{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spiser ikke kraftfoder..
  • #2   26. jan 2012 muligvis.
    Men en hest, kan også godt blive træt i længden af det.
    Får den meget hø/wrap andet lignende? så kunne det være den ikke lige var sulten? eller der er noget med foderet.

Håber bestemt ikke den er syg.. men kan man aldrig sige på forhånd

• #3   26. jan 2012 min ville heller ikke spise sidst så begyndte jeg at give ham irish mash fra st. hippolyt ved siden af hver dag og nu spiser han det hele;)

• #4   26. jan 2012 Den kan måske være dehydreret ?? =)

• #5   26. jan 2012 entertainer gik fra foderet for snart 14 dage siden (spiser igen)... Der fandt vi ud af dagen efter at han var i slemme smerter fordi han havde fået en omgang lynfangtittis (et kæmpe stort hævet bagben)... Han var meget halt og øm...

Så hesten kan også gå fra krybbe foderet hvis den har smerter

• #6   26. jan 2012 min lille ikke spise foder til at starte med.. han var simpelthen ikke van til det. han ville heller ikke spise gulerødder, æbler, rugbrød eller hestebolscher smiley nu findes der ikke bedre end gulerødder og rugbrød smiley -han foretrækker gulerødder frem for hans lucerne f.eks.
    er der kun lucerne i krybben så spiser han det ikke før hans aftensmad er kommet oveni smiley

• #7   26. jan 2012 hun plejede at spise op, men gør det ikke mere.
    Hun får en del wrap morgen og aften, og hun har adgang til vand hele tiden. Hun har næsten lige fået tjekket tænder, og der var ingenting..

• #8   26. jan 2012 hvad får hun at spise? har du tjekket om foderet eventuelt er dårligt? smiley

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #9   26. jan 2012 Maria L, hvad fodrer du med og hvor mange gange fodrer du om dagen ?

Produkt og mængde helst det er jo svært at svare når man ikke ved om du fodre tilskudsfoder eller fuldfoder og hvor meget er en del wrap morgen og aften.

• #10   26. jan 2012 i og for sig er det vel lidt "lige meget" hvad hesten får og hvor meget...

for den PLEJER at spise op, får stadig det samme, men spiser ikke længere op..

så det er jo egentlig ikke et spørgsmål om hvad hesten får, idet den plejer at spise... men mere ejer som undre sig over at den ikke længere spiser op

• #11   26. jan 2012 Og du er sikker på den drikker ?? =)

Min hest ville nemlig heller ikke spise sit foder, han ville have alt andet gulerødder, godbidder og sit hø, men sit foder NEJ.

Vi fandt så ud af at han havde slukket for sin vandkop, så derfor havde han ikke fået vand. Og blev jo dehydreret. Ringede til dyrlægen som fortalte at de have rigtig mange heste der i det hele taget ikke ville drikke her om vinteren, og som derfor blev dehydreret.

• #12   26. jan 2012 lene&baby: Jeg har tjekket foderet, og det er ikke for gammelt, lugter som det plejer, og ser ud som det plejer.. Jeg har ikke skiftet noget, ud, alt er som det plejer.

JM: jeg fodrer med perfomix, og fodrer én gang om dagen + en halv skive wrap morgen og aften.

Ditte P: hun drikker hver gang hun bliver lukket på fold, og går gennem løsdriften, så det vil jeg da gå ud fra.. hun går ude hele tiden, og der er varme i vandkoppen, så den er ikke frossen eller noget. og so sagt drikker hun hver gang jeg lukker hende ud smiley

• #13   26. jan 2012 Okay ja så er det nok ikke det =)

• #14   26. jan 2012 Hvor gammel er hesten ?
    Havde en gammel vallak som jeg skiftede foder på hvergang en sæk var tom -ellers gad han ikke spise....indtil jeg begyndte at bruge roepiller og Hipp naturmusli

• #15   26. jan 2012 Hun er 7... overvejer også at skifte foder, men har 30 kg tilbage, og det vil jeg helst ikke smide ud..

• #17   26. jan 2012 Er det bare i dag hun ikke har spist op?

Spiser hun ikke op eller vil hun ikke spise det overhovedet?

Er hun normalt madglad?

Ville hun normalt spise, hvis du kom ud på løsdriften med en spand mad - vil hun spise i dag?

Min hoppe var meget meget madglad, så hvis hun ikke ville spise sin mad, var der altid noget galt.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #18   26. jan 2012 Nu mener jeg altid det er relevant at spørge indtil hvad og hvor meget mad hesten får og hvornår da problemet er at hesten ikke længere spiser det den tidligere har gjort.

Kan se at det er et fuldfoder du anvender og der skal man ofte give en forholdsvis stor portion kan desværre ikke finde en fodringsanvisning på Cavalor foder men da dit foder er primært havre og byg og majs ville jeg nok dele maden over nogen flere små portioner og se om ikke det kunne afhjælpe.

Nogen heste kan gå fra maden hvis portionerne er for store eller hvis det foder man har anvendt har forkerte indhold i forhold til det man bruger hesten til, får hesten feks. overdoseret A vit. så får den det dårligt efter en tid og holder op med at spise, og dette er ikke noget jeg har fundet på det har jeg fra min dyrlæge som tit er inde over goderværging da hun arb. med væddeløbere.

• #19   26. jan 2012 min ismule gik fra sin foder, når de gør det stiger ketone tal og insulin, det gør dem dårlige, og giver endnu mindre ædelyst.
    en sukkerholdig diæt kan få dem på ret køl igen.

giv den æbler og gulerødder, sammen med fodret mon ikke den begynder at æde igen.

det virkede i hvertfald på min isbuk, hun er nu oppe på fuldration af kraftfoder, og de her pokkers tilskud hun skal have, og hendes diæt ser således ud.

4dl pony müesli
    4dl roepiller
    2dl melasse
    1kg gulerødder
    2æbler
    ekstra vitamin A,D og E
    magnesium
    feed compleks
    og alt det hø og wrap hun gider æde

• #20   26. jan 2012 Manglende ædelyst, kan også komme hvis den får for meget salt. Får den salt tilsat? For så prøv at tage det fra et par dage, og sæt derefter mængden lidt ned.

• #21   26. jan 2012 Du kan også hælde lidt æbkejuice i maden , det kan få de fleste heste til at spise deres mad : )

• #22   26. jan 2012 Hun har ikke spist op i ca en uge. Hun får budet, spiser måske en smule, og lader det derefter være..
    Jeg vil ikke definere hende som madglad. Hun vil self gerne spise, men er ikke hel vild efter det..

Mange tak for alle jeres gode svar! Jeg prøver nogle af jeres råd, og ellers ringer jeg til hr. jeg-ved-godt-jeg-tager-mange-penge-for-det dyrelægen..

• #24   27. jan 2012 Der er også kommet de der nye tørrede gulerødder og rødbeder, de skulle være gode at blande med vitaminerne : )

• #26   27. jan 2012 Ved du også hvad de koster ca?

• #29   27. jan 2012 mange tak : )
    Kan godt se det er ret dyrt, ca. 3 gange så dyrt som alm. gulerødder, men ellers vældigt smart.

Kommentér på:
spiser ikke kraftfoder..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce