{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan stopper jeg?
  • #2   8. okt 2008 Mange tak....

jeg tænkte nok at det var sådan.. har også kun prøvet med heste som aldrig har prøvet horsemanship, og hvis jeg for en hest vil jeg klart træne fra jorden først..

• #3   8. okt 2008 Evt læg en lykke om halsen på hesten, og klem med knæ og være tung i sædet og tag meget let i remmen om halsen, gentag det mange gange, til sidst behøver du ikke røre remmen, evt kombinere med en lyd som den kender og ved er stop. så genkender den tryk signalerne efterhånden.

• #4   8. okt 2008 Start med at lærer hesten at stoppe og dreje via ben, vægt og stemme, når den har bid i.

• #5   8. okt 2008 stopper ved at sætte mig tugt i sadlen og tage begge ben væk fra hesten og træde ned i bøjlerne og så sige woha.. hvis ikkke hesten stopper på det tager jeg i tøjlerne til den står stille.
    Gentag dette mange gange og hesten vil stoppe på at du træder ned i stigbøjlerne smiley

• #6   17. okt 2008 En god metode er (synes jeg) at træne stoppet fra jorden først.
    Du går ved siden af hestens skulder og holder tøjlerne/tovet som hvis du red.
    Når du så vil stoppe glider du den ene hånd ned ad tøjlen 3 gange (forbereder hesten) så tager du fat i den tøjle og drejer hestens hoved. Selv om den stopper er det godt engang imellem lige at dreje dens mule over til dit knæ for at holde halsen smidig!
    De første par gange vil den højst sandsynligt gå i cirkler men til sidst vil den stoppe bare du glider hånden ned af tøjlen smiley
    Når du sidder på hesten skal du self bruge stemme og vægt inden du tager tøjlen.

Ideen med at stoppe men en tøjle er at du så kan bruge samme metode ved ridning med 1 tøjle

Håber det hjalp smiley

Kommentér på:
Hvordan stopper jeg?

Annonce