649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Dit mål i år 2009 Dit mål i år 2009

Som vi nu går mørket i møde, og dagene bliver kortere og koldere, må jeg sige at jeg glæder mig til lyset kommer igen. Jeg har mine heste på landet, og har ingen ridehal og træne i. Det gør at min træning bliver noget begrænset af vejret og lyset, eller mangel af samme. Og efter jeg så har været ude ved mine heste, kan jeg ikke lade værd med og tænke på de nye ting jeg vil til og træne når vi går imod sommer igen.

Jeg tænker også på at jeg skal huske og at få bedækningsannoncerne sat på i god tid, og fundere over hvor mange hopper der mon kommer til næste sæson. Vi har snakket om at begynde med frostsæd, og er meget spændt på hvordan det kommer til og gå.

Har overvejet og tage min rød dame (Chanel) med til kåring i PSA til sommer og ja der er så mange ting, som jeg bare slet ikke kan vente med og komme i gang med. Ja dette er naturligvis udover den almene jule stress med gaveindkøb osv.

Og så var det jeg tænke på om det kun var mig der savner solen, og de mange lyse timer, når jeg er sammen med mins hest, eller om der er andre der har det på samme måde ?

Og hvad har i så af planer med jeres hest til næste år, hvad er jeres mål i år 2009 ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dit mål i år 2009
  • #1   13. dec 2008 Åh, savner virkelig de lyse timer, synes virkelig at det er"deprimerende" at solen næsten ikke skinner.
    Næste år skal jeg begynde at ridestævner på min hest, det glæder jeg mig meget til. I øvrig skal jeg også til folkeskolens afgangseksamen, så det er da også noget der skal arbejdes på..

• #2   13. dec 2008 Jeg håber at jeg kan træne en masse dressur med Heidi her i vinteren og så nå at kval. mig til DM i dressur for fjordheste (:
    Ellers er vores mål at have et godt år med gode oplevelser (:

• #3   13. dec 2008 Mit mål er at udvikle mig som rytter:

Dressur: Sidde stabilt stille med fødderne (kan jeg kun over korte intervaller pt)

Spring: At følge hesten bedre, han får altid 100% fri i munden, men han er jo fjordhest og har kort hals så jeg er lidt dårlig til at strække armene korrekt

Og så at få startet en masse stævner da det er mit sidste ponyår, og dermed kan jeg kun starte fjordhestestævner når året er omme.. så få startet lidt og gerne noget LA henad til sommer (spring)

• #4   13. dec 2008 mit mål er

dressur: en LB3 smiley

i spring : en LA smiley

• #5   13. dec 2008 mit mål er at komme igang med at springe igen da hesten elsker det men jeg tør ikke

• #6   13. dec 2008 lige nu er mit mål at finde en god part på det lokale ridecenter (:
    derefter kunne jeg godt tænke mig at ride LA klasser i dressur og LB spring.
    - og det er jeg ret opsat på skal lykkes, jo og så starte en masse stævner smiley

• #7   13. dec 2008 Det er fedt og høre hvad i alle sammen godt kunne tænke jer, for mig er det er værdifuld ting og have planer og drømme.

For mit egen vedkommende kunne jeg for min hoppe Chanel, godt tænke mig og ride skovtur, lige nu er hun let ryttervant, og det går skide godt. Ydermere kunne jeg godt tænke mig at få hende kåret til sommer.

Ang Kings knight, min hingst, er en mere udpræget træning m horsemanship det næste projekt, og senere muligvis lidt klassisk dressur, og træning med lange liner.
    Min drøm er at han skal tages med ud og showes engang, men ikke med traditionel dressur, men med øvelser så som, spanskeskridt, ridning, m f.eks piaf og vasade med kun snor om halsen, og lignende i den dur, og vi er startet, det er dog ikke noget jeg har planer om at skulle ud og vise med ham hverken i dag eller morgen.

• #8   13. dec 2008 Ride de højeste LA-klasser på distriktsplan.. Tror det er meget realistisk, vi starter et par LA4 i januar, så mon ikke vi når de sidste to også.. (:

• #9   13. dec 2008 Hej Louise smiley

Jeg glæder mig super meget til at det begynder at blive lysere igen! Er træt af at det er mørkt hele tiden, det dræner bare AL min energi smiley
    Glæder mig til at komme til at ride Sweety-pigen noget mere - er svært at få tiden til at hænge sammen lige i øjeblikket jo :-S

Målet er at få hende redet 3-4 gange om ugen (helst), så jeg kan få bygget noget kondi op i hende stille og roligt. På længere sigt vil jeg gerne igang med at springe på hende en gang i mellem - men det kræver jo en noget bedre kondi end hun pt har smiley

Så vil jeg gerne fortsætte med den tillidsopbygning vi har gang i i øjeblikket - at hun kommer til at stole mer og mer på mig, samt at jeg kommer til at stole mer på hende. Håber at hun med tiden dropper nogle af hendes sippe-dulle-vaner*GG*

Og så glæder jeg mig til at komme til at ride i skoven med dig og Nelle smiley

• #10   13. dec 2008 jeg vil så uendelig gerne blive så god til at ride, at jeg virkelig kan kurere problemer med alle heste!

Og bruge mine penge på undervisning.

• #12   13. dec 2008 Planer: Ride LB-klasserne og få startet lidt distrikt
    Mål:(formentligt lidt uoverskueligt) ride LA4

• #13   13. dec 2008 uha smiley
    det svært, for jeg har lige fået ny pony igen igen .

Men , PRI og PRT på distrikt plan, måske landsplan, men nu må vi se (:

Og vis Adonis går igennem røngten så
    PRI, PRT og PRM på distrikt & landssplan

mit mål, ;b men nu må vi se, adonis Har gået hygge pony i et halvt år nu, pga. skade.

og det mit sidste pony år sidste år smiley

• #15   13. dec 2008 og købe hest :b

• #16   13. dec 2008 at endelig starte en LB 1, overhovedet ikke et højt mål , men er blevet så træt af LC'erne (:

• #17   13. dec 2008 Få sat ham i ridning og starte det første stævne på ham : )

• #18   13. dec 2008 At få tilredet unghesten hvis den er klar til det og finde den et nyt hjem smiley

Og ride LA4 på Robin og Wareno.
    Tror det er rimelig realistisk!!

• #19   13. dec 2008 At Louise og Rosa kvalificerer sig til dressur finalen i Nibe cuppen - som afvikles september 2009.

• #20   13. dec 2008 Jeg har egentlig ikke de ville planer, tager det lidt som det kommer. Men mit mål med Artesia bliver at opbygge flere muskler i hendes overlinje, da dette desværre halter lidt efter alle de andre muskler hun sætter. Især omkring skuldrene. Så håber jeg at jeg selv kan få en bedre opstilling. Rent stævnemæssigt er mit mål at ride endten LB finalen til Nibe cuppen eller droppe nibe og debutere på distriktsplan i de lave LA'er.

Og med Escape er målet at hun skal være vægtvant ved årets udgang, samt trafiksikker og trailervant.

• #21   13. dec 2008 jeg er et par realistiske og nogle ret urealistiske "planer"

de realistiske er at jeg skal ud og starte stævner på Benzon.. smiley måske alle rede den 1. feb

de urealistiske er at nå LA i både spring og dressur inden 1 år.. også på Benzon.. men tror ikk lige det kommer til at ske..

men ellers skal jeg ride freja noget mere og måske et år mere som stald pige?

• #22   13. dec 2008 at være med til mindst ET show...

• #23   14. dec 2008 at ride fyns mesterskab på silke og milan
    at milan og silke blir B pony

• #24   14. dec 2008 KOMME TIL STÆVNE PÅ MIN HEST OG SPRINGE OVER VORSES REKORD(:

• #25   14. dec 2008 mit mål er, ikke at have nogle mål:D

• #26   14. dec 2008 at få genoptrænet impulz korrekt
    at lade være med at kæmpe med ham
    at jeg øver mig på at læse hans sprog bedre
    at han måske bliver klar til en lc-dressur i løbet af næste år smiley

• #27   14. dec 2008 Altså vi har et 40x60 ridehus, så der er ingen problemer.
    Men mine mål er nok;
    ride LC-LB spring stævne - det kan han til træning . smiley
    oG snart lære den knold hest at gå til bidet.

• #28   14. dec 2008 At finde nogle der vil låne mine drenge til jeg selv har mere til og overskud til dem! At blive rig ville ikke være helt skidt smiley

• #29   16. jan 2009 jeg VIL starte la3 i år ;D

Kommentér på:
Dit mål i år 2009

Annonce