{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

Spiser ikke så meget {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til at min nye haflinger ikke rigtig spiser så meget. Jeg har nu haft hende i knap 2 uger og ikke på noget tidspunkt har hun overfaldet sin mad. Hun får hø i løsdriften morgen og aften og spiser med velbehag. Så kommer jeg ned til hende om eftermiddagen og her får hun så to store håndfulde færdig blandet hestefoder/musli men det spiser hun ikke op. Hun spiser noget men så gider hun ikke mere og går. Det har jeg aldrig oplevet før. Min tidligere hest kastede sig altid over maden.

Hun er i fin foderstand og blev handelsundersøgt for 3 uger siden inden køb og der var ikke noget med hendes tænder eller mave eller noget. Hun virker hellere ikke syg. De sidste 2 dage synes jeg dog hun har virket lidt trist men hun er ellers om hun plejer. HUn ville helelre ikke have godbidder og har ikke villet det på noget tidspunkt.

Er det normalt at nogle heste bare ikke er så mad interssert ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser ikke så meget
  • #2   9. dec 2008 Min venindes hest ville heller ikke rigtig spise de første 14 dage hun havde den. Det er ikke normalt, at en hest ikke vil spise, det kan være en god idé at tage og ringe til drlægen og høre hvad han mener smiley

knus

• #3   9. dec 2008 Hm, min hest har en periode hver vinter på 14 dage ca hvor hun ikke spiser meget og det fordi hun er vinterdeprimeret, men som sagt går det hurtigere over igen, og hun er en glad hest igen (: Måske er den lidt trist over denne årstid? det er der mange heste der er, men det kan jo self også være andre ting.

• #4   9. dec 2008 Hun blev som skrevet tjekket i hoved og r... for 3 uger siden inden køb. Hun virker helere ikke syg så ville ikke vide hvad jeg skulle sige til dyrlægen. HUn græsser fint på folden og spiser masser af hø.

• #5   9. dec 2008 Det minder mig faktisk om jeg engang passe de en hest som hellere ikke rigtig gad spise op når den var blevet fodret en måneds tid dagligt.

• #6   9. dec 2008 Hun skal da have lov til at falde til, jeg fik da afvide af den nuværende ejer at min gamle traver hoppe heller ikk ville spise til at starte med, men nu spiser hun

• #7   9. dec 2008 Jeg synes det lyder lidt som om hun lige skal vænne sig til at være flyttet. Ikke alle heste tager det i lige stiv arm. Så længe hun vil æde hø så er hun jo ikke helt fra snøvsen. Ellers så prøv et andet foder. måske hun ikke bryder sig om det du har nu. Snak evt med tidligere ejer om de har været ude for noget lignende. Og ellers snak med dyrlægen hvis du synes det bliver ved, også selvom du måske ikke ved hvad du skal sige.

Kommentér på:
Spiser ikke så meget

Annonce