke nok med det skal hun siges undskyld.. :S Men det ville hun ikke..!
    Så spørge om det er hedne som er for hård.. eller ??

Og havd jeres mening er smiley

Okarry : )??

• #15   18. dec 2008 Altså, hun har jo bevæget sig ind på privat grund, formoder jeg.
    Ergo, hun har ikke noget at gøre der.

• #17   18. dec 2008 Ja.. Min veninde lød meget ubestemt.. Sær fordi hun er bange for at gøre det forkerte så Te ryger i Fedte fadet.. og blir solgt smiley

• #18   18. dec 2008 det er faktisk dit ansvar at hesten ikke gør skade på folk det går ind på dens fold..

Men samtidig så siger loven at man må ikke bevæge sig ind på privat grund uden ejerens tilladelse.. det kan man faktisk få en bøde for.
    LIge som at man heller ikke må gå ud på landmandens mark da dette også er privat grund

• #19   18. dec 2008 Helt ærligt, ungen er ikke undskyldt det mindste. Allerede da jeg var to, havde mine forældre banket (ikke bogstaveligt talt xD) ind i hovedet på mig, at man gik ikke ind på andres jord, om det så var en mark med heste, eller om der ingenting var. Det er bare med at opdrage ungen ordentligt. Hvis mine heste, sparkede en unge som rendte ind på folden, så fik forældrene at vide at de kunne holde deres lorteunger væk.

• #20   18. dec 2008 Fæhesten :
    Hvad vilel du så gøre med de heste der sparker??

• #21   18. dec 2008 Altså det er hverken du eller barnets skyld - men udelukket forældrene til barnet....

Man lader ikke sit barn vade alene omkring, hun kunne jo lige så godt havde været gået ud foran en bil....

Du kan vise interesse for barnets helbred- men jeg ville satme ikke undskylde... for det er at tage skylden på sig, og det er bestemt ikke fair...

Kan de voksende i denne situation ikke se dette, så kan de satme ikke selv tage ansvar for børn....

• #22   18. dec 2008 M&B - Icelandic -: sætte et skilt op med at man skal holde sig væk for hesten sparker tror jeg

• #23   18. dec 2008 aldrig i livet havde jeg sagt udskyld, hun skulle ikk gå ind til mine ponyer, så det er 100 % hendes egen skyld, lige meget hvor gammel hun. Hun har INTET og lave inde på folder dermed er det hendes egen skyld og ikk hesten. Det kan jo være blevet bange for den lille pige. Og den ville da heller ikk forstyrses når den går på folden og hygger sig! smiley

• #24   18. dec 2008 mener heller ik hun ska sige undskyld for noget, det jo pigens egen "skyld" hvis man kan sige det sådan. man vader da heller ik bare ind på privat grund og så går ind til private dyr, hun har jo slet ingen ting at gøre der

• #26   18. dec 2008 ikke til at vide hvad der sket på gården, men ja det kan være farligt at blive rodet ind i en hesteflok, især når man ikke kender dem. Så egentligt slap hun måske billigt.
    Men syntes hun for fredens skyld da skal undskylde hendes pony sparkede men samtidig benytte den undskyldning til at forklarer hvorfor den gjorde det ude på folden.
    Hvis hun sætter sig på bagbenene og nægter at undskylde, vil de jo stadig mene hesten er farlig og hun vil blive opfattet som et lille stædigt barn undskyld men set oppefra.
    Gælder om at få det bedste ud af situationen, et undskyld (Selv om det måske ikke er retfærdigt) har ikke taget livet af nogle, og så dialogen startet og så forklar din mening osv derefter.
    Håber hendes ben blir godt igen, sørgelig historie.

• #27   18. dec 2008 Jeg ville blive fuldstændig stikhamrende tosset hvis nogen bevægede sig ind på vores fold uden lov! For satan jeg ville gå helt amok!
    Mest fordi jeg slet ikke kan se hvad folk laver på vores fold? De vader jo heller ikke ind i folks haver, bare fordi de lige ville klappe kanin?
    Jeg ved ikke hvor gammel pigen er, men jeg kan ikke lige se hvordan det kan være din venindes skyld, at hun gik derind? De fleste børn ved, at man ikke går ind til en flok heste. Det vidste jeg allerede i 2 års alderen.

Jeg synes dog alligevel at din veninde bør fortælle at hun selvfølgelig er ked af det der er sket, men at hun ikke synes det er hendes ansvar, hvad hesten har gjort uden hendes opsyn - når hun jo ikke vidste at pigen var der. Om hun skal undskylde ved jeg ikke, men ihvertfald forklare at hun ikke kan stå ansvarlig for, at en fremmed pige kravler ind på en fremmed fold blandt fremmed heste. - det kan i værstefald være livsfarligt.

• #28   19. dec 2008 Jeg ville nok sige jeg var ked af at hun blev sparket (ikke direkte undskylde) og så ville jeg forklare hvorfor man ikke are går ind på en fold med fremmede heste..
    Ps: Der er intet der hedder lolland-falster.. det er 2 forskellige ø'er svare til at sige hun er fra fyn-jylland

• #29   19. dec 2008 fæhesten is the queen
    Det er IKKE ejerens ansvar!! Vi har lige haft snakket med forsikring, om noget ligende, og forsikrings loven omkring færdsel med heste er meget klar: når man har med heste at gøre, skal man være klar over det er farligt.
    Så medmindre ejeren har gjort noget forsætteligt for at skade pigen, kan hun ikke holdes til ansvar for noget, specielt ikke når pigen er gået ind på hendes fold.
    Pigen(nærmere pigens forældre) kunne derimod, holdes til ansvar, hvis der var sket skade på nogle af hestene, fordi hun havde været derinde, da det ikke er lovligt, at trænge ind på andres grund.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre i denne sag?

Annonce