{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

mit plag spiser sin saltsten {{forumTopicSubject}}

Har et hoppe plag der nærmest spiser sine saltsten som slik.
Hun får alt hun har brug for i foder. Hun har kun været 2 1/2 måned om at slikke en saltsten på 3 kg væk og er godt i gang med sin nye
Er der nogle der ved om det normalt plage vil have meget salt? Eller kan hun mangle noget andet der gør hun vil have så meget salt? Kan vel ikke være sundt for den med så meget. Hun drikker normalt. Håber der nogle der evt kender til ligende.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit plag spiser sin saltsten
  • #1   27. nov 2012 der er nogle heste der ikke kan styre saltbalancen selv via. sliksten. men synes nu ikke at 2½ måned er kort tid for en 3 kg's sten - min egen spiser en 1 kg's på knap en måned, og hun får endda lidt ekstra salt i foderet pga. ridning og svedtab smiley

• #2   27. nov 2012 Oki:-) synes bare det meget når hun ikke er små gammel:-)gammel
    Men synes det godt hun bruger den, min vallak hader dem så han skal have det lusket i maden:-)

• #3   27. nov 2012 tror først du skal blive bekymret, når de kan spise sådan en 3 kg's på en uge eller 2 - så er det for meget smiley hun har jo brug for de mineraler der er i saltet lige nu, og i og med at hun både vokser og skal holde varmen, går der lidt mere til smiley

• #4   27. nov 2012 Min pony spiser sin himalaya saltsten - 1kg - på 14 dage, derfor har han nu en alm. saltsten på 10kg og den tager ham nok op til 4 måneder eller mere at komme igennem. Han er lige begyndt (1 måned siden) på en ny 10kg sten og har brugt den meget lidt. smiley

Du skal bestemt ikke bekymre dig, den nyder bare stenen smiley

• #5   27. nov 2012 Min traver æder også sin saltsten, så nu hholder vi lige en pause fra det, og så må han få en ny! smiley

• #6   27. nov 2012 Oki:-) ville bare høre da jeg synes det var lidt vildt, men nok fordi man vender sig til den anden slet ikke vil have det. Men vil da lade hende nyde den så:-)

• #7   27. nov 2012 Hvordan er afføringen?
    Havde din plag været yndre ville jeg have frarådet dig at give hende saltsten da en plag/føl under 6 måneder ikke har super godt af salt. Maven kan ikke helt klare det endnu.
    2,5 måned lyder ok, men du kan jo holde en måneds pause, hvis du synes hun grov-æder, frem for bare at stille sit behov. Det allerbedste er at give salt i foderet. Undersøgelser har deværre vist at hesten ikke selv er i stand til at dække sit behov og vide hvad den har brug for.

• #8   27. nov 2012 Hendes afføring er helt normal. Giver hende også en pause fordi kan vel heller ikke være sundt for hende at få så meget. Har også tænkt på at give hende det i foderet så det er lidt mere til at styre.

• #9   28. nov 2012 håber det er okay jeg lige kommer med et spørgsmål nu hvor tråden alligevel er oprettet smiley

men jer der selv putter salt i foderet - hvor meget giver i pr. portion og er det helt almindeligt salt i bruger? smiley

• #10   29. nov 2012 Man siger at man skal bruge ca. 1,5 spiseske almindelig borsalt/kogesalt til en almindelig hest på 500 kg i mild træning. Så kan du afpasse alt efter din hest. Trænes den hårdt er det bedst at give elektrolytter.

• #11   29. nov 2012 okay smiley Vil nu ikke sige jeg træner min hest hårdt - lige nu er vi igang med at træne overgange, slangegange o.s.v og ville nu selv sige det var sådan normal træning smiley Tusind tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
mit plag spiser sin saltsten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce