{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Hvem har ansvaret? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og snakkede med min mor igår, og vi tænkte begge på det samme. Vi har en islansk hest til at gå sammen med mine 3 små hypser. Men om aften lukker jeg mine heste ind så der står den alene om natten.. Ejeren af hesten bor lige over på den anden side af vejen, og hesten er som sådan ikke opstaldet hos os, men har fået lov til at gå på vores mark sammen med mine...
Men der skal jo være en form for læskur nu, hvis en hest står ude om natten, og det er der ikke, så hvem har ansvaret for det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem har ansvaret?
  • #1   29. okt 2010 hmm er jeg faktisk meget i tvivl om, men eftersom det er jeres jord kunne jeg godt være bange for at det faktisk er jeres ansvar, da det er grundejers ansvar at sørge for at kravene til hold af heste ude i vinterhalvåret bliver overholdt, så hvis jeg var jer ville jeg ringe til dansk dyreværn eller hestens værn og høre hvordan i forholder jer.. for i kan hurtigt få en bøde eller lignende, hvilket jo ville være træls når det ikke er dine heste der står ude

• #2   29. okt 2010 Det nemlig det mig og min mor også er i tvivl om, for hesten er jo netop ikke opstaldet der, hun har bare fået lov til at lade den går der, hvis hun vil. Men det er jo stadig vores jord..

• #3   29. okt 2010 ville os mene at det er jeres ansvar så tag og få snakket med jeres nabo enten må de bygge et skuer eller tage hesten hjem til dem selv smiley

• #4   29. okt 2010 Er det ikke noget med at islænder og shetlænder er fritaget for reglen om læ skur, hvis bare der er nogle træer eller ligende de kan få lidt læ ved?

• #5   29. okt 2010 tja må smutte over og høre min nabo, om hun vil ha den hjem til sig selv så, eller om jeg skal ta den med ind om aften..

Ida:

Jo der gælder nemlig nogle andre regler for islændere og shetlændere..

• #7   29. okt 2010 Anne

det self en løsning, men tror nu ikk vores nabo har noget imod at betale hvis vi får en bøde, hun er hverken underlig, træls eller utroværdig så...

Men det mere det, at der måske er nogle andre regler når den ikke står opstaldet...

• #8   29. okt 2010 Nu er min kæreste ikke hjemme, og han er ellers jurist. Men mener at når hesten står på jeres ejendom er hesten jeres ansvar.
    Og er ikke sikker på at en sådan kontrakt vil holde i længden, men ved det ikke.

Jeg synes at den mest optimale løsning er, at I aftaler at den kommer med ind om natten - den har bedst af at være sammen med sine artsfæller. Og hvis den så skal have lidt mere foder, eller I skal hjælpe mere til med fodring eller andet, kunne I tage et symbolsk beløb på et par hundrede kroner om måneden. I princippet er det jo ikke ekstra arbejde og trække en hest mere med ind - ikke ret meget i hvert fald smiley

• #9   29. okt 2010 men er der ikke særlige regler for islændere? at de ikke behøver et skur, da de er skabt til den islandske vinter?

• #10   29. okt 2010 Jeanette:

ejeren fodre den selv om morgen, og hun har selv fold og løsdrift ovre ved sig selv hvor hendes andre heste står...

det ikke at skulle trække den frem og tilbage, det nu mere pasningen i halm og hø og udmugning,

• #11   29. okt 2010 Tror det er dig som "udlejer" der har ansvaret men er ikke sikker

• #12   29. okt 2010 Pau:

jo der er netop nogle andre regler for islændere og shetlændere..

• #13   30. okt 2010 Line:

så det godt vores fold er meget stor og skråner meget ned ad (bakke) + at islænderen er importeret fra island af og har super papir ( ikke uden grund den bliver brugt til avl :))

• #14   30. okt 2010 Der er ingen speciel regler for islændere og shettere, alle heste skal have et læskur når det er vinter eller vinterlignede tilstande.

Det er jeres ansvar, og tror egentligt også det er jeres ansvar selvom i laver kontakt med ejeren om i fratræder jer et hvert ansvar da den jo stadig står på jeres grund og det er pga. loven og ikke ejeren der skal være et læskur.

Kommentér på:
Hvem har ansvaret?

Annonce