{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

muk - og hævet bagben?! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der før har oplevet at hesten har fået et hævet bagben af muk ?
Min hoppes ene bagben er hævet og det eneste jeg (og senere dyrlægen) har kunnet finde er lidt muk i koden... Dyrlægen ordinerede penicillin i 3 dage samt muk-salve til udvortes brug, og det har jeg så gjort og hævelsen faldt da også lidt... Syntes bare det er lidt utrolig at så lidt muk som hun havde skulle være skyld i hævelsen - og vil høre om andre har oplevet det?
Hun er ikke halt eller på anden vis generet af hævelsen...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muk - og hævet bagben?!
  • #1   8. dec 2008 ja, også min den ene står med hævede bagben pga. muk.
    Har smurt hende på de hævede områder med svensk blistring og behandler mukken med stalosan pasta. det er nu på 4 dagen så småt begyndt at virke.

• #2   8. dec 2008 muk gør at det hæver og det er ømt.
    du kan bruge skinhealer det er super godt. der er ikke andet for end at smøre det ind og vaske hendes ben

• #3   8. dec 2008 Ja, jeg har oplevet at flere heste ude ved os har fået det... Et par af dem endte endda med at få lymfangitis, så jeg har virkelig fåer respekt for muk efter det...

• #4   8. dec 2008 atamon hjælper ikke en hat fis. jeg har osse spurgt dr.dyr og han siger det er det værste man kan bruge eftersom hesten kan udvilke svamp og blive overfølsom for det og miste hår osv.
    og så stinker det.
    lad for guds skyld være med at bruge det

• #5   8. dec 2008 ja men jeg bruger skam heller ik 300.. derimod en 50'er og så er jeg sikker på min hest ik er overfølsom ellers mister hår eller andet. eller får svamp

• #6   8. dec 2008 jeg siger bare hvad min dyrlæge siger og jeg har dog oplevet på tre af mine heste at de har fået svamp af det og mistet hår, det er jo ikke alle heste der kan bruge det. og det er fanme de færreste heste der ikk kan tåle skinhealer

• #7   8. dec 2008 Mht. hvad der virker og ikke virker, så kommer det jo i høj grad an på hvad der har forårsaget mukken. Nogle gange kan det være pga. svamp og andre gange er det bakterier - og det kræver jo logisk nok ikke den samme behandling smiley

• #8   8. dec 2008 min har også været meget hævet i sit det ene forben da han havde lidt muk. og der gik næsten 2 uger før den var normal igen..

• #9   13. okt 2009 Hej. Jeg har selv en hoppe der sidste vinter var meget plaget af muk, blev rådet til at vaske det og det gør jeg aldrig igen. Ved jeg vaskede det grundig i sæbevand fik jeg jo rigtig åbnet og opblødt mukken så bakterier rigtig kunne komme ind, næste dag var hun mega hævet på sit ene bagben. Kontaktede dyrlægen og han Sagde det var godt jeg reagerede så hurtig, for blev det være end det var, kunne det sætte sig til betændelse i benet eller en hest med halt. Så fik en indsprøjtning og noget salve at smøre med, ret effektiv. Også herefter mod andre sår hun evt. Måtte få.

Kommentér på:
muk - og hævet bagben?!

Annonce