træning i skoven {{forumTopicSubject}}
ja isabella har siden jeg deltog i min eneste jagt på hende, været ret voldsom når vi skulle galopere i naturen, og har været utrolig svær at stoppe..
lavede et indlæg på HN om at jeg overvejede at prøve en hackamore... men stortset alle synes det var en dum ide, og synes jeg skule prøve pessoa i stedet..
men jeg kan bare ikke få mig selv til at smide sådan et bid i munden af hende... så hellere undvære galop i naturen tænkte jeg...
de synes så (på HN) at det var dumt bare at give op....
så idag tænkte jeg, "jeg kan da lige forsøge igen"... i starten var hun vild... indtil jeg fandt på ideen med "dressur" i naturen... så jeg fandt et godt fladt stykke græs, og så blev der ellers trænet volter i galop (der kan jeg nemlig bøje hende af, og på den måde få hende til at sænke farten)..
og kæresten fangede et par gode billeder, hvor hun virkelig har gang i motoren (bagparten)
galop
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/284732.jpg?30-08-2008 15:57:06
trav
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/292748.jpg?30-08-2008 15:57:06
det er helt klart noget der skal trænes igen... for jeg drømmer jo om at kune ride terræn springning på hende en dag... og så skal man jo kunne styre hesten he he
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
dejligt når noget lykkedes, klem på, i skal nok finde ud af det. :-))
Anita W
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Ville jeg aldrig kunne gøre på Maja i skoven, hun er stukket af når man sætter hende i galop
Måske trav, men aldrig på en stubmark - der er hun også skredet væk i galop, skrøe hest x).
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 52 Emner: 64 Svar: 2.959
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
men hvor hyggeligt er det lige for hende hvis hun skal have hevet munden i stykker når hun skal stoppes?? (overdrivelse fremmer forståelsen)...
jeg er bare så glad....
dec 2006
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 114
Held og lykke med det.
Kunne også godt tænke mig at prøve ride terrænspringning en dag, men har bare ikke nogen steder lige i nærheden synes jeg.. s;
træning i skoven