Privat hestehandler - pas på {{forumTopicSubject}}
I starten af i år satte jeg på vejne af mine svigerforældre 2 ponyer til salg her inde på siden. På grund af bla sygdom havde de ikke længere mulighed for at beholde de 2 ponyer som hele familien ellers var ret glade for.
Jeg skrev helt åbent i mine annoncer at hestene havde fejl - især den ene led af kronisk bronkitis og krævede derfor specielle staldforhold og kunne ikke rides meget.
Jeg blev kontaktet af en sød ung pige der havde set annoncen på den ene her inde på siden. Hun kom og kiggede på Freja som hun var intresseret i da hun var nordbagge/haflinger - lige det hun skulle bruge som skovturshest. Da hun ser Steppie en blanding af welsh/dartmoor(hende med bronkitis) finder hun ud af at det lige er noget for hendes lillebror som ikke er meget vandt til at ride. Det ender med at hun får begge på prøve og får dem ekstra billige fordi hun vil lade dem blive sammen og fordi de som sagt begge er syge.
Jeg spørger flere gange til om hun har i tankerne umiddelbart at sælge dem videre hvor svaret er at hun selvfølgelig ikke kan love at hun ikke en dag vil sælge dem, men det er ikke hensigten lige pt.
For nyligt hører jeg tilfældigt af omveje at der er startet et super godhjertet projekt op med ridecenter baseret på frivillig arbejdskræft - og sørme om ikke de har "mine" 2 ponyer gående. Jeg kontakter dem og fortæller at jeg er glad for at høre de stadig er sammen men om de ved de er syge. Det har de intet hørt om men har faktisk haft problemer med begge heste. Der ud over har de giver næsten 3 gange så meget for de 2 ponyer end vi solgte dem for kun få måneder senere.
Så pas på der ude. Der er en meget hjerteløs og samvittighedsløs "hestehandler" på spil her på siden - jeg så det slet ikke - hvilket de nye ejere heller ikke gjorde. Hun er virkelig en sød og indtagende ung pige på 22 år når man ikke kender hende nærmere, men hun tåler bestemt ikke nærmere bekendskab!
nov 2007
Følger: 92 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 90
feb 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Har efterfølgende fået kontakt til andre der også har kedelige historier om samme pige der i øvrigt har tæt kontakt med en kendt hestehandler her på sydsjælland.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
aug 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 668
mar 2004
Følger: 13 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 130 Svar: 1.088
Fy for pokker.
feb 2007
Følger: 95 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 194 Svar: 790
feb 2008
feb 2007
Følger: 95 Følgere: 91 Heste: 2 Emner: 194 Svar: 790
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 35 Heste: 8 Emner: 59 Svar: 452
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 668
feb 2008
Det værste er bare at det er så svært at sikre sig imod. Jeg snakkede mange gange med Julie og var endda ude og besøge hestene hvor også jeg mødte en veninde til hende. Jeg havde på intet tidspunkt anden fornemmelse end at hun bare var en smadder sød og fornuftig pige der ville sørge rigtigt godt for mine ponyer.
Privat hestehandler - pas på