{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slagtning vs aflivning.
  • #1   27. aug 2008 jeg er imod slagtning jeg synes virkelig at det er synd for hestene, min hest kahlagan blev aflivet det er det jeg er mest for

• #2   27. aug 2008 isabella skal ALDRIG slagtes.... INGEN skal spise min hest.. (og jeg spiser ikke andres)....

isabella skal aflives af hendes sædvanlige dyrlæge i hjemlige omgivelser med en tot græs og en gulerod i munden... bagefter skal hun hentes af en lastbil, og køres til kremering.... når hun er kremeret kommer hun hjem til mig igen...

SÅDAN skal min hest her fra...

selvfølgelig kan der ske noget uforudset såsom kolik osv.,... men under alle omstænigheder skal hun brændes... og hjem i en urne

• #3   27. aug 2008 Vores er også blevet aflivet, Kaukasus blev aflivet hjemme på vores gård fordi han hadede at kører i trailer så det var aller bedst at få gjort det herhjemme, Enjoy og Halifax blev på en dyrlægeklinik fordi de begge havde været der mange gange før, og det blev gjort stille og roligt og på en ordentlig måde,,
    Slagtning er ikk min stil, sku ingen der ska æde mine heste. og så sys jeg det er synd at stresse dem med lugten af angst og død..

Dette vil sikkert støde mange, men jeg tror at dem der forsvarer at få dem slagtet er pga de penge man får for det..?

• #4   27. aug 2008 Jeg ved det faktisk ikke helt..
    Men hvis jeg en dag stod i situationen ville jeg nok vælge aflivning.
    Helt naturligt synes man jo at en nål er mindre voldsom end en kugle i hovedet.
    Men tror egentlig at en kugle i hovedet er mest humant, selvom det virker voldsomt..

• #5   27. aug 2008 Ville aldrig slæbe en hest der skulle herfra, hen til et sted hvor den var utryg, nyt sted, nye lugte - der i blandt død, og ja i mit hoved kan de lugte det, det kan får/grise osv. også (:

Hellere i hjemmelige omgivelser hvor den er tryg, rolig og befinder sig godt end stress den i det sidste øjeblik den er her.

• #6   27. aug 2008 Har både sendt heste til slagtning og har haft heste der er blevet aflivet. Ikke noget af det er rart.....
    Men fremtiden her.... skal hestene aflives. Ikke fordi jeg er imod slagtning, men mine heste er nu alle chippet og må derfor ikke slagtes!!

• #7   27. aug 2008 nej, de bliver skudt i hovdet. ikke aflivet.
    bare tanken, om at han bliver SKUDT .. ej nej.
    han skal aflives, i hans daglige omgivelser.

det er heller ikke særlig sjovt for hesten at ankomme til et slagteri.
    de kan lugte blod, frygt, død osv..

• #8   27. aug 2008 næste gang dyrlægen kommer ud til isabella, så bliver hun chippet... for så er jeg SIKKER på, at HVIS jeg en dag sælger, eller HVIS jeg dør osv osv.. så bliver hun ikke slagtet eller kørt ud af landet

• #9   27. aug 2008 Ville aldrig i hele mit liv, sende min hest på sådan en transport, hvor den bliver kørt til slagtning. (pga. forholdene.)

• #10   27. aug 2008 Har oplevet begge metoder, men til enhver tid foretrække slagtning.

Jeg ser også det økonomiske i det, hvor jeg blot kører min hest til slagt (overværer gerne boltpistolens virkning for at sikre mig at hesten er død), jeg får pengene for kødet og det indgå i fødekæden.

Aflivning betaler jeg for at få hesten aflivet, betaler for at få Daka til at hente og evt bøvlet med at Daka ikke lige henter på dagen.

Har desværre ikke smagt hestekød, men vil gerne. Nogen, der laver lassagne med hestekød og byder på middag? Jeg er klar!

Jep, for slagtning - selvfølgelig i DK.

• #11   27. aug 2008 HVIS jeg en dag skulle træffe den beslutning for nogen af mine heste, ville de blive aflivet, da det er det jeg har det bedst med inderst inde, for INGEN skal spise mine "venner"...

Spirit er chippet, dermed giver det sig jo at han aldrig kan slagtes og til oktober når Kasmir skal vaccineres bliver han også chippet... Dermed er jeg sikker på de ikke ender på et slagteri, samt jeg føler mig meretryg ved tanken om hvis de skulle blive stjålet at det er letter og finde dem igen ! Sådan har jeg det bare med tingene !!!

• #12   27. aug 2008 Det kommer da an på hvordan de har det.
    Den første pony jeg fik blev slagtet, da han havde astma.
    Min søsters pony fik vi aflivet da den blev alvorligt syg.
    Lige nu står jeg og skal af med min pony, fordi den ikke er ordenlig når den har smed(den smider sig rundt, går i vejret, sparker ud efter folk, bider ovs., der er ingen som skal komme tilskade pga den) og gigt i benene og jeg ikke kan leve med at se ham om foråret hvor han er på smertestillende eller kan han ikke sådan rigtig gå(halter). ham vælger jeg så at få slagtet, det er da en hård beslutning. Men jeg tror det er det bedste for os begge, da jeg har haft ham i 7 eller 8 år.
    Og nej jeg gør det ikke for pengene, men fordi jeg ikke vil se på min hest ligger udenfor, og venter på at blive hentet og kørt væk, hvis den bliver slagtet er den væk, og sådan er det, du kommer aldrig til at se den igen.

• #13   27. aug 2008 Mette Meier . : Hvilken transport? Du sørger jo selvfølgelig for at den bliver slagtet i DK.

• #14   27. aug 2008 Jeg vælger dog selv at kører ham til slagteren da han ikke skal med i en transporter.

• #15   27. aug 2008 Helle Andersen
    Nu bare lige et spørgsmål?
    Vil du ikke hellere have at den får en god og fredfyldt i hjemmelige omgivelser død og så ska den ligge et par dage og så blive hentet? De plejer jo at putte noget over så man ikke ka se den?

• #16   27. aug 2008 Det jeg mente, var egentligt på slagtning i DK. smiley

• #17   27. aug 2008 Jeg foretrækker slagtning.. optimalt hjemme slagtning..
    Jeg har set og hørt om heste der kæmpede imod aflivnings sprøjten eller ikke døde i første forsøg.. endda heste der er vågnet op igen og har prøvet at flytte sig.. s der føler jeg slagtning er hutigere og sikrere..
    Og i Danmark er der da ingen fornuftige mennesker der sender hesten med en slagte transport.. man kører den selv (hvis det ikke kan gøres hjemme) og sikre sig den er død..

• #18   27. aug 2008 Iwe horse
    jo vi plejer da også at putte noget over dem, men at vide det er ens hest/pony som ligger der, det vil jeg bare ikke.
    Så heller at jeg ikke ser den mere, ved slagtning.

• #19   27. aug 2008 Mine heste skal ALDRIG!! slagtes, for kan bare ikke tage tankeen om det

• #20   27. aug 2008 min pony skal slagtes hvis ikke hun dør naturligt..
    Så skal en bekendt(måske min far) køre hende hen til slagteren og se hende blive skudt, så jeg ved at hun er væk.
    Man kan da ikke lugte død?

• #21   27. aug 2008 Vis min hest ik havde fået medicin så ville jeg nok vælge at give den ind til zoologiskhave for så bliver den i fødekæden, ville ik kunne bærer tanken om der skulle være en eller anden der skulle spise min elskede hest :s

Har haft en hest sammen med min mor som blev givet ind til zoologiskhavde

• #22   27. aug 2008 Sarah og felix : Jeg tror aflivning er langt voldsommere end en kugle i panden .. Men det vil altid gøre utroligt meget indtryk på en og noget man ikke glemmer, da det er sådan et stort dyr ..

Taco blev aflivet og det er jeg glad for smiley Vil ikke kunne klare at nogle mennesker skulle æde min dreng smiley

Det samme kommer til at ske med Stifler, jeg vil dog ikke være til stede når det sker, da det er så voldsomt at se sin bedste ven dø .. Taco husker jeg mest fra den sidste dag og sådan vil jeg ikke huske Stifler .. Når han er væk , vil jeg have hans pandelok og så kommer den op på væggen med et billede nedenunder Taco smiley

• #24   27. aug 2008 Ja, min hest er også chippet så den kan ikke blive spist ...

• #25   27. aug 2008 Hvis Wariant engang skal spises, så vil jeg selv spise hende... Ingen andre skal spise min hest..
    og hun skulle bestmt slagtes hjemme eller i DK hvor en kunne sikre sig det foregik under normale omstædigheder...
    Har smagt røget hestekød en gang og det smagte som alt andet røget kød- så har intet imod at man spiser hestekød., hvis flere gjorde det her i DK undgik vi måske alle de heste der bliver kørt udenlands for at blive slagtet.. heste som lider i transporten pga usle forhold og jeg ved ikke hvad...

Men umiddelbart ville jeg nok foretrække aflivning.. ved det ikke helt - da jeg heldigvis ikke står i sådanne en situation..

• #26   27. aug 2008 jeg er imod slagtning, fordi hesten sendes en uvandt sted hen som det sidste. mine heste skal alle herfra i vandte og trykke omgivelser. Kunne heller ikke leve med tanken om at et andet menneske spiser min bedste ven!

vi har fået aflivet flere heste, og de er stille og roligt soven hen i deres bokse, hvor vi sad med deres hoveder i vores skød. Skal mine nuværende heste afsted, skal det ska på samme måde.

• #28   27. aug 2008 CNN nej, men de mærker ikke giften?
    se sover jo..

• #29   27. aug 2008 CNN: nu findes der jo dyrlæger der afliver med boltpistol.

ville til al tid vælge aflivning, men hun er også chippet, så der er ikke så mange valg mere.

undrer mig lidt over de heste der ikke er chippet herinde?, det er jo et lov-krav og har været det siden 2005....

• #30   27. aug 2008 Man kan sagtens få en hest slagtet uden at den bliver spist.. så chippede heste kan sagtens slagtes.. man får bare ikke penge for kødet..

• #31   28. aug 2008 Jeg synes på¨en eller anden måde, det virker ualmindeligt barnligt at man ikke vil have dem slagtet - eller så er det fordi at argumenter mod slagtning bare er ret ringe?

Men er i hvert fald bestmt en af grundene til jeg holder fast på slagtning.

Louise

• #32   28. aug 2008 Louise K: Ja hver sin mening ikke. Jeg kalder jo heller ikke dig sadist fordi Du går ind for slagtning.

Taschina UDSTYR TIL SALG. .: Nu rådner heste jo ikke op i jorden såfremt de ikke bruges til zoofoder eller slagtes. De bliver destrueret på Daka, og giver energi.

• #33   28. aug 2008 ..Jolly&Camino . : Så synes jeg bare at man skulle komme med bare én god grund til at det er så ih og åh forfærdeligt at slagte sin hest? Det er jo et dyr, ligesom en gris eller en ko. De har ikke de store følelser - det er det, der kendetegner dyr.

• #34   28. aug 2008 Min hest skal aldrig slagtes - jeg er ligeglad med om nogen synes det er barnligt eller ej. Vil bare ikke kunne klare tanke om at han ville blive hængt op på de slagterkroge der også bare parteret...
    Ved godt han nok ville være ret ligeglad, men det er jeg bare ikke. Ingen skal sætte tænderne i min hest - fødekæde eller ej.
    Så hellere at han sover ind ved sprøjten.

Kommentér på:
slagtning vs aflivning.

Annonce