{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
295 visninger | Oprettet:

Spilder foder ? {{forumTopicSubject}}

Pixie har det med at spilde ret meget af hendes foder. Hun tager hovedet ned i spanden og fylder munden hvorefter hun tager hovedet op og kigger rundt over det hele, og halvdelen af maden ryger ud igen.
Det er et lidt ærgeligt spild, specielt nu hvor foderpriserne er så høje og hun i forvejen ikke er så let at fodre på.
Er der nogen der har en idé til hvad jeg kan gøre for at stoppe eller i hvert fald nedsætte det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spilder foder ?
  • #3   27. sep 2008 Hun fik tjekket tænder i foråret, så det er ikke det. Og hun har spist sådan lige siden jeg fik hende. Det med tænderne var nemlig også min første indskydelse.

• #4   27. sep 2008 Det gør Athene også.
    Der er intet galt med hende, hun er blevet tjekket, det er bare hendes måde at spise på. Og hun har fået raspet tænder og hun er ikke stoppet af den grund. min dyrlæge siger at det er der mange heste der gør.
    men for at ''lindre'' problemet kan man lægge nogle sten i krybben, fordi så tager det længe tid for dem at spise og de tager heller ikke så meget mad i munden, da de skal passe på med at de ikke tager stenene med (:

• #5   27. sep 2008 Ja, jeg har godt hørt om det med stenene, Men kan det ikke gå hen g blive lidt farligt? De skal selvfølgelig have en hvis størrelse, men Pixie kan komme til skade med hvad som helst.

• #6   27. sep 2008 Palmira gør præcis det samme. Hun står også og kører rundt med hovedet og taber halvdelen ud af munden xD

• #8   27. sep 2008 Jeg har alsrig oplevet at nogle heste er kommet til skade ved den ''metode''.
    Stenene skal selvfølgelig være forholdvis runde og uden skape kanter.
    og som du selv siger havde en passende størrelse.
    Jeg har ikke selv lagt det i, da Athene må spise som hun vil, selv om halvdelen ender på jorden d:
    Men jeg har set andre gøre det med stor fornøjelse, og hesten spilder ikke nær så meget (:

• #9   27. sep 2008 Fodre hende på gulvet? Altså med spanden stående på gulvet ?

• #10   27. sep 2008 • SA •
    Det må jeg prøve så smiley

• #12   27. sep 2008 hvad med at foder den i boksen, så den har ro til at spise sit foder?? Min hoppe gør det samme.. men hende foder jeg i boksen for at give hende ro til at spise.. det samme med de to andre.. smiley

• #13   27. sep 2008 .. det er ikke sikkert du kan gøre mpoget ved det!
    belina gør det også, og der er intet galt med hende

=)

• #14   27. sep 2008 Hun bliver fodret i boksen. Hun er som Dina . siger en af de opmærksomme og lidt nervøse heste. Det med spanden på gulvet har jeg prøvet, det gør det kun værre, og så vælter hun også spanden.

Jeg har købt noget lucerne til hende og det har faktisk hjulpet lidt, og hun skal alligevel til at have noget olie så kan det være det hjælper også, ellers må jeg prøve det med stenene smiley

• #15   27. sep 2008 Det er en dyrlæge, og hende har jeg nu fuld tillid til. Hun er super dygtig og har hjulpet mig meget med mine andre heste også.

• #16   27. sep 2008 Det gør rigtig mange af vores heste også.
    Og mange af dem skubber faktisk også foderet ud ad krybben, og spiser fra gulvet.

Jeg ville prøve at fodre dem på gulvet - Altså, bare lægge foderet på gulvet. Eller prøv med sten (;

<i> - Jette

Kommentér på:
Spilder foder ?

Annonce