{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
526 visninger | Oprettet:

Jeres definition af Billedgalleri {{forumTopicSubject}}

Efter at have set på den ene hest efter den anden, er jeg begyndt at få et indtryk af at vi har forskellige definitioner af hvad et billedgalleri er, eller har vi?

Jeg mener selv at man på et billedegalleri for heste bør have billeder inde, som viser hesten bedst muligt. Billederne kan bla. være i stævnesituationer eller andet. jeg mener også at hesten så vidt muligt bør have et billede taget direkte fra siden.

En del har så sagt at det ikke er billedernes kvalitet der skal bedømmes. nej, selvfølgelig er det ikke det, men hvis kvaliteten af billederne er dårlig, vanskeliggør det altså en vurdering af hesten. Med dårlige billedekvalitet mener jeg mørke, utydelige eller billeder taget på en uhensigtsmæssig måde.

Vi skal også huske at det er hesten der skal beømmes og ikke dens kunnen på konkurrencebanerne. Selvfølgelig er det da sejt at nogen heste herinde går landsstævner, men derfor behøver samtlige billeder jo ikke være taget under rytter.

Nu vi er ved rytteren, er det jo ikke denne der skal bedømmes, men som før nævnt hesten. Derfor mener jeg ikke at der absolut skal være et billede af hesten og dens ejer.

De ting som jeg mener er nødvendige i hestens profil er følgende: Et billede af hesten taget fra siden(lige på, ikke skævt), et billede af hesten i alle tre gangarter og et hovede billede, disse billeder skal helst være tydelige. Resten af billederne kan selvfølgelig være lige meget.

En sidste ting som nogen har gryntet lidt over, er at man giver deres højt kårede dyr, en lav karakter. jamen, det kan godt være at hesten er højt, men det er ikke os alle sammen som elsker netop denne race og er eksperter i racens beskrivelse. Desuden så kan en højt kåret hest, godt se kedelig ud på billeder.

Tjah, det var så min mening om det der bør være på et billedegalleri. jeg vil gerne høre jeres andres holdninger til hvad der bør være osv. Og gerne lidt længere svar en blot et par linier.

Camilse m. Looksen
PS: Dette er ikke skrevet for at træde nogen over tæerne...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeres definition af Billedgalleri
  • #1   25. mar 2005 camilla: Der er massere af heste der ikke bliver redet, fx min. jeg synes det er fint man har billeder af det, men det er jo stadig ikke hestens kunnen vi skal bedømme...

camilse m. looksen

• #2   25. mar 2005 Tanja: Jeg kan ikke se hvorfor du siger det til mig. Jeg er kommet med den holdning jeg har, jeg giver andre lov til at komme med deres holdning, så du skulle måske selv slappe af engang, for jeg er helt afslappet.

Camilse m. Looksen

• #3   25. mar 2005 Man har forskellige definationer...
    Sådan er det, det er helt fint efter mit hovede... men jeg er da enig... Men udover det du har skrevet skal der os være billeder af hesten under rytter...

• #4   25. mar 2005 Jo... du har ret noget, men det der med gangarterne er ikke altid muligt at tage billedere af, jeg er en spasser med et kamera i hånden, og hvis man ikke har nogle til at hjælpe så er det ret sværet. MEn jeg sys også tit at hingst får høje kareter, det er nok fordi de er mere udtryk, jeg heller ikke man kan give en dårlig kareter fordi man ikke kan lide en race! ? Jeg kan Ikke lide nordbagger, men har da givet en del 7. Irrreterende jeg kan ikke udtykke mig korrekt kommer tilbage..... når jeg har tænkt og været forbi *word* ! ! !

• #5   25. mar 2005 Tanja B:

Tag da lige og køl ned..

Hvorfor hidser du dig sådan op?

Camilse fortæller sin mening, og du behøver da ikke hidse dig sådan op.

• #6   25. mar 2005 Tanja: Er du sød at finde nogen andre at råbe af, for jeg gider ikke dit tøsepjat.

Sirid: Jeg har også bemærket at der er mange heste som får utroligt høje karaktere, ikke så meget pga. de er kønne eller noget, men enten pga. køn og race. Jeg må da indrømme at jeg måske ofte har tendens til at give welsh lidt højere end andre racer, men det er en race jeg kender, og har noget nemmere ved at bedømme. Jeg kan også bedre lide ponyerne end de store rideheste.

Line: Du har fuldstændig forstået mig korrekt.

Mette: det synes jeg ikke man kan bede om, da der er utrolig mange heste som af flere forskellige grunde ikke kan rides...

Camilse m. Looksen

• #7   25. mar 2005 Line: Det er ikke noget Krav... men det er da rart at se hvad hesten kan...
    Har du ingen venner da...????

• #8   25. mar 2005 Camilse:
    Hvis hesten ikk kan rides er det jo fint nok med de billeder der er taget af dem... har jo os ligsom to heste selv der ikk er redet til...

• #9   25. mar 2005 Huske lige på der er altså plads til 10 billeder.. Jeg synes godt nok der skal være ridebilleder, man kan se meget fra et ridebillede..! det hele skal selvfølgelige ikke være riderbilleder.. der skal være lidt af det hele synes jeg.. Jeg sætter da godt nok de billeder ind af mine heste som jeg har lyst til.. jeg tænker ikke over hvad andre synes men hvad jeg selv synes.. en HESTEgalleri er et galleri hvor man kan se hesten, men kan bedømme den ud fra udeende.. og mange andre ting.. Camilse hvor mange heste her indefra har kun ride billeder fra stævne af?? Jeg har godt nok ikke set ret mange.. men pyt.. bare min mening..

• #10   25. mar 2005 Line: Hehe okay... Det er bare i orden...
    Men syntes bare det er meget rart at se hesten under rytter...

• #11   25. mar 2005 Cecilie D: Det er svært at ride en plag og desuden hvordan kan man tage billeder når man sidder på hesten? I stalden jeg har ikke en stald !

Jeg sys det skulle ind holde: HEsten lige på og hårdt ! ! i profil, og hovedet, ellers sys jeg faktisk ikke der er noget... jeg sys man skal tage de billeder man bedst kan lide... eller de billdere hvor hesten er som man bedst kan lide den ! ! ! (forståligt?)

• #12   25. mar 2005 Sirid K.. Det er da klart man ikke kan tage et billed af en plag som bliver redet.. Men derfor behøver det jo ikke at være sådan at andre heste ikke må have ride billeder inde ..??
    smiley

• #13   25. mar 2005 Nille: jeg har set en stor del(har stemt på 2000 heste på 2 dage). Jeg har ikke sagt at der ikke må være ridebilleder. jeg skriver hvad der bør være efter min mening og så kan da være næsten alt andet på de sidste billeder.

Camilse m. Looksen

• #14   25. mar 2005 Det er rigtigt der KUN plads til 10 billeder jeg søger for at skifte dem ud jevnligt! ! ! Men gider ikke at tage billeder af en hest der fælder!

• #15   25. mar 2005 Line:
    Det glæder jeg mig til... Hehe...
    Fik os min tante til at tage billeder af Mirach da det var sne...
    Men ved du hvad... hun havde holdt fingeren for på alle billederne... Så nej jeg kunne ikk få billeder ind af Mirach...

• #17   25. mar 2005 Camilse .. Jeg har også kigget mange igennem godt nok ikke 2000 på to dage.. hehee.. Men af dem jeg har set synes jeg der er mange gode billeder af hestene både med og uden rytter, jeg synes bestemt det er lige så vigtigt der er ride billeder som der er hoved potræt. Jeg synes der skal være lidt af hvert.. (Ved godt man ikke kan sætte et ridebilled ind af en plag.)
    Forresten så synes jeg din hest er utrolig køn!!.. Har gievet 7 tal (For noget tid siden..)

• #18   25. mar 2005 MEn det er heller ikke alle der har en hest der kan gå landstævner og se køn ud på den måde - jeg tager ike til stævner med bugsy- så stævne billeder sys ikke skulle være et krav....

(mind mig lige om jeg har hældt is op! !)

• #20   25. mar 2005 Nille: Der er selvfølgelig heller ikke sådan at jeg har set 100 der kun har haft ride/stævnebilleder, men der har været så stor en del at jeg stadig kan huske det. Tak for rosern

Camilse m. Looksen

• #21   25. mar 2005 Anja W:

er fuldkommen egnig! ! og kan genkende det ... hæh var ud og tage billdeere af løsspring, men det gik ikke- der var ikke nogle af billederne jeg ville være bekendt at putte her ind!

• #22   25. mar 2005 Jeg mener ikke at nogle billeder skal være et krav.. Jeg synes det skal være sådan folk kan sætte de billeder ind som de har lyst til så kan vi andre stemme og give de karaktere vi synes passer.. Vi skal jo huske på det ikker os alle sammen som er prof. fotografer.. (Specielt ikke mig.. hehee). jeg synes det skal være sådan der er noget forskeligt at kigge på det skal ikke kun være billeder fra folden.. Nej der må gerne være nogle fra folden, stalden ridebanen, skoven, stævner eller hvad man nu kan finde på.. Er det ikke lige meget hvor billederne er fra det gælder vil bare om man selv er tilfreds og man mener sin hest tager sig bedst ud på de billeder man sætter ind..??

• #23   25. mar 2005 nille s : "jo"

• #25   25. mar 2005 Sirid: Du har hældt is op.. =P

• #26   25. mar 2005 Ups ................. hvor distræt !! tror i man kan blive smittet af glemsomhed ?

Nå når jeg har spist is... skifter jeg shadows billerder ud.
    et hovedebillede
    et hele hesten fra siden billede
    et skridt
    et trav
    et galop billede
    er der så mere ? ? ?
    Som lille?
    Mit ynglings billede?
    Eller hva skla der være ??

MEn i må bære over med os med Skod kameraer!!!!

• #27   25. mar 2005 Nille: jeg tror ikke jeg har nævnt noget om krav, blot at der er ting som jeg synes der er vigtige for at kunne give en fair bedømmelse. selvfølgelig skal billederne ikke være helt ens. Og selvfølgelig er det vigtigste at man selv er glad for de billeder der er derinde, men hvorfor er der så så mange der brokker sig over de bedømmelser de får?
    Jeg tror heller ikke at der er særlige mange prof. fortografer herinde...

Camilse m. looksen

• #28   25. mar 2005 smiley ´Kameraer er noget være noget midt virker heller ikke fortiden, derfor det er så længe siden der er komme nye billeder ind af hestene.. sååh typisk.. hehee:D

• #29   25. mar 2005 Camilse : OK.. Det er da rigtig når folk får 4 eller der under begynder de at "brokke" sig.. Men det er måske også fordi de selv mener hesten og billederne er til et 7 tal.. Sådan er det jo bare ikke altid, men man vil vil gerne vise det bedste frem af sin hest, og det gør man vil ved at sætte de billeder ind som man selv synes er bedst.. Også selv om det er ridebilleder..
    Jeg tror vi er ved at være enige hehe, der skal være forskellige billeder og ikke kun ride billeder..=)

• #30   25. mar 2005 Kan kun lige tilføge at jeg syntes at det er meget svært at have lige præcis de billeder som andre syntes man skal have, så derfor, siger jeg til mig selv, at hvis jeg kan se hesten optimalt og selv kan lide det..så putter jeg det sgu ind!!!!

• #31   25. mar 2005 enig Julie L... Det bliver nok lidt svært at gøre alle folk på HG helt tilfredse.. hehe=)

• #32   25. mar 2005 Nille: I bund og grund er jeg lige glad med hvilke billeder der, det er jo op til folk selv. jeg ved bare at jeg selv sørger for at have nogle gode billeder inde, at det ikke bliver belønnet er jo så en anden sag smiley

Hvilken slags billeder det er er lige meget bare det viser en smuk hest.

Alt hvad jeg ville med dette indlæg var blot at skabe en debat om hvilke billeder der giver den bedste mulighed for at bedømme hesten smiley

camilse m. Looksen...

• #33   25. mar 2005 Spøger / siger lige igen! !

skifter jeg shadows billerder ud.
    et hovedebillede
    et hele hesten fra siden billede
    et skridt
    et trav
    et galop billede
    er der så mere ? ? ?
    Som lille?
    Mit ynglings billede?
    Eller hva skla der være ??

MEn i må bære over med os med Skod kameraer!!!!

• #34   25. mar 2005 Camilse.. Jeg synes det var en god debat.. altid godt at hører andres mening..=) hehee

• #35   26. mar 2005 Sirid: Et lille godt råd, tag altid billeder når det er meget lyst/solskins vejr.

Nille: Jeg synes også det endte ud i en meget fornuftig debat.

Camilse m. Looksen

Kommentér på:
Jeres definition af Billedgalleri

Annonce