{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
570 visninger | Oprettet:

Dilemma ang. allergi hest! {{forumTopicSubject}}

Har en hest, som har rimelig voldsom allergi, men det er kun når han står i stalden. Dvs at i de tre måneder han går på døgnfold er der næsten ingenting. Vi har overvejet en udeboks, men han kan ikke stå selv uden at ødelægge det hele, og vi har hverken plads eller råd til en udeboks mere.

Her kommer mit dilemma så; han er uanvendeligheds forsikret, men når hesten fylder 15, falder forsikringesværdien med 15% og han er nu 16, dvs vi allerede har mistet penge. Så nu er spørgsmålet om han skal blive uanvendeligheds erklæret, aflivet eller bare have ham stående og glemme alt om forsikringen?

Ved godt det lyder utrolig hårdt, men han havde det så slemt i vinters, at han på et tidspunkt kollapsede pga vejrtræknings problemer. Han kan stort set rides normalt i de tre måneder de står på døgnfold, men om vinteren har han det utrolig skidt, dyrlægen sagde at det var et af de værste tilfælde han længe havde set. Så hvad gør man i sådan en situation. Satser på at få forsikringen udbetalt på en eller anden måde, så hesten kan få fred, eller beholder ham og så håbe på at han bare har det nogenlunde.

Intet er sikkert endnu, da vi selvfølgelig venter til vinter, for at se om det bliver lige så slemt igen. Men vil gerne have nogle råd angående forsikringen.

Ved godt at dette bliver lidt langt, men håber I vil tage jer tid og læse det alligevel.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dilemma ang. allergi hest!
  • #1   19. aug 2008 Jeg ville sørge for en udeboks, eller døgnfold året rundt. Husk blot der skal være et skur den kan gå ind i.

• #2   19. aug 2008 Ja bortset fra at han ikke rigtig bruger skuret. Skali lige siges det er en DV som er rimelig øm mht vejret, dvs hvis han fryser, står han bare ude i regnen og ryster.

• #3   19. aug 2008 står hestene i stalden på smuld? og er der god med udluftning og højt til loftet?.. har du prøvet med den maske man kan få ved dyrlægen, bare et sprøjst i det ene næsebor et par gange om ugen (:?
    det hjælp min og min søster helt vildt (min søsters hest er også stor allergier)

• #4   19. aug 2008 Hestene står på savsmuld og der bliver luftet ud hver dag. Han har fået medicin for det, men det hjalp ikke rigtigt.

• #5   19. aug 2008 altså har din hest et skur på folden, så vil den også bruge det, hvis den fryser smiley

da den var plag rendte den heller ikke rundt med dækken på om vinteren jo.. nu må du lige se realistisk på tingene..

du ved ikke om den fryser før du lader den gå ude døgnet rundt, og lader hesten sætte pels.. langt langt de fleste heste har slet ikke brug for dækner.. det er bare deres ejere der er emsige..

• #6   19. aug 2008 Han får det rigtige foder, konstaterede dyrlægen, men han har altid været meget svær at fodre på. Han bliver fed nedad, men man kan stadigvæk se hans ribben på siden, men sådan har det været siden vi fik ham. Og dyrlægen mente at det var alderen som var ved at være problemet. Han er jo en stor hest, så han holder ikke evigt, desværre.

Vi kan ikke have ham gående i løsdrift, da han så kommer til at stå selv, og når det sker, går han som regel igennem hegnet. Det ville ellers være den perfekte løsning.

• #7   19. aug 2008 Janni: Han har gået ude om vinteren uden dækken og sat ordentlig pels et par gange, men han fryser stadigvæk. Er virkelig ikke en stor dækken fan, så hvis mine heste kan undgå at gå med det, dropper jeg det også. Men det virker åbenbart ikke rigtig for ham, og det med skuret, tror man kun på, hvis man kender ham. Uanset hvor koldt det er, går han ikke ind i det. Faktisk kun når det bliver for varmt for ham, den skøre hest smiley

• #8   19. aug 2008 Hvad med at sætte ham på halm elelr træpiller?
    min veninde har også haft nogle problemer med hosten, men den kunne slet ikke få luft dengang de prøvede spåner.
    det kan også være staldens miljø han ikke kan tåle?
    nogen er jo bare mere følsomme end andre, og det med dækken det er min også og sys det er fint du ligger noget på ham (:

• #9   19. aug 2008 Han stod på halm før, og det fik han det virkelig skidt af, så blev han sat på sådan noget specielt strøelse, der mindede om træpiller, og så savsmuld, men intet af det har desværre hjulpet smiley Vi har her i sommer, rengjort hele stalden og fået alt støvet væk, så nu håber vi på at det bare hjælper en anelse, selvom jeg desværre tvivler på at det fungere i længden.

• #10   19. aug 2008 Hvis ikke dine anstrængelser virker, er der jo kun den mulighed tilbage, som du selv var indepå, slagtning eller aflivning.

• #11   19. aug 2008 Ja det ved jeg. Ville også ønske at han ikke var så vanskelig. Overvejer stærkt at sælge ham som selvskabshest, han er bare ikke særlig selvskabelig og kan være en strid banan. Vil bare så nødig af med ham, da han er min lille baby. Men er glad for at der er nogle som siger tingene ligeud.

Kommentér på:
Dilemma ang. allergi hest!

Annonce