min hest er en volds-psykopat :S {{forumTopicSubject}}
shakespeare har nu været "spærret" inde i 3måneder efterhånden..
og det kan godt mærkes.. min ellers så søde og rare hest er fuldstændig umulig at gå tur med nu.. Man risikere simpelthen liv og lemmer og for den sags skyld og andres, ved at gå med ham..
I dag flippede han fuldstændig ud.. han bukkede og lavede diverse krumspring.. stejlede op i næsten lodret flere gange, og han er altså en hest på 170 i stang og jeg er 162.. så han bliver ret stor, når han gør det..
han flippede foran bilerne der kører forbi, så de må bremse hårdt op osv..
I dag ramte han mig så med et bagben lige bag mit venstre knæ, da han fik et af sine flip.. det gjorde ondt, men det var ikke værrere end at jeg sagtens kunne gå.. det var straks værre at få ham ned på jorden igen - det lykkedes heller ikke før han stod i sin boks igen..
jeg går simpelthen ikke flere ture med ham, før han er i fuld træning igen.. fra nu af, sker alt uden for hans boks med mig på ryggen..
Han var desuden også ved at bukke mig af i går..
håber godt nok at ledbetændelsen er væk, så vi ikke skal igennem det mere :S
Hvis i vil vide hvorfor han står på boks, så læs hans profil..
han har ikke stået på boks i hele de 3 måneder.. men den fold han har haft, var på 10-15 kvardratmeter, og det var inden vi vidste hvad han fejlede.. nu har han stået på boks i 7 uger.. Han kommer kun ud, når jeg tager ham ud en gang om dagen i en time til halvanden og de sidste 6 uger har det kun været i skridt.. vi er heldigvis begyndt på at lave travintervaller nu..
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Amigo og Emily er såååååå søde for tiden på trods af jeg ikke bruger så meget tid med dem :o) Har jeg fortalt at jeg skal til at ride igen?
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
dec 2006
ja shake er en af de heste, der helst skal røres hver dag og gerne gøres lidt træt..
han er så glad for at lave noget.. og når han ser andre heste løbe rundt ude på en fold, står han og hylder og bukker i sin boks.. min stakkels lille pru
dec 2006
Shake får aldrig en stor fold igen, men bare han kan få en indhegning på str med to bokse ville gøre mig glad.. for så kan han i det mindste stå udenfor om dagen, hvilket jeg mener at en hver hest har ret til.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
jeg var tæt på at ville give isabella det da hun havde 72 dages boks ro... men vi klarede os heldigvis igennem det uden
nov 2007
Følger: 82 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 42
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Håber for jer begge to han snart er på toppen igen, så kan kan få krudtet af og du kan gå tur med ham uden at være i livs fare *gg*
dec 2006
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 42
er næsten samme omgang igennem med sander ,han står også helt sillle efter sadeltryk.
han var også fuld af krudt , lige ind til en fra stalden fortalte at hun havde haft en hest som hvar lidt for varm i hovet af at stå indene og havde derfor givet den fiber piller med vand, marianne som er den anden halv part, spurte dyre lægen om det måske hvar en god ide og det mente hun det hvar,så vi prøvede og han er blivet meget bedre efter at frokosten er blivet byttet ud med dem !
men spør din dyre læge om det også er en god ide for din hest.
håber det har samme virkning for dig ;O) og de skulle efter signe være sunde for hesten for den får lidt mere at tykke på men må hvist bare ikke udskifte alle måltider med det da der ikke er nogen vitaminer eller fedt i . har hørt at man kan hælde lidt olie i hvist hesten taber sig !
dec 2006
der er jo nok en grund til at han genoptrænes på asfalt og skal stå på boks ellers!!
han taber sig meget nemt, så han er nød til at få energirig foder, og olie kan ikke gøre det alene - desværre
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 42
efter han får det, håbede det måske kunne hjælp dig også.
min hest er en volds-psykopat :S