{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

ANSVARET for en hest!! {{forumTopicSubject}}

Citat: "Til hvert dyr, følger et ansvar".

- Jeg lagde dagen ud med at ride og ordne min egen hests boks. Efter det, ringede en veninde til én der har en hest ude ved os som har kolik! Det vil sige, at den jo skal gå rundt hele tiden. Hun spurgte om hun ikke snart skulle herud, for den kunne altså ikke stå her og den havde det dårligt.. "Ej, men hun havde først planer om at komme i morgen.." Og hun var der ikke hele dagen igår! Det vil sige, hun ville have at hendes hest med kolik skulle stå i en boks på spåner uden at komme ud og gå. Det kunne jeg ikke have, så jeg skrev og spurgte om jeg skulle gå med ham, og det måtte jeg gerne.
Så jeg gik i en times tid med ham, og satte ham så ind. Så kørte jeg hjem, men skrev så til en veninde (som har fået 14 dages karantæne fra gården) og sagde at hun bare skulle sige til hvis jeg skulle ordne boks eller lign. nu når hun ikk selv kunne gøre det.
- Jamen jeg måtte da gerne ordne hans boks næste gang jeg skulle derud. Jeg besluttede mig for at gøre det her til aften, for så havde jeg mere tid til Sörli i morgen efter skole. Jeg kom ud på gården, fandt en greb og en trillebør og stak greben i halmet. omg. det var for sygt! Hle boksen var pisset over! OVER DET HELE, den var nok ikke blevet ordnet 1 måned, hvor de bare havde fyldt nyt ovenpå hver dag uden at bare fjerne klatter! Der var svampe på det nederste og der groede græs + at lorten nederst var muggent! Det var for klamt... Det var virkelig crazy, kan næsten se det som misrygt - det var virkelig klamt.. Og man kunne kun lige løfte 5 cm. på greben for ellers var det alt for tungt! Det var virkelig - ej, det var ubeskriveligt!
Men efter 1 time & ca. 15 trillebøre blev jeg færdig - og nu kan jeg trøste mig selv med at jeg idag har gjort 2 heste glade og hjulpet deres ejer så det vil noget!

- Utrolig nogle folk ikke fatter ansvaret af at have en hest, forstår det ikke..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ANSVARET for en hest!!
  • #1   24. aug 2008 Ej.. .
    ja, det er forfærdeligt når folk ikke selv kan tage ansvar for sin(e) heste.. så burde de altså heller ikke have dem.

• #2   24. aug 2008 Ja den slags folk møder man tit.

Vi har to heste stående ude hos en, en polsk pony hvor ejeren var der de første 14 dage og nu er hun lige glad med hesten. Den går på jordfold hver dag og for intet at spise kun halm og når vi andre giver den hø. Og så er der min part som har stået 7 år hvor ejeren kun har været nede få gange og kun li muget dens boks

• #3   24. aug 2008 Det er så det man kalder uansvarlige hesteejere ! Ikke gide komme og gå med sin hest når den har kolik !? Hold da op !

• #4   24. aug 2008 Jeg fatter ikke at man bare smider halm ovenpå i en hesteboks. Det blev der også gjort der hvor Thor stod før. Det var simpelthen så ulækkert. Og så siger de: "Jamen, så har den en madras."
    - Jamen okay, så når du pisser i sengen, så skifter vi heller ikke dit sengetøj, for så varmer det bare smiley
    tsk..
    Vores får muget hver dag, alt klatter og vådt, og så en gang om ugen ca bliver alt fjernet, når de altså går inde.

Vi mener at hestene skal have rene og behagelige bokse smiley

• #5   24. aug 2008 Ej hvor vildt, ville sq være hos min hest næsten 24-7 hvis den havde kolik!!

• #7   24. aug 2008 Ej altså ... :S Ros til dig mato og en masse ris til ejerne ... ! Det er sgu for meget .. Selvfølgelig skal en løsdrift og ligende også var nogenlunde ren og sådan, men synes bare det er meget værre hvis en boks ik bliver ordnet i lang tid og der er hesten også tvunget til at være når først den er sat derind.. det er altså lidt synd..

• #8   24. aug 2008 KRaft edme du, så skulle den havde stået 2 dage med kolik og uden mad eller noget som helst..

Rijeh - Gør jeg også, jeg muger bare helt ud hver dag. Min hest er en islænder, den skal ikke have nogen madras at gå på, fuck nu af med den undskyldning. "Jamen det varmer" Hold nu kæft, se på din hest, den har da pels over det hele? Hvad skal den bruge en madras til, om 2 uger pakker du den ind i 5 forskellige dækkender, og alligevel skal den have en madras i boksen hvor den står i en stald med 25 heste i. Hold nu op man xD.. Folk er så pylret, slap nu aaf.. xD

• #9   24. aug 2008 For dårligt !

Men altså en hest med kolik behøver ikke gå rundt, den må gerne bare stå stille eller ligge sig ned, bare den ikke ruller sig ! smiley

• #10   24. aug 2008 ej ö fatter seriøst ikke sådan nogle folk som ikke fjerner klatter men bare læsser ovenpå.

men synes det er super flot at du gider hjælpe havde det været mig havde jeg haft det dårligt på hestenes vegne men jeg havde ikke gjordt det hvis ejeren ikke gør det fordi han eller hun simpelthen ikke gider. det er noget andet ved sygdom eller lign. så ejeren er forhindret men er det ren dovenskab så gider jeg altså ikke hjælpe nix

• #11   24. aug 2008 Man kan da ikke sige man ikke gider at komme den dag, når ens hest har kolik??? underligt synes jeg, hvor gammel er ejer?

• #12   24. aug 2008 stakkels hest.

at have en ejer der er Sådan.

anskaffer man sig et dyr skal man os tage ansvaret.

hvorfor fik hun karatæne?

• #13   24. aug 2008 Kaatja - præcis. hvis vi først sætter dem derind bliver de nødt til at stå der - og det skal ikke være i deres eget tis og møg! :S

Shella - Den skal ikke stå inde i en boks, 2 dage uden at lave noget hvis den har kolik det er da helt sikkert. Dyrlægen havde sagt at de skulle gå meget med den og så kunne den nok få mad her til aften - men det nytter ikke noget at de begynder at give den mad nu når de ikke har haft gået med den..

• #14   24. aug 2008 Bubbi - Hun sagd at hun blev passet et sted, og hun vidste ikke hvor det var henne - så hun havde først planer om at komme i morgen. JEg er ligeglad med ejeren, jeg gør det for hestens skyld. Jeg mugede heller ikke den boks for ejeren skulle have mindre arbejde, men fordi at det var synd for hesten.

Ejeren er 13.

Kastrup - lang historie (: ikke noget med heste, fordi hun svinede nogle andre til.

• #15   24. aug 2008 Mato: De skal havde madras for de ikke kan få lække sår når de lægger ned. Lige meget hvor meget halm du fylder på rent beton vil det altid blive hårdt for dem at ligge på.
    Hvis de ligger på et lag lort/tis bliver det blødt for dem .

Men ja 1 md. ikke at muge ud er alt for langt tid!!
    hos os bliver der bund muget 1 gang om mugen smiley

• #16   24. aug 2008 shella

man bliver sku ikke væk fra sin hest der står med kolik. ö man kommer altså og tjekker den og bruger al den tid man kan på den. man siger ikke at man ikke lige har tid den dag ? nej nej

• #17   24. aug 2008 13 år, så synes jeg godt nok at man burde at vide bedre ö stakkels hest!
    godt du gjorde noget, ved begge 2 smiley

• #18   24. aug 2008 Mato: Nej det rigtigt det skal den ikke . Men altså som de fleste dyrlæger siger, så gør det kun smerten værre at den skal gå, hvis den har kolik kan man alligevel ikke gå det væk.

• #19   24. aug 2008 Shella - Jeg gider ikke at diskuttere det, hvis din hest går med dækken får den nok ikke liggesår - nok om det, det havde ikke noget med dig at gøre eller mit emne.

Ane - Ja s:

• #20   24. aug 2008
    Bubbibjørn 2 : haha hvor skriver jeg det ok at blive væk ?
    Skriver bare man ikke behøver gå rundt med dem

• #21   24. aug 2008 mato: De får ligger sår på benene, der går de vel ikke med dækken .
    Og det 100% rare for dem at ligge på madras end 100% rent halm hver dag.

• #22   24. aug 2008 shella
    sorry læste vidst lidt hurtigt hehe x'D

- men mener det stadig bare ikke henvendt til dig så smiley hehe

• #23   24. aug 2008 Line - men hun er også enorm, og det samme er hendes mor :S
    Skrev til hende da jeg vær færdig "SÅ er din hests bks muget i bund!!:)" så skrev hun "Tak." okay? Virk lige lidt glad.. Men det fint nok, jeg har hjulpet en hest og det er sku taknemmelighed nok for mig (:
    Hhahah ja, en kæææmpe madras om sommeren - meget vigtigt!! smiley

• #24   24. aug 2008 RIGTIG godt for de heste at du var der.. sådan!!!
    men utroligt at folk ikke tager ansvar

• #26   24. aug 2008 Forfærdeligt når nogen anskaffer sig en hest, også bare er ligeglad med den. Hvorfor pokker kom der ikke dyrlægen til den syge hest? Det er da for galt at ejeren ikke kommer! Tænk at man har samvittigheden !

• #27   24. aug 2008 Hvis hesten har kolik, så har den vel fået smertestillende og muskel afslappende af dyrelægen.. og så plejer de bare at skulle have ro.. men jeg ville da være der hele dagen i tilfælde af den fik det skidt igen..
    Lyder som et par meget uansvarlige piger.. godt du kunne klare det for dem smiley

• #28   24. aug 2008 MAto - helt enig..

Når hesten bare står alene i en boks uden opsyn, kan man jo ikke garantere at den ikke ruller sig, hvis den evt. ligger sig ned hvilket den vil gøre hvis den har smerter..

Wariant har for et par uger siden haft sandkolik, så ved hvad jeg snakker om .. Vi forlod hende ikke før dyrelægen var kørt, da den smertestillende hjalp så hun ikke havde ondt og ville kaste sig ned på jorden.

Så ku ejeren da i det mindste få en anden til at "stå vagt" .. jeg ville ikke turde lade wariant være og lade hende ligge sig ned. Det har jeg hende for kær til :')

Kommentér på:
ANSVARET for en hest!!

Annonce