{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
444 visninger | Oprettet:

Mit plag kan ikke lide smed.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Jeg har lige et spørgsmål til jer folk der har føl/plag.. Jeg har et plag på et år og nogle mrd.. hun kan bare IKKE.. fordrage at have smed.. hun havde lige smed idag.. og inden smeden overhovedet kommer til den.. ligger den øre af ham.. og er virkelig gal på ham.. jeg forstår det ikke.. for min kæreste og andre mænd på gården kan sagtens komme til den. og også rendse hove på den.. det er lidt mystisk.. Har i oplevet det samme?? og er det bare noget de sådan lige skal vende sig til?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mit plag kan ikke lide smed..
  • #1   20. aug 2008 jeg har prøvet lidt forskellige smede.. for ligesom at finde en som den måske kunne blive glad nok for.. men det har ikke helt lykkedes endnu hehe.. smiley

• #2   20. aug 2008 Hvad hedder din smed?

• #3   20. aug 2008 Vi har aldrig haft problemer med vores føl og plage. ALDRIG .

Det eneste vi har brugt tid på at lære dem er det med at holde balancen gennem så lang tid. Det er rimelig krævende for dem.

• #4   20. aug 2008 Ej hvor trist.

Min 1½ månedes føl havde smed forleden dag.
    Og vi tog det stille og roligt med ham, smedem stod længe og nussede med ham. Og så blev han jo glad... Efter han så var færdig med at få ordnet hove. Tog smeden ham ind i boksen igen og nussede ham længe igen. For at han sku få en god oplevelse helt fra start af....

det var smeden selv der ville gøre det på den måde.
    Og føllet stod bum stille, han var i hvert fald ikke bange for smeden.

er det kun fremmede mænd hun ikke kan li? eller er det bare når der skal smed til hun ik bryder sig om det?

• #5   20. aug 2008 idag brugte jeg preben riis.. han var nu roligere end ham jeg brugte før.. jeg brugte første gang jakob frunst.. men de to kunne bare slet, slet ikke sammen... men jeg tror det er det der ødelagde det lidt.. og at de fik en forkert start.. men allerede den gang sparkede hun efter ham uden han overhovedet havde rørt ved hende.. dengang tror jeg så det var fordi hun blev skræmt eller noget.. jeg har også brugt rigtig meget tid på at løfte ben.. og holde dem i noget tid ligesom smeden gør.. og hun gør mig ikke noget fordi hun naturligvis kender mig.. men andre kan også komme til hende.. dyrlæge har jo også haft.. der var der ikke noget selvom nogle af gange det har været mænd..

• #8   20. aug 2008 Hej Mene... vi er blevet advaret om atbruge paw af underviseren ude ved os.. han har lavet mange skader på heste i ribe egnen fortalte hun.. så jeg tør ikke bruge ham, har haft nok skadet heste.. og er nu godt tilfreds med det arbejde preben lavede på dem idag,, der var intet at komme efter.. smiley

Kommentér på:
Mit plag kan ikke lide smed..

Annonce