{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hestehandler= svindlere?
  • #1   11. sep 2007 Har oolevet s;.

• #2   11. sep 2007 hvordan?

• #3   11. sep 2007 min bedstefar er hestehandler xD..
    altså ikke sådan vildt men han handler da heste xD.

jeg synes lidt han svindler for de forlanger meget mere for dem end de er værd s:

• #4   11. sep 2007 De svindler fandme mere privat end hos en hestehandler, der kan man altid levere hesten tilbage, det kan man aldrig privat uden det ender i retten >_>
    Fatter ikke hvorfor mange har så meget imod hestehandlere...

• #5   11. sep 2007 at de sælger en hest med en skade i benet, min veninde fik en hest på prøve, med en skjult skade i benet, og de forlanger alt for meget.

• #6   11. sep 2007 Det kan man ikke sige. Man opfatter bare enhver hestehandler, som en ældre herre, som vil sælge for enhver pris - og det er uanset hvilke kneb der gælder.

Problemet er nok større ved private, da man generelt har en større tiltro til disse end hestehandlere og derfor har lettere ved at blive snydt.

Hvad jeg har oplevet - og jeg har haft mange heste, og også solgt en hel del efterhånden - så kan jeg af erfaring sige at private absolut ikke er bedre! Desuden så er jeg lidt af den opfattelse at man må tage konsekvenserne, når man har købt en hest og måske er blevet snydt.

I langt de fleste tilfælde kunne man have garderet sig mod at blive snydt ved eksempelvis at få lavet dyrlægeundersøgelse, røntgen, se hesten flere gange og opleve den alle steder såsom boks, stald, i trafik, på fold etc.

Der er aldrig garanti og folk tror ofte at heste til småpenge har været i røntgen, er tjekket i hoved og r** og forventer til tider alt for meget.

Jeg har da købt en hest med henblik på videresalg og da jeg fik den hjem var den halt. Jeg solgte hende billigt som avlshoppe og havde heldigvis hoppeføl ved siden. For de penge kunne jeg aldrig finde på at lægge sag an eller andet.

Louise S.

• #7   11. sep 2007 VIL LIGE GØRE OPMÆRKSOM PÅ AT JEG SOM SÅDAN IKKE HAR NOGET I MOD HESTEHANDLERE, VIL BARE GERNE HØRE HVA ANDR SYNES (:

• #8   11. sep 2007 Jeg har altsdå heller ikke noget imod dem:D.

• #9   11. sep 2007 jeg er blevet snydt ved en hestehander men jeg har også købt en hvor jeg ikke er blevet snydt... det kommer meget an på hvor man køber...

• #10   11. sep 2007 Ofte aner nogle hestehandlere jo ikke at der er skjulte skader etc. De rider oftest ikke selv hestene og kan ikke mærke om der er noget galt, hvis ikke det er tydeligt.

De handelsundersøger dem jo ikke selv inden køb.

• #11   11. sep 2007 Private snyder mere end heste handler.. De to sidste hest jeg har haft var købt privat har haft skader.. så private er ligså farlige at handle med som hest handler...

Generalt er det bare pisse farlig at købe hest idag for der sån bliver snydt med det...

Man skal bare altid huske at få lavet handelundersøgelse og røngten så er man beder sikret... og få guds skyld husk at lave kontrakt med sælger:)

• #12   11. sep 2007 Ikke nødvendigvis.

• #13   11. sep 2007 Har oplevet det.

Havde engang købt en pony hos hestehandler. Jeg synes hendes ben så lidt hævet ud, men ikke så meget at det gjorde det store. Da Jeg fik hende hjem blev hendes ben bare doppelt så stort og mega hævet. han lovede at give os pengende tilbage inden for 14 dage hvis der skete noget, men han ville ikke give os pengende...

Ponyen blev aflivet senere da det ikke var til at rede , så tænk jer om inden i køber ved hestehandler smiley

• #14   11. sep 2007 Jacqueline H : Hvis man køber sådan en pony, ja, så synes jeg altså man er selv ud om det. I fik den ikke undersøgt og det måtte I betale for. Sådan er det..

• #15   11. sep 2007 tænk jer ligså meget om ved at købe hest ved private...

• #16   11. sep 2007 enig med louise k..

• #17   11. sep 2007 Camilla H : Ja .. det er jo sådan alle steder. Bilforhandlere mm. - ja, hvis man ikke ved noget om det man skal købe, ja, så bliver man snydt.

Der er bar alt for mange der tror, de lige kan låne med hjem og så levere tilbage.

Så må man ofre pengene for at være sikker.

• #18   11. sep 2007 louise K :

Vi købte den på et marked, og det var ved at lukke, så den dyrlæge der gik rundt var taget hjem! Vi betalte en udbetaling til den var blevet undersøgt derhjemme, og hvis den ikke var OK ville han tage hesten igen og afl. pengende !!!

• #19   11. sep 2007 Ja sån er det nemlig.. Dem som ikk vil betale prisen for en handels undersøgelse osv.. må jo så bare betale prisen for ikk at have fået en hest som de er tilfreds med... sån er verden bare idag:)

• #20   11. sep 2007 Hej
    Jeg kan egentligt godt forstå at nogen glemmer at sige sandheden, og evt fejl eller unoder, jeg er så dum at jeg fortæller alt, så mange køber andre steder, hvor de ikke får unoderne at kende, før de har købt hesten, En del venner så tilbage, med spørgsmål om hvad de så kan gøre, ja det er et svært spørgsmål, for man skal kunne bevise at problemerne var der ved købet, og det kan være svært.
    Jeg er meget ærlig, fordi jeg ønsker det bedste for både hest og rytter, man skal passe sammen, ellers går det i møg.og det ønsker man jo ikke.

nå, nu fik i lige en stor smørre igen smiley

Kan slet ikke lade være, bær over med mig :-))

Anita W

• #21   11. sep 2007 Jacqueline H : Nu har du jo købt på en marked - og hvem og hvad bliver solgt på et marked? Det gør de heste, som oftest ikke kan sælges andre steder. Når du køber på et marked så er det næsten forudsat at der er et eller andet. Det er nok det sted, hvor folk snyder mest.

Jeg har også altid været ærlig og ja, det koster ind imellem nogle købere, men jeg kun haft tilfredse tilbagemeldinger på at de er så glade for hesten (foruden en enkelt gang). Så på det punkt er jeg enig med ANITA.

Godnat alle sammen.

• #22   11. sep 2007 Synes ikk det er værre end alle andre steder.

Men anita w har lidt ret i det hun siger.

Men vil sige at hestehandlere ikke er så trælse at handle med som der er fordomme med.. smiley

• #23   11. sep 2007 Har ikke selv oplevet det, men har set og hørt på tæt hold, hvordan folk blev snydt helt vildt. Både med prisen og med røngtenbilleder, hvor der var noget som ikke blev sagt, og så når der ikke var noget blev det sagt som om at der var noget.

• #24   11. sep 2007 Det med billeder, det sker desværre også privat, vi var ved at købe en pony, til 75000, den gik igennem dyrlæge tjek uden anmærkninger, men da vi fik ham hjem, opdagede jeg en sarcoide knude, langt oppe på det ene bagben, indvendigt, den påstod dyrlægen at han ikke havde set, men den var faktisk ret stor.

Anita W

• #25   17. nov 2007 Jeg føler mig snydt af hestehandler, der gerne vil have det til at se ud som "god tjeneste" for hesten! Fik bla. fjordhest, der nu har været halt i 2 år, dyrlægeregninger, smed osv. Han har aldig kunne bruges og burde ikke være solgt videre. Og med Colo. ågerpris, han lignede et øg, og der er meget arbejde med ham, Tabt ca. 10.000,- på handel med desværre de samme personer, uden idag at have det jeg udtrkkeligt sagde: en stabil rolig ridehest :O(

• #26   19. nov 2007 merethe P: Så skulle du have fået de heste undersøgt inden du købte dem. Det er dit tab, og jeg mener ikke det er andres fejl end din egen, hvis du ikke fik den undersøgt inden køb.

Jeg har købt en etterhoppe med føl på Fyen. Hoppen skulle være ridehest, men viste sig at være halt på et af forbenene. Jeg fortalte selvfølgelig sådan og sådan til sælger, men jeg kunne aldrig drømme om at bede hende tage den tilbage. Aldrig! Så skulle JEG have ofret pengene på dyrlægetjek mm., hvilket jeg ikke gjorde - og - ja, mit tab.

Du står i samme situation - for egen regning ligesom jeg gjorde. Desuden - man skal aldrig købe tynde heste; du ved ikke hvad de gemmer på af sygdomme og du kan aldrig opleve hesten som den er, da den ikke har kræfter til at vise dens sande jeg. Så nu du køber et øg, ja, så er det da selvfølgelig noget der kommer til at koste. Men ingen tvang dig.

• #27   25. feb 2009 Jeg kan nævne mange hestehandlere der svindler for vildt.

De gør det kun for pengenes skyld, og de tror bare fordi de sælger heste til billige penge er det ioden at de har fejl, og de tror de kan frasige sig alle love og regler om garanti.

Private har som regel altid interesse i at hesten får det godt, fordi de holder af dyret.
    Prisen er som regel lidt højere, men du ved hvad du køber og at det ikke er en hest som er opgivet af anden rytter og solgt billig til hestehandeler fordi den er i stykker.

Kommentér på:
hestehandler= svindlere?

Annonce