{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
327 visninger | Oprettet:

Jeres definition af HG? {{forumTopicSubject}}

Nogle af jer så sikkert camilse´s indlæg igår.... men det var nok ikke alle.....
Jeg ville meget gerne høre hvad i forventer af HG? Hvad er det for jer?

Jeg mener der skal være plads til alle.... Jeg forlanger ikk at der skal være nogle bestemte former for billeder.... Bare man kan se hesten og at billederne er tydelige.... Jeg blev faktisk lidt stødt over noget af det der blev sagt igår.... (men tror også jeg misforstod meningen med det) ihvertfald første gang jeg læste det.... Det var følgende:

De ting som jeg mener er nødvendige i hestens profil er følgende: Et billede af hesten taget fra siden(lige på, ikke skævt), et billede af hesten i alle tre gangarter og et hovede billede, disse billeder skal helst være tydelige. Resten af billederne kan selvfølgelig være lige meget.

Det er Camilse´s mening og det respektere jeg fuldt ud!! =) jeg følte bare det var at sætte krav.... synes man skal tage de billeder som man har lyst til.... som der var nogle andre der sagde: "mine ynglingsbilleder"
Jeg mener også der er nogle mennesker der går ALT for meget op i det her.... selvfølgelig skal der være plads til alle.... men jeg føler nogle gange det går for vidt.... Dette her er et internet sted hvor man har mulighed for at vise sin hest frem! Om hesten så ligner noget katten har slæbt med ind... det kan da være fuldstændigt ligemeget..... Det her sted blev lavet i den bedste tro om at nu kunne hestefolk have det hyggeligt sammen og få lov til at vise det dyr som vi alle sammen elsker noget så højt..... Det kan godt være lille Benny Børge han kun har tre billeder af sin elskede lille shetlænder.... men skal han virkelig afvises på grund af det??
Det mener jeg jo er forkert.....
Men vil meget gerne høre jeres menning?
Håber vi kan holde denne debat så fredelig som overhovedet mulig..... =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres definition af HG?
  • #2   26. mar 2005 jeg vil give dig fuldstændig ret.. når jeg byder nogen velkommen kigger jeg på billederne og ser om de kan være rigtige (du ved baggrund og sån) .. og så læser jeg teksten en gang i mellem.. men jeg plejer normalt at godkende næste alle sammen!!

• #3   26. mar 2005 2talt enig med dig

• #4   26. mar 2005 Hvorfor skal den op igen...????????????

• #5   26. mar 2005 jeg sys at lille benny børge ska ha lov til at komme ind =) hehe

• #6   26. mar 2005 SYnes man skal have de billeder man vil, og ikke at der skal være noget krav til dette...
    plads til alle som du siger, det er et frit land... tihi

• #7   26. mar 2005 fordi jeg mener det er et vigtigt emne....! og det ved jeg der er andre der også mener.....
    Ja og jeg har flere gange set nogle der er blevet afvist fordi de kun har to-tre billeder og hvor er har stået der nok skulle komme flere med tiden..... men selvom de kun har tre billeder ikk? Så har de skrevet det der vil svare til 2 A4 sider.... det mener jeg ikk er fair... det kan godt være det er et billedegalleri men der er da grænser for galskaben....

• #8   26. mar 2005 godt der er nogle der er enige! =D

• #9   26. mar 2005 altså, tja jeg tror egentligt ikke at jeg forventer det store af HG, MHT. billeder, så synes jeg folk skal have lov at have de billeder de nu vil, jeg ser bare helst at de er tydelige, så man rigtigt kan vurdere hesten... jeg synes ikke det er et must at have alle gangarter, for mig er dette ganske simpelt ikke muligt med min traver, for når hun traver går det for stærkt til at kameraet kan følge med, jeg kan ikke engang filme hende ordentligt når det går stærkt....

• #10   26. mar 2005 jeg syntes os det er fair nok... Jeg godkender da os folk med kun to billeder... Hvis det ligner billeder de selv har taget....

• #11   26. mar 2005 Enig med Krisser. Jeg synes faktisk endvidere at Camilses mening virkede som en stramning af reglerne herinde. Og jeg giver også ligeså tit lille Benny-Børges pony 7 som det passer mig også selvom der kun er et billede.Det kan være den er mægtig charmerende jo.

• #12   26. mar 2005 Hmm... Synes faktisk også det er lidt "åndssvagt" med alle de krav...

Jeg tager bare de billeder jeg har lyst til.. Sjove billeder, ridebilleder, hyggebilleder... Jer herinde ska ikk bestemme hvilke billeder jeg skal sætte ind af min hest..

F.eks... Havde jeg oprettet min gamle parthest herinde, hun blev aflivet for et års tid siden, og jeg savnede hende egentlig utrolig meget.. Jeg havde kun 2 billeder af hende, men tænkte at i nok herinde ville være så flinke at byde hende velkommen alligevel.. Jeg ville bare have hende som minde.. så jeg havde de billeder, som jeg altid kunne kuigge på.. Men blev afvist i første forsøg, men kom så knepent ind i andet forsøg.. Selvom jeg havde skrevet i beskrivelsen at jeg ikk havde flere billeder og at hun var aflivet for godt et år siden, blev folk ved med at skrive at de ville ændre karakteren så snart jeg fik nye billeder ind.. men man kan jo ikk tage nye billeder af en hest der er DØD, vel??!

Så jeg slettede hende igen.. For hver gang jeg så sådan en besked, kom jeg til at tænke på hende, og hvor dejlig hun var...

Men synes alle skal være velkomne.. Lige meget hvor mange billeder de har.. Det er et hesteGALLERI, det her og man skal bare bedømme hesten eller lade være!!

• #13   26. mar 2005 billederne skal bare være tydlige og så skal man være ejer af hesten så kan alt andet være ligemeget og self godt med tekst...

• #14   26. mar 2005 Er fuldstændig enig med dig!!

• #15   26. mar 2005 ja ditte..... jeg er enig.... men som du selv siger.... der er nogle heste hvor det ikk helt er muligt.... og så det sys jeg bare man skal acceptere så.... Men ja.... Det er en god ide med billeder af gangarterne..... men hvis vi nu tager min gode ven Benny Børge der... med hans dejlige lille shetlænder Hinka som der er 22 år og som bare ikk kan holde ud at løbe rundt på den måde..... og som der egentligt har det bedst med at gå og græsse hele dagen.... som benny børge så nøje har fortalt os om i hans lange roman om den lille Hinka.... Skal det så stadigvæk være et must at der er billeder af gangarter o.s.v?

• #16   26. mar 2005 nemmerlig... det er en for sjov side ikke noget konkurrance eller noget...

• #17   26. mar 2005 har skisme ikke nogle billeder af grande med gangarter.. han er lige begyndt i genoptræning og vi er kun i skridt.. syness det kan være ligemeget om det er potræt billeder eller hvad det er.. bare de billeder der er er tydlige osv..

• #18   26. mar 2005 Nina.. Giver dig ret... mine billeder er godt nok ikk så tydelige, men har ikk haft mulighed for at tage nogle med digicam. Så de er næsten alle taget med mobilen.. Fik dog taget nogle nye og gode ridebilleder idag, men digicam.. Så de kommer ind her i løbet af en uges tid!!

• #19   26. mar 2005 det er jeg ked af pernille! =(

Jeg håber i er klar over at dette på ingen måde var for at hænge Camilse ud..... Brugte det bare som eksempel...

• #20   26. mar 2005 var lige inde og lure din profil med dine heste pernille, de er ikke så slemme som de kan være men synes da du snart skal sætte nogle bedre billeder ind.. ærgeligt de billeder du har er lidt utydelige for der er en masse gode imellem..

• #21   26. mar 2005 her er der ingen der bliver hængt ud... det er en debat intet andet...

• #22   26. mar 2005 nope, jeg synes altså at billederne skal tages efter hesten, altså hvis hesten er en gammel eller doven hest så skal den ikke tvinges til at løbe for at få nogle gode billeder, billederne skal vise hesten frem og vise hestens personlighed.. så jeg synes folk skal lægge de billeder ind de synes er gode og fortæller lidt om hesten...

• #23   26. mar 2005 enig..

• #24   26. mar 2005 nej nej ingen hænges ud her, vi har jo hver vores vinkel og se på det, og det var bare en god måde at starte debatten på med hendes indlæg smiley

• #25   26. mar 2005 altså vil også godt sige omkring karakter.... som michelle R sagde....: "hvis jeg har lyst til at give den syv selvom den kun har et billede så gør jeg det!" jaha! Jeg er fuldkommen enig.... Fordi hesten kun har et par billeder kunne jge da godt finde på at give den syv.... Men jeg er enig med camilse i at hvis billederne er meget utydelige gør det det svært at bedømme hesten.... ja i allerhøjeste grad... men derfor kan jeg stadigvæk godt finde på at give en høj karakter.... for selvom billederne er dårlige kan det godt være at hun har skrevet lige så meget som Benny Børge om hendes hyp.... og så har hun da fortjent et 5 eller 7 tal.... det skal også lige siges der er mange der ikke er enige i dette men det er min mening...

• #26   26. mar 2005 Nina: Har fået taget nogle nye ridebilleder af Sunrise idag.. De vil blive lagt ind i løbet af ugen. De blev vist ret gode.. Men Casina.. Der kan godt komme tila t gå et stykke tid før der kommer nogle gode RIDEBILLEDER af hende.. Hun er nemlig i fol, og foler nok her inden for de næste par uger.. Hun er nemlig begyndt at sætte patter, så det vare ikk længe.. Glæder mig meget.!

• #27   26. mar 2005 jeg bedømmer ikke en hest med dårlige billeder.. man kan ikke bedømme en hest når man ikke kan se den ordentlig..

• #28   26. mar 2005 Uhh ha da... tillykke med det... jamen du må da lige skrive når du har lagt billederne ind så jeg kan bedømme dine smukke heste og billeder af følle ikke...

• #29   26. mar 2005 Jeg er fuldstændig ening med jer.. Det er et frit land, og man opretter sine heste herinde for at vise den frem, og for at andre kan bedømme den... SOM DE VIL!!

Synes det er tåbeligt, at nogle bliver sure over et 4 tal.. Personligt synes jeg at får man 4 eller derover, er det fair.. men under 4 synes jeg godt man kan være rar og skrive hvorfor! nogle der er enige??!

• #30   26. mar 2005 okay.... håber bare ikk at camilse føler jeg har hængt hende ud... =)
    Du skrev noget der virkelig fangede mig... "et billede der viser hestens personlighed" kunne ikk have sagt det bedre selv! =D

• #31   26. mar 2005 hi hi Krisser, jeg er faktisk enig med dig, det er ikke altid mængden af billeder der gør det... et billede kan være nok til et 7 tal, hvis det bare lige er det billeder jeg falder for smiley men teksten betyder en del for mig, jeg kan godt lide når folk skriver en god tekst ikke for lang men bestemt heller ikke for kort...

• #32   26. mar 2005 er helt enig med jer.. vil så gerne vide hvorfor man netop har givet den karekter man har.. er sååå nysgerrig..

• #33   26. mar 2005 Nina.. det skal jeg nok.. Vi har godt nok solgt føllet på forhånd.. Den kommer til at blive stående hvor den står, da det er hende der ejer stedet der har købt det.. måske bliver den også oprettet herinde senere!! Tror det bliver et kanoont føl.. den er efter BH *Soprano... =0)

• #34   26. mar 2005 jo jo.. skal da se billeder alligevel men husk og skriv bag øret at du lige skal skrive til mig når du har nye billeder ikke..

• #35   26. mar 2005 Sys også at teksten er vigtig, for at bedømme hesten.. jeg bedømmer heller ikk kun hesten på billederne.. For at en hest skal opnå et 7 tal hos mig, skal jeg kunne lide den hest jeg ser på billederne, og så skal den også lyde som en dejlig!!

• #36   26. mar 2005 he he pernille.. prøv og kigge på grande´s profil og sig mig hvad du synes og så prøv og giv mig en karekter efter det og mine billeder self..

• #37   26. mar 2005 Nina, det skal jeg nok...! ellers, så kig med jævne mellemrum.. Er VIRKELIG dårlig til at huske! heheh...

• #38   26. mar 2005 skal have taget nogle nye billeder af ham og have lagt ind.. men havde kun lige dem der er på computoren da jeg oprettet ham..

• #39   26. mar 2005 pernille derfor skulle du skrive det bag øret ikke.. he he

• #40   26. mar 2005 meget pernille... meget enig.... men hvis jeg skal være ærlig så et eller andet sted bliver jeg nok en lille smule..... kan ikk rigtig sætte ord på det.... fornærmet og alligevel ikk hvis jeg får fire.... men det tror jeg vist de fleste gør et eller andet sted... =) men det er jo fint nok.... det er over middel så det er jo super!!

• #41   26. mar 2005 hvis man får en god begrundelse for det så er det vel ok at give 4.. kan være hesten ikke lige er ens type eller noget og alle heste er ikke perfekte desværre.. plejer heller ikke give folk karekter med mindre det er et 7 tal de får så er der nemlig ingen ko på isen nogen vejene...

• #42   26. mar 2005 Har givet ham 7 tidligere og det holder jeg fast i.. Synes han er køn.. Han lyder lidt speciel og det er en ekstra charme, synes jeg!!

• #43   26. mar 2005 siger tak pernille.. jo han er en meget spicel hest men han er blevet mishandlet som føl så han er meget mistroisk over for alle men vores kærlighed til hinanden er stor og han ved hvem han tilhøre..

• #44   26. mar 2005 Krisser... Ja.. Kan da også godt selv blive lidt "fornærmet", for alle ville da godt have 7 hele tiden.. Men det kan jo bare ikk lade sig gøre.. vel!? Jeg ser da helst at folk skriver en kommentar hver gang de giver en af mine heste en karakter, men det er jo ikk alle der gør det. Så, jeg har lavet en regel på min profil(hvis man kan sige det sådan) at giver man noget under 4 er det ikk andet end fair at skrive hvorfor!

• #45   26. mar 2005 hvis jeg skulle vælge en lækker stor hest der bare kunne det hele og der bare var sød og rolig og alt det der havde jeg alligevel valgt grande.. har bare et eller andet med heste der er deres egen herre.. men oki.. fik grande foræret.. havde jeg ikke fået ham var han blevet aflivet for jeg var den eneste han havde tillid til men det tog mig os et halvt år..

• #46   26. mar 2005 er enig med pernille..

• #47   26. mar 2005 Nina... Der er sunrise lige modsat.. Hun stikker hovedet ud af boksen lige meget hvem det er der går forbi... For tænkt nu hvis de havde noget der kan spises, ikk!! heheh.. Det ville jo være forfærdelig hvis man ikk fik kløerne, eller skal man sige hovene i det! heheh...

• #48   26. mar 2005 virkelig rart der er nogle der ser det fra samme synsunkt som mig.... og ja... jeg mener også teksten spiller en stor rolle.... jeg har gjort meget ud af min tekst.... den er ikk ret god men sys den beskriver hende godt... ville bare ønske der var nogle flere der ville kigge efter sådan noget også.... man kan jo f.eks ikk bedømme hest og rytters forhold lige så godt ved at se på billederne som man kan ved at læse teksten!

• #49   26. mar 2005 jaa.. man er også grandes gode ven hvis man har mad men når der ikke er mere så bliver han tosset.....

• #50   26. mar 2005 he he, ja jeg ville nu heller aldrig vælge andre end min dejlige Bellstar, hun er min engel de 3 andre er også dejlige men hun er min lille yngling, jeg savner bare min gamle pony Tibitha, hun havde virkelig personlighed smiley jeg har også fået heste gratis, faktisk 4, de 2 fordi de var blevet vanrøgtet, og de andre fordi de ellers skulle slagtes...

• #51   26. mar 2005 Krisser.. har givet din skønne pru et 7 tal.. synes det er en rigtig flot pru..

• #52   26. mar 2005 nemlig krisser, lige præcis, det er også vigtigt at det fremstår af teksten hvordan forholdet mellem hest og rytter er, for hesten kan være nok så lækker, men det skal også passe sammen... smiley

• #53   26. mar 2005 heheh.... ja.... hver hest har sin historie.... og det er det der gør dem så unikke!!

• #54   26. mar 2005 tja.. en ting er sikkert.. når grande ikke er der mere skal jeg ikke have hest mere.. han er min baby og betyder alt for mig.. men jeg vil aldrig elske en hest så højt som ham og jeg finder aldrig en som ham.. sååå nix.. finder mig en hest jeg kan være halvpart i og så er det min familie der gælder når den tid kommer...

• #55   26. mar 2005 Er helt enig med ditte... passer man ikke sammen så kan man godt glemme det.. man skal arbejde sammen for at nå resultater og have en god og glad hest..

• #56   26. mar 2005 ja... har i læst heartland? ved godt det måske er lidt plat.... men det er virkelig gået op for mig hvor tit en hests signaler bliver misforstået.... Hold op hvor har jeg været dum før hen.... En hest gør ikk noget uden den har en grund til det.... hvor har jeg dog lært meget af de bøger.... det kan godt være i sys det er lidt plat men mener det virkelig...!

• #57   26. mar 2005 nej jeg har ikke læst dem, men har hørt meget godt om dem på HN... ville gerne læse dem..

• #58   26. mar 2005 har lært og forstå grande´s signaler.. og kan se hvad han tænker for det meste.. hvor har du købt den bog???

• #59   26. mar 2005 Ja... vil give jer ret..

Et eksempel er Sunrise...
    Da jeg fik hende kunne hun ingenting.. Hun var bare en hidsig banan der ville have sin vilje... Først ville jeg have hende.. men var alligevel ved at bakke ud af det i sidste øjeblik fik jeg det så reddet.. For jeg kunne egentlig godt de mulighederne i hende.. Så med noget undervisning og næsten et år sammen med hende er hun bare blevet min lille musse.. Nu vil jeg ikk bytte hende for noget andet!! ALDRIG! Hun gør virkelig store fremskridt, og så længe det går fremad med hende så længe bliver jeg ved med at være glad, og jeg bliver bare mere og mere glad for hende! Nu ved jeg slet ikk hva jeg skulle gøre uden hende!!

Og ja.. Ud fra teksten kan man også ligesom.. ja, leve sig ind i hvordan hesten er at omgåes..

Hvis der bare står "... er rød, sød elsker mad, hader det og det.. Det er bare verdens bedste hest"
    Øhm.. Ja, det kan godt være, men hvordan er det lige hesten er.. En tekst skal være fyldig, og beskrive hesten godt.. I min tekst har jeg skrevet hvordan hun er i stalden, i terrænnet, i dressur og i spring.. hvor meget hun kan osv..

• #60   26. mar 2005 enig pernille..

• #61   26. mar 2005 Jeg skal også se om jeg ik kan få fat i dem, for ville helt vild gerne læse dem.. Mange af mine veninder har læst dem, og siger de er vildt gode!

• #62   26. mar 2005 nåå nat nat piger... sov godt når i når så langt.. vil ind til min søn og putte mig..

• #63   26. mar 2005 jeg mener nu også jeg kan forstå mine heste rimeligt godt, jeg har fået nogle tips og erfaringer fra en hestehvisker som jeg købte Bellstar af, og det har aldrig gået bedre med heste og mig siden smiley

• #64   26. mar 2005 sov godt Nina, jeg vil nu også snart ud og putte hesterne, og så i kassen selv...

• #65   26. mar 2005 Nå.. jeg tror også jeg vil til at logge ned for i aften.. skal hen og spille tegn og gæt, med min lillebror, min ok´nkel og min tante.. NAT NAT!!

• #66   26. mar 2005 godnat alle sammen..... og atk for en god debat! =D

Kommentér på:
Jeres definition af HG?

Annonce